Budapest és Gödöllő között, az M3-as autópálya közelében található, Mogyoród település külterületén.
Tervezését az Aszfaltútépítő Vállalat mérnökei, Papp István és Gulácsi Ferenc végezték, a tervezés számítógéppel való kidolgozásának, világviszonylatban is úttörő jellegű példáját alkották meg.
A pályát 1985. október 1-jén kezdték építeni és 8 hónap alatt készült el. A megnyitó 1986. március 24-én, a Drapál János emlékverseny volt. 1986. augusztus 10-én volt az első Forma-1 verseny.
A Hungaroringet kétszer építették át: először 1989-ben, ami egy kisebb módosítás volt ( a hármas sikánt elvették), majd 2003-ban, amikor a célegyenes utáni 1-es és a 13-as kanyart lejjebb tették, és hosszabb egyenest építettek helyette. A pálya hosszúsága először 4014 m-ről 3975 m-re csökkent, de 2003-ban elérte a mostani hosszúságát, 4381 m-t.
Forró és poros: a versenyzők szerint ezek a kulcsszavak jellemzik a Hungaroringet. Mivel a F1 versenyek mindig nyáron zajlanak, elvétve fordul elő eső. A por az idény kihasználatlan részében kerül a pályákra, főként a pálya környékén található homokos talaj miatt.
A pályán az előzés meglehetősen ritka, a pályát a Monacói Nagydíjhoz szokták hasonlítani.
A Hungaroring kanyarjainak nincs hivatalos elnevezése. 2003-ban terjesztettek be egy javaslatot, de azt nem fogadták el. Két kanyarnak azonban van nem hivatalos neve: a 4-es kanyart "Mansell" néven emlegetik, miután 1987-ben ott esett le Nigel Mansell kerékrögzítő anyacsavarja. A 11-es kanyar pedig Jean Alesi 1995-ös balesete óta "Alesi-kanyar"