forma1
Köszöntő

 

Üdvözöllek az oldalon!

 

Ez az oldal a Forma-1 világával foglalkozik

Rengeteg érdekességet olvashattok a sportról, kezdetekről, csapatokról, pilótákról és még nagyon sok érdekességről...

Természetesen minden nap olvashattok friss híreket.

Érdemes minden menüpontba benézni.

Szerkesztő: Gitta

Design: Gitta

Nyitás: 2012. április 13.

Icon:

 

Kövesd az oldalt...

 

 

     
Menü

Főoldal

Vendégkönyv

Üzenet a szerkesztőnek

     
Forma1

Mi is a Forma-1?

F1 előtt-Grand Prix versenyzés

F1 években

Halálos balesetek

Forma-2

Forma-3

GP2

GP3

Rekordok

Gokart

Érdekességek

 
     
Szabályok

FIA

Technikai szabályok

Tesztelési szabályok

Versenyszabályok

Balesetek/biztonság

Zászlószabályok

Alkalmazható bűntetések

     
Ma

Csapatok

Pilóták

 

     
Számláló
Indulás: 2012-03-14
     
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Elfelejtettem a jelszót
     
A biztonságosabb és gyorsabb kerékcserék eszköze

A Formula-1 szabályrendszerében a 2010-es évben bevezetett változtatásnak köszönhetően, miután betiltásra került a versenyautók futam közbeni üzemanyag-feltöltése, a korábbi évekhez viszonyítva a csapatoknak még nagyobb hangsúlyt kell fektetni a boxkiállás során fennmaradó műveletek, történetesen a kerékcserék elvégzésére.

Egy Formula-1-es versenyhétvége során a pálya egyik legveszélyesebb helyszínének a kerékcserék helyszínéül szolgáló boxutca nevezhető. A versenyautó kerekeinek cseréje során számos esetben okozott már problémát egy nem megfelelően rögzített kerékanya, amely azt követően, hogy a pilóta a csapat vezető szerelőjétől kapott szabad jelzést követően elindult a garázs elől, a boxutcában, vagy a pályára történő kihajtást követően levált a tengelyvégről. Az ilyen esetek elkerülése érdekében a Formula-1-es csapatokat légkulcsokkal ellátó olasz vállalat, a Paoli egy új fejlesztésű biztonsági rendszert tartalmazó légkulcsot dolgozott ki, amely a beépített nyomatékmérő szenzorokkal és a kerékanya rögzítéséhez szükséges, illetve a beállított nyomaték monitorozását biztosító LED-es visszajelzőkkel együtt megfelelő kontrolt tud biztosítani a kerékcserék számára.

A gyártó által kiadott információkból kiderül, hogy a DP 4000 TS típuselnevezéssel rendelkező légkulcsokba mágneses elven működő, úgynevezett érintés nélküli szenzorok kerültek beépítésre, és a szerszámot használó szerelő állíthatja be a kerékanya tökéletes rögzítéséhez szükséges nyomaték mértékét. A rendszer további különlegessége, hogy az előre meghatározott, és adatbázisban rögzített forgatónyomaték adatok alapján a számítógépes felügyeleti rendszer automatikus jelzést ad a kerékkulcsot használó szerelő számára abban az esetben, ha az aktuális nyomaték értéke nem éri el az előzetesen meghatározott szintet.

Nyomatékfigyelő rendszer és számítógépes felügyelet segíti a kerékcseréket a telemetriai rendszerrel összekapcsolt kerékkulcsok használatával. 

