forma1
Köszöntő

 

Üdvözöllek az oldalon!

 

Ez az oldal a Forma-1 világával foglalkozik

Rengeteg érdekességet olvashattok a sportról, kezdetekről, csapatokról, pilótákról és még nagyon sok érdekességről...

Természetesen minden nap olvashattok friss híreket.

Érdemes minden menüpontba benézni.

Szerkesztő: Gitta

Design: Gitta

Nyitás: 2012. április 13.

Icon:

 

Kövesd az oldalt...

 

 

     
Menü

Főoldal

Vendégkönyv

Üzenet a szerkesztőnek

     
Forma1

Mi is a Forma-1?

F1 előtt-Grand Prix versenyzés

F1 években

Halálos balesetek

Forma-2

Forma-3

GP2

GP3

Rekordok

Gokart

Érdekességek

 
     
Szabályok

FIA

Technikai szabályok

Tesztelési szabályok

Versenyszabályok

Balesetek/biztonság

Zászlószabályok

Alkalmazható bűntetések

     
Ma

Csapatok

Pilóták

 

     
Számláló
Indulás: 2012-03-14
     
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Elfelejtettem a jelszót
     
Forma-2

A Forma 2 egy korábbi autóverseny-sorozat, a Formula 3000 elődje. A FIA 2009-ben hívta újra életre ezt a sorozatot, melyet 1984-ben szüntettek meg.

25 év után újraindították a versenysorozatot. Az autók tervezésére kiírt pályázatot a MotorSport Vision nyerte. A 2009-es szezonban május és november között nyolc versenyt rendeztek, mindet Európában.

Első szárny:

Változott az első szárny, így javult az autó légáramlása és a leszorítóerő. Az első szárny a műszerfalon állítható, melyet a pilóták képesek megváltoztatni. Ez egy egyedülálló funkció a Formula-1-ben. Minden változást az első szárnyon a F1 CFD szimuláció segítségével tesztelték, értékelték.

Hátsó szárny:

A hátsó szárny alakja, összeállítása drámaian megváltozott 201-ben, mely javítja az aerodinamikát és növeli a leszorító erőt, miközben csökken az összsúly. A hátsó szárny lebenyt is változtatták 2009-ben, amikor csak a hátsó lebenyt állíthatták. Ez a rész együtt a hátsó szárnnyal több leszorító erőt biztosít.

Oldal kémény:

Az oldalsó kéménynek két fő funkciója van: javítja a levegő áramlását a hátsó szárnynál valamint javítja a hűtést. A Williamsnek négyféle kémény tervezése volt a célja, melyet a CFD szimuláció segítségével próbálták megtervezni. Közvetlen meleg levegő jön ki a radiátorok közül, így csökkenthető a turbulencia, így nagyobb a leszorító erő és az aerodinamikai hatékonyság. Ez is segíti az autót több levegőhöz jutni, így lehűti a motort, fűtőtestet és töltőlevegő-hűtőt. Az oldalkémények felváltották a 2009-es „Louvre Panel” tervet.

Gumiabroncsok:

A Formula-2-ben jobb összetételű és szerkezetű abroncsokat használtak 2010-ben.  Az abroncsokat speciálisan az F2-nek tervezte az Avon.  A fejlesztés tavaly ősszel kezdődött és februárban, a szezon előtti tesztek után befejezték. Az első gumiabroncsot méretben is változtatták.

Sebességváltó:

Az anyag gyártásakor felhasználták az adaptert ( sebességváltó motor ), és a sebességváltó burkolata változott alumíniumról magnéziumra. Így az üzemi tömeg csökkent, a súlyeloszlás nagy része az autó elülső része felé terjedt.

Üzemanyag tartály:

Mind az üzemanyagtartályt, mind az üzemanyag-gyűjtő rendszert vizsgálták 2010-ben, elsősorban azért, hogy képesek e kiszolgálni a hosszabb versenytávokat.  Az üzemanyagtartálynak nagyobb kapacitása lett, valamint a gyűjtőrendszer hatékonyságát javították.

Motor:

A motorerő növekedett 2010-ben, és 2011-ben tovább növelték. A „Garrett” turbófeltöltő előnyeit egy nagyobb kompresszor segíti, amely jobb áramlást biztosít és növeli a túltöltést.
Számos egyéb részletes változások is történtek az autón, beleértve a vízrendszer  ( javítja a hűtést), a kipufogó rendszer  változtatását, ezzel együtt javul az autó légáramlása az alsó és hátsó része körül.
A F2 fiatal, „feltörekvő” vezetőknek szól, céljuk a F1-ben való szereplés, céljuk eléréséhez a költség rendkívül magas tud lenni. A formula-2 egyetlen működő csapata, az MSV, képes volt arra, hogy drámaian csökkente a költségeket anélkül, hogy a minőség rovására menne.

