Ebben a menüpontban néhány magyar sportoló életéről esik szó, akik megfordultak a Forma-1-ben.....vagy környékén :)
Kesjár Csaba
Kesjár Csaba 1962. február 9-én született Budapesten. KesjárJános motorkerékpáros, motorcsónak-versenyző unokája.
A Budapesti Műszaki Egyetemen gépészmérnöki oklevelet szerzett. 1977-től 1981-ig gokartozott, 1982-ben autóversenyzői igazolványt szerzett. Gokartban a nemzetközi licencű kategóriában 1980-ban és 1981-ben magyar bajnok. Autóversenyzőként 1985-ben abszolút magyar bajnok, 1986-ban hegyi bajnok. A Forma Easter kategóriában 1982-ben, 1983-ban, 1984-ben, 1985-ben magyar bajnok. A Formula Ford kategóriában 1986-ban osztrák bajnok. 1987-től 1988-ig a Német Szövetségi Köztársaság Forma 3 bajnokságban versenyzett, 1987-ben a 9. helyen végzett. A szakemberek tervei szerint ő lett volna az első Formula–1 kategóriában versenyző magyar. Az 1987-es magyar nagydíj hétvégéjén tesztelhette a Zakspeed csapat autóját, így ő lett az első magyar, aki Formula–1-es autót vezetett.
1988. június 24-én a nürnbergi Norisringen halálos balesetet szenvedett, vélhetően kifogyott az autójából a fékfolyadék, és így már nem tudta megállítani a több mint 200 km/órával haladó autót.
1992 óta Budaörsön általános iskola viseli a nevét.
Baumgartner Zsolt
Baumgartner Zsolt 1981. január 1-jén született Debrecenben, a Formula–1-es világbajnokság történelmének első magyar versenyzője.
1997-ben a német Formula–Ford, majd 1998-ban a brit Formula Renault Winter-sorozat futamain vett részt. 1999-ben a német, valamint az európai Formula–Renault-sorozatokban versenyzett. Az Európa-bajnokságot Gianmaria Bruni és Antonio Pizzonia mögött harmadikként zárta.
2000-ben és 2001-ben a német Formula–3-as bajnokságban indult. Futamgyőzelmet egyszer sem szerzett, a 2000-es szezont tizenharmadikként, a 2001-es idényt pedig tizenhetedikként zárta.
2001-ben debütált a nemzetközi Formula–3000-es szériában. Alain Prost csapatával mindössze hét futamon állt rajthoz ebben az évben. A 2002-es szezonra a címvédő istállóhoz szerződött; a Nordic Racing pilótájaként a szezon összes versenyén elindult. Noha több alkalommal is az első tízben végzett, csak egyszer, a szezonzáró monzai futamon volt pontszerző.
2003-ban a Coloni Motorsport versenyzője volt. Még csapattársa, Ricardo Sperafico rendre az élmezőnyben végzett, addig Zsolt legjobb eredménye egy ötödik helyezés volt Monte Carloban. Ebben az évben a Formula–1-es Jordan-istálló egyik tesztpilótája is volt, és mikor a csapat versenyzője, Ralph Firman a magyar nagydíj szabadedzésén megsérült, Zsolt helyettesítette őt a Hungaroringen és Monzában. A Formula–3000-es szezon utolsó két futamán így már nem tudott részt venni.
Formula–1
A 2003-as magyar nagydíj szombati szabadedzésén a Jordan versenyzője, Ralph Firman balesetet szenvedett, és az orvosi személyzet nem engedélyezte számára a futamon való indulást. Zsolt, mint a csapat tesztpilótája kapott lehetőséget Firman helyett. Az időmérő edzésen tizenkilencedikként végzett; egyedül a Minardi dán versenyzőjét, Nicolas Kiesa-t tudta megelőzni. A futamot nem sikerült befejeznie, miután a 34. körben motorhiba miatt leállt a versenyautója. A bajnokság következő fordulóján, az olasz nagydíjon is ő indult Firman helyett. Ezen a futamon a tizenegyedik helyen ért célba, két kör hátrányban a győztes Michael Schumacher mögött. A amerikai versenyre Firman visszatért a csapathoz.
2004-ben a Minardi csapata szerződtette le a teljes szezonra. Sokáig tárgyalásban állt a Jordannel is, a brit istálló azonban olyan magas anyagi kockázatvállalást kért Zsolt főszponzorától, a MOL-tól, amelyet az olajipari vállalat nem tudott vállalni.Az egész szezonban az olasz Gianmaria Bruni volt a csapattársa. Zsolt lett az első kelet-európai autóversenyző, aki egész éves szerződéssel rendelkezett a Formula-1-ben.A szezonnyitón technikai problémák miatt nem ért célba. Első kiemelkedőbb eredményét a monacói futamon teljesítette, ahol a mezőny fele kiesett, ő azonban beért a célba és kilencedik lett. Indianapolisban, az amerikai nagydíjon megszerezte Magyarország első pontját a világbajnokság történelmében.Nyolcadikként, utolsó célba érkezőként zárt. A Minardi csapat több mint két év után szerezett újra pontot a sorozatban. Ezt követően Zsolt egyszer sem végzett az első tizenöt között, és az év végén elhagyta a csapatot.
