2012.05.01. 11:09, Margit-1225
Br sokan gy vlik, hogy a Pirelli abroncsainak ksznheten vgre ismt izgalmas az F1, ahol brkinek eslye van a gyzelemre egy j egyni, vagy csapat teljestmny rvn, msok szerint azonban a teljestmny nagyfok ingadozsa miatt a sport egyre inkbb a szerencsejtkra kezd hasonltani. A csapatok tbbsge viszont jelenleg mg azon a vlemnyen van, hogy nem kell beavatkozni a helyzetbe, mert hamarosan minden ismt konszolidldik.
„n nem mondanm azt, hogy ez egy lott, de az biztos, hogy a stratgia egyre fontosabb vlik” – nyilatkozta a Williams csapat vezet versenymrnke, Mark Gillan. „s bizony a vltozsokra val reagls a stratgia kulcsa. A bokszban gyorsan meg kell rtennk a gumikopst, annak a mrtkt s termikus sszetevit. s minden a gyors reakcirl szl.”
Gillan szerint gy ma mr nagyon fontos az, hogy a piltk szmra pontosan jelezni tudjk az abroncsok lettartamnak a vgs hatrt. „A pilta szmra ez alapvet, rzkelk vannak az autkban, amik jeleznek, de a kulcsa az egsznek az, hogy ezt egy krrel korbban jelezzk, mint ahogyan az bekvetkezik.”
A Ferrari vezet versenymrnke, Diego Ioverno szerint az idei szezon legnagyobb kihvsa az els kerkcsere idejnek a pontos meghatrozsa, mert ha tl sokig vrnak, akkor idt vesztenek, a tl korai kerkcservel pedig azt kockztatjk, hogy a pilta forgalomba kerl. „A legnagyobb klnbsg idn, hogy a mezny nagyon szoros, ezrt nagyon nehz meghatrozni az els kerkcsere idpontjt. s most majdnem lehetetlen elkerlni, hogy ne a forgalomba kerljn (a piltd). Tavaly a top csapatok elnye nagy volt, gy a kerkcserket kveten tiszta levegbe kerltnk, most ez azonban sokkal nehezebb. Szmunkra pedig ez mg inkbb nehz, mert (a Ferrari) nem olyan gyors, mint azt mi szeretnnk.”
Ioverno szerint azonban ez a helyzet nem lesz mindig ennyire szoros, mert a nagyobb csapatok gyorsabb temben kpesek fejleszteni az autjukat, mint a tbbiek. „n azt vrom, hogy hrom, vagy ngy futam utn a meznyben sokkal nagyobbak lesznek a klnbsgek. A nagy csapatok elhznak, mg a tbbiek a helykn maradnak, mert a top csapatok jobban tudjk majd az autikat fejleszteni. De az is biztos, hogy idn nehezebb megrteni az abroncsokat, gy brmi megtrtnhet.”
A Lotus vezet versenymrnke, Alan Permane is azt mondja, hogy mg k is a gumik jobb megrtsvel bajldnak, hogy a lehet legtbbet tudjk kihozni az abroncsokbl, mert mg mindig vannak olyan teljestmnybeli klnbsgek, amiknek egyszeren semmi rtelmk sincs. „Bahreinben nlunk s a Red Bullnl mkdtek az abroncsok, de az hihetetlen volt, hogy ez egy msodperces klnbsget is jelentett, mert mi (a futamon) annyival voltunk gyorsabbak, mint a tbbiek. Ez azonban nem lehet csak az abroncs, de a vlemnyem szerint jelenleg senki sem tudja, hogy hol is lehet ez a klnbsg, s mit is kellene csinlnia.”
( formula.hu )
