forma1
Köszöntő

 

Üdvözöllek az oldalon!

 

Ez az oldal a Forma-1 világával foglalkozik

Rengeteg érdekességet olvashattok a sportról, kezdetekről, csapatokról, pilótákról és még nagyon sok érdekességről...

Természetesen minden nap olvashattok friss híreket.

Érdemes minden menüpontba benézni.

Szerkesztő: Gitta

Design: Gitta

Nyitás: 2012. április 13.

Icon:

 

Kövesd az oldalt...

 

 

     
Menü

Főoldal

Vendégkönyv

Üzenet a szerkesztőnek

     
Forma1

Mi is a Forma-1?

F1 előtt-Grand Prix versenyzés

F1 években

Halálos balesetek

Forma-2

Forma-3

GP2

GP3

Rekordok

Gokart

Érdekességek

 
     
Szabályok

FIA

Technikai szabályok

Tesztelési szabályok

Versenyszabályok

Balesetek/biztonság

Zászlószabályok

Alkalmazható bűntetések

     
Ma

Csapatok

Pilóták

 

     
Számláló
Indulás: 2012-03-14
     
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Elfelejtettem a jelszót
     
Nyomórúd kontra vonórúd

A „hagyományos” nyomórudas felfüggesztés lényege

A kerék függőleges irányú elmozdulása esetén az alsó- és a felső keresztlengőkarok között elvezetett, a karosszéria felső pontján csatlakozó nyomórúd a kerék elmozdulásának irányával megegyező módon elmozdul. A rúd mozgásának hatására az annak végén található himbakar a csapágyazott pontja körül elfordul, majd ennek következtében a himbakar másik végén lévő rögzítési pontján csatlakoztatott lengéscsillapító elem is mozgásba lendül.

Ha tehát a versenyautó kereke például áthalad a pálya szélén kialakított szegélyköveken, a kerék felfelé fog elmozdulni, majd ezt követi a nyomórúd, és a himbakar másik végén lévő lengéscsillapító elem pedig összenyomódik.

Felmerülhet a kérdés, hogy miért nem spórolják ki a himbakart, hiszen a lengéscsillapító elemet el lehetne helyezni a nyomórúdban is, illetve ki lehetne azt váltani az érintett lengéscsillapító elemmel. Ez technikailag valóban megoldható lenne, de egy ilyen konstrukció esetén a megnövelt keresztmetszetű nyomórúd, vagy a lengéscsillapító elem karosszérián kívül történő elhelyezése nagymértékben megnövelné a versenyautó kerékfelfüggesztésének légellenállását, amely egy Formula-1-es versenyautó tekintetében a kerekek mellett a karosszériaelemekhez viszonyítva már önmagában véve is rossz légellenállási tényezővel rendelkezik.

A közegellenállás minimalizálása mellett azonban van más előnye is annak, hogy a lengéscsillapító elem a karosszérián belül kerül elhelyezésre. A nyomórudak végén található himbakarokat, illetve a futóművek egyes alkotóelemeit viszonylag kis távolságra lehet ezáltal beépíteni, és a himbakarokat összekötő stabilizátort a minél kisebb súly biztosítása érdekében viszonylag kis méretben lehet elkészíteni. Ezzel a megoldással pedig lehetővé válik a mérnökök számára, hogy ugyanakkora helyen a kisméretű stabilizátor révén komplexebb összetételű felfüggesztési rendszereket állítsanak össze, akár további lengéscsillapító elemek, mint például a csapatok körében jól ismert J-csillapítótag használata mellett.

A vonórudas felfüggesztés alkalmazása

A fentiekben ismertetett rendszerhez képest a vonórudas kivitel hasonlóképpen áll össze, azzal a különbséggel, mintha azt egy képzeletbeli vízszintes tengelyre tükröznénk. A versenyautó kerekéhez rögzített vonórúd a karosszéria alsó pontjához csatlakozik, és a végén lévő himbakar is alsó ponton helyezkedik el.

Ez a fajta műszaki megoldás az autó hátsó kerékfelfüggesztése esetén van alkalmazva, hiszen az autó orrkúpjának magas építése miatt az első kerékfelfüggesztés tekintetében ez nem igazán lenne kivitelezhető. A magasabb építésű orrkúp lényege ugyanis nem más, mint hogy megfelelő mennyiségű levegő legyen képes beáramolni a karosszéria, majd a splitter és a padlólemez alá, a megfelelő aerodinamikai tapadás biztosításához.

