forma1
Köszöntő

 

Üdvözöllek az oldalon!

 

Ez az oldal a Forma-1 világával foglalkozik

Rengeteg érdekességet olvashattok a sportról, kezdetekről, csapatokról, pilótákról és még nagyon sok érdekességről...

Természetesen minden nap olvashattok friss híreket.

Érdemes minden menüpontba benézni.

Szerkesztő: Gitta

Design: Gitta

Nyitás: 2012. április 13.

Icon:

 

Kövesd az oldalt...

 

 

     
Menü

Főoldal

Vendégkönyv

Üzenet a szerkesztőnek

     
Forma1

Mi is a Forma-1?

F1 előtt-Grand Prix versenyzés

F1 években

Halálos balesetek

Forma-2

Forma-3

GP2

GP3

Rekordok

Gokart

Érdekességek

 
     
Szabályok

FIA

Technikai szabályok

Tesztelési szabályok

Versenyszabályok

Balesetek/biztonság

Zászlószabályok

Alkalmazható bűntetések

     
Ma

Csapatok

Pilóták

 

     
Számláló
Indulás: 2012-03-14
     
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Elfelejtettem a jelszót
     
Nyomórúd kontra vonórúd

A „hagyományos” nyomórudas felfüggesztés lényege

A kerék függőleges irányú elmozdulása esetén az alsó- és a felső keresztlengőkarok között elvezetett, a karosszéria felső pontján csatlakozó nyomórúd a kerék elmozdulásának irányával megegyező módon elmozdul. A rúd mozgásának hatására az annak végén található himbakar a csapágyazott pontja körül elfordul, majd ennek következtében a himbakar másik végén lévő rögzítési pontján csatlakoztatott lengéscsillapító elem is mozgásba lendül.

Ha tehát a versenyautó kereke például áthalad a pálya szélén kialakított szegélyköveken, a kerék felfelé fog elmozdulni, majd ezt követi a nyomórúd, és a himbakar másik végén lévő lengéscsillapító elem pedig összenyomódik.

Felmerülhet a kérdés, hogy miért nem spórolják ki a himbakart, hiszen a lengéscsillapító elemet el lehetne helyezni a nyomórúdban is, illetve ki lehetne azt váltani az érintett lengéscsillapító elemmel. Ez technikailag valóban megoldható lenne, de egy ilyen konstrukció esetén a megnövelt keresztmetszetű nyomórúd, vagy a lengéscsillapító elem karosszérián kívül történő elhelyezése nagymértékben megnövelné a versenyautó kerékfelfüggesztésének légellenállását, amely egy Formula-1-es versenyautó tekintetében a kerekek mellett a karosszériaelemekhez viszonyítva már önmagában véve is rossz légellenállási tényezővel rendelkezik.

A közegellenállás minimalizálása mellett azonban van más előnye is annak, hogy a lengéscsillapító elem a karosszérián belül kerül elhelyezésre. A nyomórudak végén található himbakarokat, illetve a futóművek egyes alkotóelemeit viszonylag kis távolságra lehet ezáltal beépíteni, és a himbakarokat összekötő stabilizátort a minél kisebb súly biztosítása érdekében viszonylag kis méretben lehet elkészíteni. Ezzel a megoldással pedig lehetővé válik a mérnökök számára, hogy ugyanakkora helyen a kisméretű stabilizátor révén komplexebb összetételű felfüggesztési rendszereket állítsanak össze, akár további lengéscsillapító elemek, mint például a csapatok körében jól ismert J-csillapítótag használata mellett.

A vonórudas felfüggesztés alkalmazása

A fentiekben ismertetett rendszerhez képest a vonórudas kivitel hasonlóképpen áll össze, azzal a különbséggel, mintha azt egy képzeletbeli vízszintes tengelyre tükröznénk. A versenyautó kerekéhez rögzített vonórúd a karosszéria alsó pontjához csatlakozik, és a végén lévő himbakar is alsó ponton helyezkedik el.

Ez a fajta műszaki megoldás az autó hátsó kerékfelfüggesztése esetén van alkalmazva, hiszen az autó orrkúpjának magas építése miatt az első kerékfelfüggesztés tekintetében ez nem igazán lenne kivitelezhető. A magasabb építésű orrkúp lényege ugyanis nem más, mint hogy megfelelő mennyiségű levegő legyen képes beáramolni a karosszéria, majd a splitter és a padlólemez alá, a megfelelő aerodinamikai tapadás biztosításához.

