|
Caterham: Bahreini Nagydj futamelzetes2012.04.16. 15:13, Margit-1225
A Caterham F1 Team bahreini futamelzetesben Heikki Kovalainen elmondta, hogy vlemnye szerint a plya nem jelent tl nagy kihvst a versenyzk szmra, mg csapattrsa, Vitalij Petrov tbbek kztt arrl is beszlt, hogy Bahrein letnek nagyon fontos llomsa, hiszen 2010-ben itt mutatkozott be a Formula-1-ben.
Heikki Kovalainen: Bahrein egy msik tipikus modern versenyplya. Nincs tl nagy kihvs a kanyarokban, s a kr nagy rszben kemnyen lehet nyomni, klnsen, hogy a kerkvetkn is knnyedn t lehet hajtani az autval. Mivel a felgumizdssal nagyon gyorsan javul az aszfalt minsge, gy a kridk is drmaian vltoznak majd, ami azt jelenti, hogy az idmrre a lehet legjobban kell felkszlni. A plya tulajdonsgaitl eltekintve, a mszaki terlet egyik legfontosabb jellemzje, hogy a fkekre nagyon oda kell figyelni. A magas hmrsklet s a plya termszete miatt a pnteki nap nagy rszt, a fkek megfelel htsvel, s a kops arnynak vizsglatval kell eltlteni, s gy a lehet legjobban felkszlni a kvalifikcira illetve a versenyre.
Vitalij Petrov: 2010-ben Bahreinben debtltam az F1-ben, ezrt nagyon sokat jelent nekem ez a plya. Nagy tmogatst lvezhettem, amikor utoljra itt versenyeztem, s biztos vagyok abban, hogy idn ugyangy lesz a Caterham F1 Teammel is. Vezets szempontjbl ez egy igazn techniks versenyplya, ahol igazn j egyenslyra van szksg, s minden kanyar cscspontjt ki kell hasznlni a legjobb krid elrshez, klnsen az utols szektorban. Ezzel sok idt lehet nyerni, illetve veszteni is. A homok termszetesen mindenkit ugyangy rint, s rdekes lesz ltni szombaton, hogy a Q1-ben milyen ksn hajtanak majd ki a versenyzk. Minden egyes krrel egyre gyorsabb s gyorsabb lesz a plya, szval a lehet legjobb stratgit kell alkalmazni a j kridhz.
Mark Smith, technikai igazgat: A bahreini plya szmos kihvst tartogat, ezek kzl a legnyilvnvalbb, hogy egy sivatagi helyszn. A plya felszne eleinte mindig elg homokos, ezrt a htvge elrehaladtval sokat javul majd a tapads. A homok miatt klns figyelmet kell fordtani a leveg szrsre az alkatrszeknl, hogy azok ne kopjanak tlzottan. A hmrsklet - ahogy az vrhat is volt - meleg s szraz lesz, valamint a szl is jelents szerepet kap a htvgn. A szl irnya nagyon hirtelen meg tud vltozni, s ezt is figyelembe kell vennnk akkor, amikor a sebessgfokozatok ttteln vltoztatunk. Ez klnsen a cscssebessgeknl, a KERS s a DRS hasznlatnl kap nagy hangslyt. A fkekre is gyelni kell, s fontos megtallni a megfelel egyenslyt a fkhts s a kops kztt gy, hogy kzben ne vesztsnk a teljestmnybl. Mindez azt jelenti, hogy minden egyes nap nagy hangslyt kell fektetnnk a belltsokra, hogy minden az ignyeknek megfelel legyen. Vgl, ami a gumikat illeti, Bahreinben a kzepes s a lgy abroncsokat hasznljuk, azt a prostst, melyet Knban. Remlhetleg gy mr tbbet tudunk majd az optimlis hasznlatot illeten, br az is igaz, hogy a hmrsklet ms lesz. Majd megltjuk, hogyan tudjuk hasznostani az elmlt htvgn megszerzett tapasztalatokat.
( motorsportal.hu )

| |