|
Schumacher: A tempnk nem mts2012.04.22. 08:33, Margit-1225
Michael Schumacher szerint a Mercedes W03-as sebessge vals s amgtt nem egy zsenilis tallmny, hanem egyszeren egy j aut hzdik meg.
Az ellenfelek szerint a Mercedes W03-as gyorsasga mgtt, hasonlan a Red Bull tavalyi flnyhez, amit a kipufog-diffzor rendszerrel rt el, a szuper DRS rendszer hzdik meg, a htszeres vilgbajnok, Schumacher szerint azonban egyltaln nem ez a helyzet, hiszen a szuper DRS a futamokon csak korltozottan hasznlhat.
„Ez a mltban igaz lehetett volna” – nyilatkozta Schumacher a formula1.com-nak. – „De ha megnzzk a mi szuper DRS rendszernket, akkor azt csak az idmr edzseken s az elzseknl hasznlhatjuk. Sanghajban azonban Nicnak nem kellett elznie, gy nem e rendszertl fggtt a gyzelem, ami azt jelenti, hogy a teljestmnynk vals. Ez egy fantasztikus gyzelem, egy fantasztikus autval.”
Ez akkor azt jelenti, hogy a gyzelemhez elg a pole pozcibl indulni? „Ez egy hossz trtnet. Az idmr edzst tlrtkelik manapsg, a DRS s a KERS rendszerekkel. Kt, vagy hrom vvel ezeltt a rajtpozci sokat szmtott, de azta ez kevsb fontos tnyez a gyzelemben.”
Sok pilta szerint az idei bajnoki cm sorst a gumiabroncsok megfelel hasznlata dntheti el, velk a htszeres bajnok is egyetrt. „Valban az abroncsok sokkal fontosabbak, mint brmikor korbban a karrierem sorn, gy nagyon valszn, hogy minden csapatnl tallsz valakit, aki szvesen beszl errl a tmrl. Az idei abroncsok annyira klnlegesek, hogy minden versenyhtvgn talls jtkot kell jtszanunk, hogy megtudjuk, azt hogy hogyan is brhatnnk ket mkdsre, vagy mirt nem mkdnek az abroncsaink. Ez lehet, hogy nem tl j, mert taln inkbb ms terletekkel kellene foglalkoznunk, de nem tehetnk mst mindannyiunknak ezzel kell foglalkoznia.”
( formula.hu )
| |