2012.04.22. 18:48, Margit-1225
Sergio, a szezonod eddig gy nz ki, mint egy fantasztikus mese, amiben olykor beavatkozik egy gonosz boszorkny. Knban egy idben mg vezetted is a versenyt, vgl csak a 11. helyen vgeztl. Mi trtnt?
Sergio Prez: Nos az egy pillanat volt. Volt egy nagyon j els etapom, amivel sokat nyertem, de az els szrnnyal problmk voltak, ami sok leszorterbe kerlt, s onnantl kezdve vge volt a versenyemnek. Az elejtl kezdve folyamatosan romlott a helyzet, s ahelyett, hogy az els tben fejeztem volna be, vgl csak a 11. helyen ktttem ki. Idn nagyon szoros a mezny, gy lehetsg van pontszerz helyen clba rni, ugyanakkor nagyon knnyedn kikerlhetsz a top10-bl.
Milyen rzs volt plyafutsod sorn elszr vezetni egy versenyt?
SP: Knban tisztban voltam vele, hogy az els hely csak rvidke idre szl lds, de lveztem a vezetst. Malajzia az egy msfajta helyzet volt, ott sokkal nagyobb realitsa volt annak, hogy akr nyerhetek is.
Hogy sikerlt Malajziban ennyire jl szerepelned? Mi volt a titka?
SP: Nincs nagy titok. J volt a tempnk s a stratgink is nagyon jl mkdtt, radsul mg a krlmnyek is neknk dolgoztak. Szval nincs titok.
A szakrtk a paddockban arrl beszlnek, hogy valami igazn klnleges rzked van az abroncsokhoz. Mit csinlsz mskpp?
SP: Azt hiszem, egyszeren csak a feltteleknek tudhat be. Nha ez nagyon jl mkdik nlam, mskor pedig nem. Mindig igyekszem a krlmnyekhez igaztani a vezetsi stlusomat. Termszetesen nha jobban sikerl, s olyankor tovbb tartanak a gumik, illetve j tempt diktlhatok. Az nem segt a sprolsban, ha lassan msz. Igaz, hogy idn nagy kihvst jelentenek az abroncsok, de azt mondanm, hogy knnyebb ket kezelni, ha megfigyeled hogyan viselkednek a versenyen. De persze ha kzben problma addik, akkor vge a jtknak, s ki kell menni a boxba.
Nagyon gyakran sikerl kt killssal vgigfutnod a versenyt, mikzben a tbbiek hrom killssal taktikznak. Knban ez okozta „vesztedet"?
SP: Nem, mg gy sem, ha esetleg a verseny utn gy gondoltam volna. Miutn kielemeztk az adatokat, rjttnk, hogy az els szrny miatt vesztettnk a leszorterbl, szval ennek semmi kze nem volt a box-stratginkhoz. Nagyon valszn, hogy normlis esetben mkdtt volna a kt killsos taktiknk.
Brmi is volt az eredmnyed Knban, ettl fggetlenl az idei teljestmnyeden sokan meglepdtek, st mris tbben gy gondoljk, hogy a Ferrarinl lenne a helyed. Mit gondolsz errl?
SP: Jelenleg nagyon sok spekulci van errl, s llandan arrl krdeznek, hogy mikor megyek egy nagyobb csapathoz. De n inkbb realista vagyok. Minden htvge ms s ms, s mindig annyira vagy j, mint amilyen a legutbbi eredmnyed. Itt sokkal hamarabb leszel hsbl senki, mint brhol mshol. Mg mindig hossz a bajnoksg, s van egy nagyon versenykpes autm, amivel pontokrt harcolhatok. Szval majd megltjuk, mi trtnik a kvetkez hnapokban.
De a tanulveid vgn a clod egy top csapat?
SP: A tanulst soha nem lehet abbahagyni, msrszt viszont mr most is gy rzem, hogy kszen llok r. Azt hiszem a rajtrcson minden pilta gy rez, a krds az, hogy vgl ez megtrtnik-e. gy rzem, hogy kpes vagyok brkivel harcba szllni, ha az autm ezt lehetv teszi szmomra.
gy tnik, hogy a rajtrcson elfoglalt pozcik mr annyira nem szmtanak. Szval Bahreinben mit tudsz elrni egy nyolcadik helyrl?
SP: A cl egyrtelmen az, hogy minl tbb pontot szerezzek. Arra szmtok, hogy egy nagyon trkks verseny lesz, nhny meglepetssel. Azt nem tudom milyen meglepets lesz, de azt jsoljk, hogy egy rlt futam lesz. A gumikops igen magas, br ez mg vltozhat vasrnapig. Jelenleg egy kaotikus versenyre kszlk, ami taln kicsit hasonl lesz a knai futamhoz.
Mi kap majd nagyobb szerepet a versenyen, a gumi vagy a szl?
SP: Egyrtelm, hogy a gumik. A szl mindenki szmra ugyanaz, gy nem befolysolja a pilta teljestmnyt. Amennyiben sikerl ezt a kt htrnyos tnyezt minimalizlni, s van egy j stratgink, akkor clunk az, hogy az els tben, vagy hatban vgezznk. Ez egy kielgt eredmny lenne szmomra.
( motorsportal.hu )