Formula–1 után
Formula–1-es pályafutását követően sehol sem kapott versenyzői állást. Továbbra is jó kapcsolatot ápolt Paul Stoddartal, a Minardi csapatfőnökével, és 2007-ben, amikor az ausztrál üzletember csapatot indított az amerikai Champ Car-sorozatban, Zsolt lett az alakulat teszt- és tartalékversenyzője.
Az első tesztjén, Laguna Seca-ban utolsóként végzett, és összetört egy versenyautót. 2008-ban a Champ Car megszűnt, és a Minardi-alakulat kivonult a sportból.
Videó az első és eddigi egyetlen Forma-1-ben szerzett pontról...
Kiss Pál Tamás
1991. május 19-én született, magyar autóversenyző.
Miskolci Egyetem Gépészmérnöki és Informatikai Karának hallgatója. Régóta dédelgetett álma, hogy egyszer Forma-1 pilóta lehessen.
A 20 éves miskolci fiút még egészen kicsi korában megfertőzte az autóláz, hiszen már kisgyermekként a versenypályák és szervizparkok rendszeres látogatója volt, 9 évesen pedig a Magyar Junior Gokartbajnokság legfiatalabb versenyzőjeként már a dobogóról integetett szüleinek.
Ettől fogva kettesével vette a lépcsőfokokat a gokart világában, 2004 év végén már kivívta a Magyar Intercontinental-A Junior Gokartbajnokság bajnoki címét, valamint részt vett az Európa Bajnokság döntőjében, amiért megválasztották az év gokartversenyzőjévé. Ezeket a címeket a következő évben ugyancsak ő nyerte el, kiegészítve a szlovák bajnokság második és a cseh bajnokság harmadik helyével. Miután Tamás tarolt a junior díjkiosztókon, 2006-ban már a felnőttek között rótta a köröket és év végén felállhatott a dobogó harmadik fokára, a német gokartbajnokságban pedig a 13. helyezett lett.
16 éves korában megnyerte a Magyar Rotax-Max Bajnokságot, amivel egyenes út vezetett a világbajnoksághoz, ahol a 7. helyen zárt a pilóta. Még ugyanebben az évben a Hungaroringen 3. és 2. helyezést szerzett a Magyar Autósgyorsasági Szakág utolsó versenyén. A kitartó fiú azonban többre vágyott. Mire 17 éves lett, készen állt az új terv arra, hogy megvalósítsa régóta dédelgetett álmát, mégpedig azt, hogy egyszer Forma-1 pilóta lehessen. Hatalmas kockázatot vállalva tette meg az első lépést: Tamás kiköltözött Angliába, középfokú tanulmányait pedig magántanulóként fejezte be. Még 2008-ban elindult a Formula Renault 2.0 svájci bajnokságában, melynek monzai hétvégéjén kétszer is a 7. helyen végzett, ezzel végül a 13. helyen zárva a bajnokságot. Ugyanebben az évben a magyar bajnokságban is a hétből két futamon rajthoz állt, ami elég volt a bajnoki ezüst megszerzéséhez. 2009-ben vett részt először a Formula Renault 2.0 angol bajnokságában, ahol 2010-ben az előkelő 3. helyen végzett. Tamás ma a Miskolci Egyetem Gépészmérnöki és Informatikai Karának hallgatója, mellette pedig álmai felé vezető úton ismét óriásit lépett előre: elindult a GP3 szériában, melyet a Forma-1 betétfutamaként egyszerűen csak a “Forma-1 előszobájaként” emlegetnek.
Versenyeredményei
2001 Magyar Junior Gokartbajnokság 4. hely
2002 Magyar Intercontinental-A Junior Gokartbajnokság 4. hely
2003 Magyar Intercontinental-A Junior Gokartbajnokság 2. hely
2004 Magyar Intercontinental-A Junior Gokartbajnokság 1. hely
2005 Magyar Intercontinental-A Junior Gokartbajnokság 1. hely
2005 Szlovák Intercontinental-A Junior Gokartbajnokság 3. hely
2005 Cseh Intercontinental-A Junior Gokartbajnokság 2. hely
2006 Magyar Intercontinental-A Felnőtt Gokartbajnokság 3. hely
2006 Német Gokartbajnokság 13. hely
2007 Gokart Világbajnokság 7. hely
2007 Magyar Rotax-Max Gokartbajnokság 1. hely
2008 Formula Renault 2.0 svájci bajnokság Monzai hétvége 7. hely (2x)
2008 Formula Renault 2.0 svájci bajnokság 13. hely
2009 Formula Renault 2.0 angol bajnokság 13. hely
2010 Formula Renault 2.0 angol bajnokság 3. hely
2011 GP3 16. hely
Egyéni díjai
2004-ben az év magyar gokartversenyzője.
2005-ben az év magyar gokartversenyzője