A legnagyobb előnye az F2 autóknak, hogy a kormánykeréken állítható az első szárny, így javítható az aerodinamikai egyensúly vezetés közben. ez lehetővé teszi, hogy gyorsabban több változást és jobb tapasztalatot nyerjen az optimális aerodinamikai egyensúly terén.  A f2-ben már több a gyakorlati idő -90 perc-majd két különálló időmérő. Így sok idő van arra, hogy változásokat hajtsanak végre, és megtudják, az autó hogy lehet gyorsabb.
Minden vezető láthatja az adatokat, az alaplapra szerelt videó filmfelvétel minden ülésen megtalálható-így minden versenyző látja a leggyorsabb versenyző adatait. Ez egy egyedülálló koncepció amely óriási nyereséget hozott sok pilótának és csapatnak a F2-ben.

 

Az autókat a Williams tervei alapján a MSV fogja gyártani.

Más Formula-2-es sorozatok pl;

Japán Formula-2

Ausztrál Formula-2

Mexikói Formula-2

     
Eseménynaptár

 

Kanadai Nagydíj

2015. június 5.

1.szabadedzés: 10:00-11:30

2.szabadedzés: 14:00-15:30

2015. június 6.

3.szabadedzés: 11:00-12:00

Időmérő edzés: 14:00-15:00

2015. június 7.

Futam: 14:00-16:00

     
Pontverseny állása

1. Lewis Hamilton/126p

2. Nico Rosberg/116p

3.Sebastian Vettel/98p

Teljes lista...

     
Extrák

F1 viccek

Versek

Fantáziák

 
 
 
     
Cserék

    

 

 

    

 

További oldalak:

     

Letölthető időmérő edzés és futam:

     

Egy blog rólam, velem, mert szeretek ide írni. Ðzsí. *** Augusztus 25-én PlayDay, azaz játéknap sok-sok nyereménnyel! :)    *****    Tudod hol van és mit jelent a horoszkópodban a Felszálló holdcsomópont? A Chiron? A Lilith? Én megmondom.Látogass meg!    *****    Gyere és nézd meg a lovas és állatos blogom.Különbözõ érdekes történetekkel és sok friss blogbejegyzéssel.Jó nézelõdést!    *****    Ünnepi minijáték vár rád! Kattanj rá, küldd be a megoldást, és NYERJ! =)    *****    Az ASZTRO-suli mindenkit Szeretettel vár. Tanuld meg az asztrológiát a saját horoszkópod elemzésével -TELJESEN INGYEN!    *****    A csillagjövõ asztrológia portálon akció! Születési horoszkóp + 3 év elõrejelzés + Párkapcsolati elemzés 2000 Ft. katt!    *****    Szereted a humort, jó zenéket? Szeretnél ilyen mûsorban részt venni? Keress oldalamon!    *****    "Revealing the truth is like setting a match on fire. It can bring light or set your world on fire." | PROJECT D.C.    *****    PROJECT DC egy futurisztikus-disztópikus SZEREPJÁTÉK! Bármikor szívesen látjuk a csatlakozókat!    *****    Ne maradj le semmirõl, értesülj elsõ kézbõl a Selena Gomezzel kapcsolatos hírekrõl! Hat éve várja a látogatókat az oldal    *****    Református exmisszus-gyakornok, jégkorong, izomautók, rap zene. Igen, ez mind én vagyok! Hogyan? Nézz be és megtudod! :)    *****    Szeretsz írni? Lenne egy jó témád, amit megosztanál másokkal? Akkor kattints, és nyerj egy vendégposztot nálam! :)    *****    Kedveled Ian Somerhaldert? Odáig vagy a szépséges színésznõért, Nina Dobrevért? Kattints! Nem csak TVD rajongóknak!    *****    Szeretsz filmet nézni? Akkor itt a helyed! Nézz filmet facebook messengeren. Klikk ide!!!!    *****    MAYFLOWER / egy májusban született lány blogja / MAYFLOWER / egy májusban született lány blogja / MAYFLOWER    *****    DESIGN KÉSZÍTÕT KERESEK! 100 KREDIT ÉS MEGJELENÉS JÁR ÉRTE! DESIGN KÉSZÍTÕT KERESEK! 100 KREDIT ÉS MEGJELENÉS JÁR ÉRTE!    *****    ***Egy blog. Egy lány. Egy élet.*** Ðzsí blogol. *G-PORTÁL KÖZÖSSÉGMENTÉS ugyanitt. Ha hiányzik a régi közösség.*BLOG***    *****    Furry Fandom | Antropomorf Állatok | Furry Fandom | Antropomorf Állatok | Furry Fandom | Antropomorf Állatok    *****    Nézz filmet facebook messengeren!!!! Klikk! Klikk!    *****    ONMYMIND \\ EGY ÁTLAGOS SRÁC BLOGOL MINDENRÕL AMI ESZÉBEJUT \\ ZENE, CIKKEK, KRITIKA? KATTINTS ÉS OLVASS MOST KEDVEDRE