|
Technikai analzis: Bahreini Nagydj2012.04.23. 10:14, Margit-1225
A csapatok a hossz egyenesekkel s lass kanyarokkal tarktott bahreini plyra elssorban aerodinamikai fejlesztsekkel kszltek, amik kzl a formula1.com a Ferrari j hts szrnyt, a McLaren j els szrnyt, s a Red Bull mdostott kipufog rendszert tartotta a legrdekesebbeknek.
Miutn a Ferrari az elz, Knai Nagydjon tbb jelentsebb mdostst is vgrehajtott az F2012-es versenyautjn, Bahreinben mr csak egy kis mrtkben ttervezett hts szrny jelentett jdonsgot. Fernando Alonso s Felipe Massa is egy olyan hts szrnnyal indultak neki a Bahreini htvgnek, ahol az als szrnyelemen egy kis kiegszt szrnyat (piros nyl) helyeztek el, hogy nveljk annak a hatkonysgt. Az j szrnyelem a szablyoknak megfelelen csak 15 centimter szles. A szrny tbbi eleme, gy a felem s a fkszrny is a korbbi vltozat, amelynek dizjnja mg a csapat tavalyi autjn nyugszik.
A McLarennl Bahreinben Lewis Hamilton s Jenson Button is klnbz els szrnyakat hasznltak. Button az j vltozatot kapta (f kp), amit mg Sanghajban mutatott be a csapat, s amely a fels fkszrny dizjnjban tr el a korbbi vltozattl, valamint abban, hogy a vglemez vgn nem tallhatak rajta kopoltynylsok (kis kp), Hamilton ezzel szemben a rgi vltozat mellett dnttt. A vltoztatsnak elssorban az aut aerodinamikai egyenslyban van szerepe. A McLaren pilti a fkrendszer anyagban s a htnylsok formjban is eltren dntttek. Button a Brembo trcsit s a teljesen nyitott dobot vlasztotta, mg Hamilton a Carbon Industries fktrcsja s a zrt dob mellett tette le a vokst, amin csak nhny nyls tallhat a hts rdekben.
A Red Bull RB8-asa az idei szezonban lemaradni ltszott a kipufog-fejleszts terletn, az energiaitalosok azonban gzervel fejlesztenek ezen a terleten, gy a kipufog rendszerk egyre inkbb kezd hasonltani a Sauber csapat megoldsra. Szombaton Bahreinben a csapat autin kt innovatv nyls tnt fel a karosszria als rsznl (srga kiemels) abbl a clbl, hogy azok a kipufogbl kiraml forr gstermkeket hatkonyabban vezessk a diffzor irnyba. Br Vettel vgl feladta a korbbi, tli teszteken hasznlt megoldst, ahol a kipufog gstermkeit nem a diffzor, hanem a hts szrny irnyba vezettk, ennek ellenre a Bahreini Nagydj idmr edzsig Webber s Vettel ms-ms kipufog megoldst hasznlt. Webber megtartotta a Sanghajban s a Sepangban hasznlt megoldst, mg Vettel az els, Ausztrliban hasznlt megoldst (kis kp) prblgatta, majd vgl az idmrn mr is a Webber ltal vlasztott varicival lpet plyra, ahol az idei szezonban elszr megverve a csapattrst, s vgl pole pozcit szerzett.
( formula.hu )

| |