A Formula-1-es versenyaut futamra trtn felksztsekor szmtalan rszletre, felszerelsre oda kell figyelnie a csapatoknak: a pilta sisakjra, a megfelel rdikapcsolatra, s mg a vizet tartalmaz kulacsra is. Egy dologrl azonban nem szabad megfeledkezni: az autt a pilta nmaga nem tudja beindtani, hiszen ehhez egy kls eszkzre van szksg.
A verseny megkezdse eltt szmtalan egyb rendszer mkdst le kell ellenrizni a csapat szakembereinek, mg mieltt az autval egyetlen egy mtert is megtenne a pilta. A Formula-1-es versenyautkban lv igencsak nagyteljestmny V8-as erforrs beindtsa kln feladatot ignyel.
Egy mobil kivitel elektromos indtkszlk – amelynek a kezelst a csapat egyik szerelje ltja el – segtsgvel hozzk mkdsbe az F1-es versenyaut motorjt. A berendezshez tartoz hossz rudat csatlakoztatni kell a diffzoron kialaktott nylson keresztl a versenyaut hts rszhez, egszen pontosan annak sebessgvltjhoz. Amikor a rd megfelelen illeszkedik, egy gomb megnyomsra a 24 voltos szerkezet a sebessgvltn keresztl megforgatja a motort. Az aut motorjt addig kell prgetni, amg a mrnkk szmra elfogadhatv nem vlik annak sebessge s az olajnyoms rtke egyarnt. A folyamat sikeressgt kveten pedig az aut elektronikai rendszerhez csatlakoztatott laptop segtsgvel megtrtnik a gyjts bekapcsolsa.
Az indtkszlk kls energiaforrssal rendelkezik, amely az indtt hordoz kiskocsin van elhelyezve. Ezt pedig a kszlket kezel szerelnek kell odahznia a rajtrcson ll versenyauthoz, vagy ppen a garzsban oda, ahol az autt de akarjk indtani.
A Formula-1-es versenyaut indtkszlke a hajtshoz szksges elemeken kvl kuplungot is tartalmaz. Mivel a motor- s az indtkszlk forgsi sebessge kztt hozzvetlegesen tszr akkora klnbsg van, biztonsgi okbl az indtberendezsen egy specilis kkel elltott szabadonfut-kapcsol is kialaktsra kerl. Ez voltakppen olyan, mint a kerkprok esetben a szabadonfut kerk, amelynek ksznheten a motor felprgetst kveten a szerel anlkl ki tudja hzni az indtkszlk rdjt – amelyet azt megelzen a versenyaut sebessgvltjhoz illesztett -, hogy az brmifle srlst okozzon szmra. Annak rdekben pedig, hogy a felprgetett motor ne tudjon visszargni, s gy akr igen komoly balesetet okozni az indtkszlk kezeljnek, egy kioldszerkezettel is ellttk azt a szakemberek.
Az indtkszlk elksztsekor a csapatok elssorban a megbzhatsgra trekednek, s nem pedig a minl kisebb sly elrsre. Ez sokkal lnyegesebb szempont ennl az eszkznl. Rgebben, amikor n. fedlzeti indtt hasznltak a Formula-1-ben, akkor termszetesen arra trekedtek, hogy az minl knnyebb legyen, ezrt az akkori megolds kivitelezshez levegs rendszert ptettek ki. Manapsg viszont mr a tartssgra sszpontostanak, aminek ksznheten nem igazn szokott ezzel a berendezssel problma lenni.
A mobil indtrendszer gyrtsa sorn a tartszerkezethez alumniumot, a kszlk rdjhoz pedig aclt hasznlnak fel. Az eszkz teljes hossza elri a 1.200mm-t, s a mkdtetshez szksges 24V-os tpfeszltsggel elltott berendezs hozzvetlegesen 15kg slyt kpvisel.


|