A Forma 2 egy korábbi autóverseny-sorozat, a Formula 3000 elődje. A FIA 2009-ben hívta újra életre ezt a sorozatot, melyet 1984-ben szüntettek meg.
25 év után újraindították a versenysorozatot. Az autók tervezésére kiírt pályázatot a MotorSport Vision nyerte. A 2009-es szezonban május és november között nyolc versenyt rendeztek, mindet Európában.
Első szárny:
Változott az első szárny, így javult az autó légáramlása és a leszorítóerő. Az első szárny a műszerfalon állítható, melyet a pilóták képesek megváltoztatni. Ez egy egyedülálló funkció a Formula-1-ben. Minden változást az első szárnyon a F1 CFD szimuláció segítségével tesztelték, értékelték.
Hátsó szárny:
A hátsó szárny alakja, összeállítása drámaian megváltozott 201-ben, mely javítja az aerodinamikát és növeli a leszorító erőt, miközben csökken az összsúly. A hátsó szárny lebenyt is változtatták 2009-ben, amikor csak a hátsó lebenyt állíthatták. Ez a rész együtt a hátsó szárnnyal több leszorító erőt biztosít.
Oldal kémény:
Az oldalsó kéménynek két fő funkciója van: javítja a levegő áramlását a hátsó szárnynál valamint javítja a hűtést. A Williamsnek négyféle kémény tervezése volt a célja, melyet a CFD szimuláció segítségével próbálták megtervezni. Közvetlen meleg levegő jön ki a radiátorok közül, így csökkenthető a turbulencia, így nagyobb a leszorító erő és az aerodinamikai hatékonyság. Ez is segíti az autót több levegőhöz jutni, így lehűti a motort, fűtőtestet és töltőlevegő-hűtőt. Az oldalkémények felváltották a 2009-es „Louvre Panel” tervet.
Gumiabroncsok:
A Formula-2-ben jobb összetételű és szerkezetű abroncsokat használtak 2010-ben. Az abroncsokat speciálisan az F2-nek tervezte az Avon. A fejlesztés tavaly ősszel kezdődött és februárban, a szezon előtti tesztek után befejezték. Az első gumiabroncsot méretben is változtatták.
Sebességváltó:
Az anyag gyártásakor felhasználták az adaptert ( sebességváltó motor ), és a sebességváltó burkolata változott alumíniumról magnéziumra. Így az üzemi tömeg csökkent, a súlyeloszlás nagy része az autó elülső része felé terjedt.
Üzemanyag tartály:
Mind az üzemanyagtartályt, mind az üzemanyag-gyűjtő rendszert vizsgálták 2010-ben, elsősorban azért, hogy képesek e kiszolgálni a hosszabb versenytávokat. Az üzemanyagtartálynak nagyobb kapacitása lett, valamint a gyűjtőrendszer hatékonyságát javították.
Motor:
A motorerő növekedett 2010-ben, és 2011-ben tovább növelték. A „Garrett” turbófeltöltő előnyeit egy nagyobb kompresszor segíti, amely jobb áramlást biztosít és növeli a túltöltést.
Számos egyéb részletes változások is történtek az autón, beleértve a vízrendszer ( javítja a hűtést), a kipufogó rendszer változtatását, ezzel együtt javul az autó légáramlása az alsó és hátsó része körül.
A F2 fiatal, „feltörekvő” vezetőknek szól, céljuk a F1-ben való szereplés, céljuk eléréséhez a költség rendkívül magas tud lenni. A formula-2 egyetlen működő csapata, az MSV, képes volt arra, hogy drámaian csökkente a költségeket anélkül, hogy a minőség rovására menne.
A legnagyobb előnye az F2 autóknak, hogy a kormánykeréken állítható az első szárny, így javítható az aerodinamikai egyensúly vezetés közben. ez lehetővé teszi, hogy gyorsabban több változást és jobb tapasztalatot nyerjen az optimális aerodinamikai egyensúly terén. A f2-ben már több a gyakorlati idő -90 perc-majd két különálló időmérő. Így sok idő van arra, hogy változásokat hajtsanak végre, és megtudják, az autó hogy lehet gyorsabb.
Minden vezető láthatja az adatokat, az alaplapra szerelt videó filmfelvétel minden ülésen megtalálható-így minden versenyző látja a leggyorsabb versenyző adatait. Ez egy egyedülálló koncepció amely óriási nyereséget hozott sok pilótának és csapatnak a F2-ben.
Az autókat a Williams tervei alapján a MSV fogja gyártani.
Más Formula-2-es sorozatok pl;
Japán Formula-2
Ausztrál Formula-2
Mexikói Formula-2
|