A himbakarok esetében érdemes megemlíteni továbbá, hogy a forgástengelye mentén torziós rugót helyeznek el. Az alkalmazott konstrukció előnye a kis méret, és az adott versenypályára történő konfiguráláshoz viszonylag kevés időráfordítás szükséges annak cseréjéhez. A himbakarok végéhez rögzített lengéscsillapító elemek elhelyezéséről pedig még annyit érdemes megemlíteni, hogy az első kerékfelfüggesztés tekintetében vízszintes pozícióban is szokás beépíteni, és a hátsó kerékfelfüggesztés rendszere esetén pedig a sebességváltó házának felső pontján szokott általában megjelenni, hogy a szerelők a lehető legkönnyebben hozzá tudjanak férni az esetleges beállítások elvégzése érdekében. A vonórúd alkalmazásának további előnye, hogy alkalmazásával a kerékfelfüggesztő karok között optimálisabb légáramlás biztosítható a diffúzor és a hátsó légterelő szárny irányába.

     
Eseménynaptár

 

Kanadai Nagydíj

2015. június 5.

1.szabadedzés: 10:00-11:30

2.szabadedzés: 14:00-15:30

2015. június 6.

3.szabadedzés: 11:00-12:00

Időmérő edzés: 14:00-15:00

2015. június 7.

Futam: 14:00-16:00

     
Pontverseny állása

1. Lewis Hamilton/126p

2. Nico Rosberg/116p

3.Sebastian Vettel/98p

Teljes lista...

     
Extrák

F1 viccek

Versek

Fantáziák

 
 
 
     
Cserék

    

 

 

    

 

További oldalak:

     

Letölthető időmérő edzés és futam:

     

**A legújabb magyarországi mémes oldal. Ismerd meg most!Oszd, lájkold!** Nevess, szórakozz, kattints ide! Ne unatkozz!*    *****    Nézz élõ live filmet gportalon! 0-24-ben! Klikk ide! Filmek élõ live!!!!!    *****    SELENA GOMEZ MAGYARORSZÁG - TUDJ MEG TÖBBET SELENA GOMEZ MAGÁNÉLETÉRÕL, SZERELMÉRÕL, CSALÁDJÁRÓL, KARRIERÉRÕL!    *****    HA TE IS IMÁDOD A ZÖLD ÍJÁSZ VILÁGSIKERÛ SOROZAT ELBÛVÖLÕ SZERELMESPÁRJÁT AKKOR ITT A HELYED! MAGYAR OLICITY SITE    *****    The Vampire Diaries & The Originals szerepjáték - ha kedveled a sorozatokat és írni is szeretsz, ne habozz!    *****    Rendhagyó kedvezményt ajánlok Nektek, Te monhatod meg, hogy mi legyen az ára. Pl.: Születési, párkapcsoklati, horoszkóp.    *****    KÖNYVismertetõk, kötelezõ olvasmányok    *****    BOOKFANCLUB -> A könyvek birodalma elvezet a képzelet csendes világába!<<-BOOKFANCLUB    *****    Ingyenes, korlátlan képfeltöltés!!! www.kepfeltolto.eu    *****    Autista - Állatbarát - Homoszexuális - Intelligens - Kívülálló - Mûvészlélek - Segítõkész - Toleráns    *****    Portálépítés és portáldíszítés kezdõknek és haladóknak! Rengetek leírás, JavaScriptek , CSS ,HTML kódok,Design!    *****    HAT ÉVE ONLINE! - LÁTOGASS EL MAGYARORSZÁG EGYETLEN MÛKÖDÕ SELENA GOMEZZEL FOGLALKOZÓ OLDALÁRA! - HAT ÉVE ONLINE!    *****    A SZULTÁNA: HÍREK - KÉPEK - SOROZATISMERTETÕK - TÖRTÉNELMI INFÓK - ÉRDEKESSÉGEK MINDEN MENNYISÉGBEN A SOROZATRÓL    *****    Bûbájos boszorkák - Charmed - Extrák - Érdekességek - Cikkek - Interjúk - Bûbájos boszorkák - Charmed - Charmed -Játékok    *****    Itt a nyár! Kivirágzott a mályva és a pipitér! Hogy mit szólt ehhez a két virágmanó? Gyere, és olvasd el a Mesetárban!    *****    STITCHERS - Magyarország egyetlen oldala a természetfeletti krimi-drámasorozatról! A Stitchers sorozatot megéri nézni!    *****    Nézz Élõ live filmet gportalon. Klikk klikk klikk.    *****    Gréti. 23. Egyetemista. Chevelle. Rap. Jégkorong. Ottawa Senators. Jean-GabrielPageau. Írás. Olvasás. Blog. (:    *****    Élõ live mozifilmek. Ha szereted a filmeket, sorozatokat, meséket akkor itt a helyed!    *****    Furry Fandom | Antropomorf Állatok | Furry Fandom | Antropomorf Állatok | Furry Fandom | Antropomorf Állatok