A himbakarok esetében érdemes megemlíteni továbbá, hogy a forgástengelye mentén torziós rugót helyeznek el. Az alkalmazott konstrukció előnye a kis méret, és az adott versenypályára történő konfiguráláshoz viszonylag kevés időráfordítás szükséges annak cseréjéhez. A himbakarok végéhez rögzített lengéscsillapító elemek elhelyezéséről pedig még annyit érdemes megemlíteni, hogy az első kerékfelfüggesztés tekintetében vízszintes pozícióban is szokás beépíteni, és a hátsó kerékfelfüggesztés rendszere esetén pedig a sebességváltó házának felső pontján szokott általában megjelenni, hogy a szerelők a lehető legkönnyebben hozzá tudjanak férni az esetleges beállítások elvégzése érdekében. A vonórúd alkalmazásának további előnye, hogy alkalmazásával a kerékfelfüggesztő karok között optimálisabb légáramlás biztosítható a diffúzor és a hátsó légterelő szárny irányába.

     
Eseménynaptár

 

Kanadai Nagydíj

2015. június 5.

1.szabadedzés: 10:00-11:30

2.szabadedzés: 14:00-15:30

2015. június 6.

3.szabadedzés: 11:00-12:00

Időmérő edzés: 14:00-15:00

2015. június 7.

Futam: 14:00-16:00

     
Pontverseny állása

1. Lewis Hamilton/126p

2. Nico Rosberg/116p

3.Sebastian Vettel/98p

Teljes lista...

     
Extrák

F1 viccek

Versek

Fantáziák

 
 
 
     
Cserék

    

 

 

    

 

További oldalak:

     

Letölthető időmérő edzés és futam:

     

Egy blog rólam, velem, mert szeretek ide írni. Ðzsí. *** Augusztus 25-én PlayDay, azaz játéknap sok-sok nyereménnyel! :)    *****    Tudod hol van és mit jelent a horoszkópodban a Felszálló holdcsomópont? A Chiron? A Lilith? Én megmondom.Látogass meg!    *****    Gyere és nézd meg a lovas és állatos blogom.Különbözõ érdekes történetekkel és sok friss blogbejegyzéssel.Jó nézelõdést!    *****    Ünnepi minijáték vár rád! Kattanj rá, küldd be a megoldást, és NYERJ! =)    *****    Az ASZTRO-suli mindenkit Szeretettel vár. Tanuld meg az asztrológiát a saját horoszkópod elemzésével -TELJESEN INGYEN!    *****    A csillagjövõ asztrológia portálon akció! Születési horoszkóp + 3 év elõrejelzés + Párkapcsolati elemzés 2000 Ft. katt!    *****    Szereted a humort, jó zenéket? Szeretnél ilyen mûsorban részt venni? Keress oldalamon!    *****    "Revealing the truth is like setting a match on fire. It can bring light or set your world on fire." | PROJECT D.C.    *****    PROJECT DC egy futurisztikus-disztópikus SZEREPJÁTÉK! Bármikor szívesen látjuk a csatlakozókat!    *****    Ne maradj le semmirõl, értesülj elsõ kézbõl a Selena Gomezzel kapcsolatos hírekrõl! Hat éve várja a látogatókat az oldal    *****    Református exmisszus-gyakornok, jégkorong, izomautók, rap zene. Igen, ez mind én vagyok! Hogyan? Nézz be és megtudod! :)    *****    Szeretsz írni? Lenne egy jó témád, amit megosztanál másokkal? Akkor kattints, és nyerj egy vendégposztot nálam! :)    *****    Kedveled Ian Somerhaldert? Odáig vagy a szépséges színésznõért, Nina Dobrevért? Kattints! Nem csak TVD rajongóknak!    *****    Szeretsz filmet nézni? Akkor itt a helyed! Nézz filmet facebook messengeren. Klikk ide!!!!    *****    MAYFLOWER / egy májusban született lány blogja / MAYFLOWER / egy májusban született lány blogja / MAYFLOWER    *****    DESIGN KÉSZÍTÕT KERESEK! 100 KREDIT ÉS MEGJELENÉS JÁR ÉRTE! DESIGN KÉSZÍTÕT KERESEK! 100 KREDIT ÉS MEGJELENÉS JÁR ÉRTE!    *****    ***Egy blog. Egy lány. Egy élet.*** Ðzsí blogol. *G-PORTÁL KÖZÖSSÉGMENTÉS ugyanitt. Ha hiányzik a régi közösség.*BLOG***    *****    Furry Fandom | Antropomorf Állatok | Furry Fandom | Antropomorf Állatok | Furry Fandom | Antropomorf Állatok    *****    Nézz filmet facebook messengeren!!!! Klikk! Klikk!    *****    ONMYMIND \\ EGY ÁTLAGOS SRÁC BLOGOL MINDENRÕL AMI ESZÉBEJUT \\ ZENE, CIKKEK, KRITIKA? KATTINTS ÉS OLVASS MOST KEDVEDRE