 

Az új fejlesztésű kerékkulcs bemutatása

A Paoli által gyártott, fentiekben említett DP 4000 TS típusú kerékkulcs létezik bal- (DP 4000 TS LH) és jobbkezes (DP 4000 TS RH) kivitelben egyaránt. Az integrált nyomatékmérő szenzornak és a digitális jelfeldolgozó processzornak (DSP = Digital Signal Processor) köszönhetően egy valósidejű, online módon működő, úgynevezett Nyomatékfigyelő Rendszer igyekszik könnyíteni, és egyúttal biztonságosabbá tenni a Formula-1-es versenyautók kerékcseréit. A 0…5V kimenti jelet biztosító kerékkulcs kapcsolatban áll a csapat által használt, a telemetriai adatokat feldolgozó szoftverrel, amely arra hivatott, hogy a versenyek, vagy a tesztelések alkalmával folyamatosan gyűjtse az autó olyan lényeges paramétereit, mint például a gumiabroncsok- és az olajrendszer hőmérsékletét, vagy a KERS működéséhez szükséges akkumulátorcellák feszültségszintjét.

Abban az esetben, ha a versenyautó kerekének cseréje közben a kerékkulcs által létrehozott nyomaték értéke eléri az előre beprogramozott szintet, a szerszámon lévő LED-ek mindegyike világítani kezd, amely azonnal informálja a szerelőt arról, hogy a rábízott feladatot tökéletesen sikerült teljesítenie, vagyis az adott kerék rögzítése megvalósult.

A DP 4000 TS kerékkulcs, amely 193mm hosszú, és maximálisan 20bar nyomáson használható, nem kevesebb, mint 3.79kg súllyal rendelkezik. Azt azonban hozzá kell tenni, hogy a szerelőnek ennél valamivel nehezebb szerszámmal kell elvégezni az F1-es versenygépek kerekeinek cseréjét, hiszen a kerékkulcs kimeneti tengelyére még egy, a kerékanyák megfogásához szükséges fejegységet is csatlakoztatni kell. A Paoli új fejlesztésű eszközének további, figyelemre méltó paramétere, hogy az általa elérhető 3000Nm-es maximális forgatónyomaték mellett 20bar nyomáson 9500 percenkénti fordulatra képes.

A telemetriai rendszer által adott visszacsatolás útján működtetett LED-ek adnak visszajelzést a kerékkulcs kezelőjének. 

 

A Paoli által kifejlesztett DP 4000 TS tehát egy meglehetősen kompakt dizájnt képvisel, amely magas forgatónyomaték előállítására képes mindamellett, hogy a kerék rögzítésének mértékéről mindvégig tájékoztatja a kerékkulcs használóját, köszönhetően a telemetriai szoftverrel történő összekötésnek.

Mitől olyan intelligens az új F1-es kerékkulcs?

A kerékkulcs nyomatékmérő rendszere tulajdonképpen kettős funkcióra képes. Ez egészen pontosan azt jelenti, hogy nemcsak a fentiekben említett módon, a Formula-1-es csapat által használt telemetriai szoftverben rögzített nyomatékértékek figyelésével ad visszajelzést a kerékkulcson kialakított LED-ek felhasználásával, hanem a szerelő, illetve a mérnök segítségével a kerékcsere során alkalmasnak vélt nyomaték értékét referenciaként meg lehet adni a nyomatékfigyelő rendszer számára, és a későbbiekben már az újonnan eltárolt adat fog szerepelni a telemetriai rendszerben.

Speciális csatolómódul segítségével konfigurálható a forgatónyomaték értéke. 

 

A LED-ek és az azt működtető rendszer kalibrálhatóságának lehetősége tehát adott a csapatok számára, amelyhez a Paoli az MSP-1-es névvel rendelkező egységet ajánlja. A kisméretű eszköz standard Windows operációs rendszerrel üzemelő számítógépen feltelepített és konfigurált, a rendszerhez kifejlesztett PRAG programmal használható és illeszthető a nyomatékmérő szenzor által továbbított adatokhoz. A kiegészítő további műszaki jellemzője, hogy a nyomatékmérő szenzorral ellátott kerékkulccsal történő működtetéséhez lehetőség van egy külső, 12VDC tápegységről történő üzemeltetésére is.

     
Eseménynaptár

 

Kanadai Nagydíj

2015. június 5.

1.szabadedzés: 10:00-11:30

2.szabadedzés: 14:00-15:30

2015. június 6.

3.szabadedzés: 11:00-12:00

Időmérő edzés: 14:00-15:00

2015. június 7.

Futam: 14:00-16:00

     
Pontverseny állása

1. Lewis Hamilton/126p

2. Nico Rosberg/116p

3.Sebastian Vettel/98p

Teljes lista...

     
Extrák

F1 viccek

Versek

Fantáziák

 
 
 
     
Cserék

    

 

 

    

 

További oldalak:

     

Letölthető időmérő edzés és futam:

     

Egy blog rólam, velem, mert szeretek ide írni. Ðzsí. *** Augusztus 25-én PlayDay, azaz játéknap sok-sok nyereménnyel! :)    *****    Tudod hol van és mit jelent a horoszkópodban a Felszálló holdcsomópont? A Chiron? A Lilith? Én megmondom.Látogass meg!    *****    Gyere és nézd meg a lovas és állatos blogom.Különbözõ érdekes történetekkel és sok friss blogbejegyzéssel.Jó nézelõdést!    *****    Ünnepi minijáték vár rád! Kattanj rá, küldd be a megoldást, és NYERJ! =)    *****    Az ASZTRO-suli mindenkit Szeretettel vár. Tanuld meg az asztrológiát a saját horoszkópod elemzésével -TELJESEN INGYEN!    *****    A csillagjövõ asztrológia portálon akció! Születési horoszkóp + 3 év elõrejelzés + Párkapcsolati elemzés 2000 Ft. katt!    *****    Szereted a humort, jó zenéket? Szeretnél ilyen mûsorban részt venni? Keress oldalamon!    *****    "Revealing the truth is like setting a match on fire. It can bring light or set your world on fire." | PROJECT D.C.    *****    PROJECT DC egy futurisztikus-disztópikus SZEREPJÁTÉK! Bármikor szívesen látjuk a csatlakozókat!    *****    Ne maradj le semmirõl, értesülj elsõ kézbõl a Selena Gomezzel kapcsolatos hírekrõl! Hat éve várja a látogatókat az oldal    *****    Református exmisszus-gyakornok, jégkorong, izomautók, rap zene. Igen, ez mind én vagyok! Hogyan? Nézz be és megtudod! :)    *****    Szeretsz írni? Lenne egy jó témád, amit megosztanál másokkal? Akkor kattints, és nyerj egy vendégposztot nálam! :)    *****    Kedveled Ian Somerhaldert? Odáig vagy a szépséges színésznõért, Nina Dobrevért? Kattints! Nem csak TVD rajongóknak!    *****    Szeretsz filmet nézni? Akkor itt a helyed! Nézz filmet facebook messengeren. Klikk ide!!!!    *****    MAYFLOWER / egy májusban született lány blogja / MAYFLOWER / egy májusban született lány blogja / MAYFLOWER    *****    DESIGN KÉSZÍTÕT KERESEK! 100 KREDIT ÉS MEGJELENÉS JÁR ÉRTE! DESIGN KÉSZÍTÕT KERESEK! 100 KREDIT ÉS MEGJELENÉS JÁR ÉRTE!    *****    ***Egy blog. Egy lány. Egy élet.*** Ðzsí blogol. *G-PORTÁL KÖZÖSSÉGMENTÉS ugyanitt. Ha hiányzik a régi közösség.*BLOG***    *****    Furry Fandom | Antropomorf Állatok | Furry Fandom | Antropomorf Állatok | Furry Fandom | Antropomorf Állatok    *****    Nézz filmet facebook messengeren!!!! Klikk! Klikk!    *****    ONMYMIND \\ EGY ÁTLAGOS SRÁC BLOGOL MINDENRÕL AMI ESZÉBEJUT \\ ZENE, CIKKEK, KRITIKA? KATTINTS ÉS OLVASS MOST KEDVEDRE