|
Domenicali: Ha valaki ezt rti, akkor az nagyon okos2012.04.14. 16:33, Margit-1225
A Ferrarinl senki nem lepdtt meg a csapat kvalifikcis eredmnyn, sokkal inkbb rtetlenl llnak a vgeredmny, illetve a kridk kztti ingadozsok eltt.
A csapatfnk, Stefano Domenicali nem titkolta meglepettsgt, s az idmrn tapasztaltak tkrben abban bzik, hogy az elzetes vrakozsokhoz kpest egy sokkal nyitottabb versenyben lehet rszk, ahol taln a Ferrarinak is addhat nmi plusz lehetsg.
Fernando Alonso csak a 9., mg Felipe Massa a 12. helyrl vghat majd neki a Knai Nagydjnak, ami nyilvnvalan nem ppen egy Ferraritl elvrhat rajtpozci. A maranelliaknl ugyanakkor mindenki tisztn ltja, hogy a sanghaji versenyplyn jelenleg ennyi volt az F2012-ben. Ezzel egytt a csapatfnk, Stefano Domenicali meglehetsen optimista, klnsen a kiss vratlan eredmnyek miatt, amiket a Q2-ben s a Q3-ban tapasztaltak.
"Ha valaki ezt rti, akkor az nagyon okos" - vlekedett a csapatfnk, a kvalifikci vgkimenetelrl.
"Valaki adhatna egy racionlis magyarzatot arra, ami a dlutni idmrn trtnt, s nem csak a mi esetnkben, hanem szinte az sszes autt nzve. A Q2-ben nagyon kicsik voltak a klnbsgek, hiszen 11 versenyz hrom tizedmsodpercen bell volt, majd ez utn a Q3-ban mr nagy klnbsgek voltak, s bizonyos esetekben nagy vltozs trtnt.”
"Tekintettel a jelenlegi helyzetre, s arra a tnyre, hogy ezen a plyn megmutatkoznak az F2012 hinyossgai, az eredmnynk hen tkrzi, hogy teljestmny tekintetben hol llunk, mg gy is, hogy tudjuk, a versenyen megvltozhatnak a dolgok. Nyilvn nem ezt a helyet cloztuk meg a szezon elejn, de ernyt kell kovcsolni a szksgbl. Egy ilyen rajtrcsot figyelembe vve holnap mg nyitottabb versenyre szmthatunk, mint amit vrtunk a htvge eltt. A clunk egyrtelm: mindkt autt pontszerz helyen behozni, s minden knlkoz lehetsgbl a legtbbet kihozni.”
Pat Fry technikai igazgat szintn meglepdtt az eredmnyeken, illetve a kvalifikci kzps valamint az utols szakaszban tapasztalt klnbsgeken. A szakember szerint az okok taln a Pirelli gumik s a plyahmrsklet vltozsnak kapcsolatban keresendk.
"Igyekszem felidzni, hogy mikor volt utoljra olyan szoros a Q2, mint ma dlutn. 11 versenyz kevesebb, mint ngy tizeden bell volt egymshoz kpest, majd ksbb a Q3-ban jelents klnbsg volt az els s az utols helyezett kztt. Abbl amit egy gyors elemzs utn eddig megrtettnk gy tnik, hogy a Pirelli abroncs optimlis kezelse annyira szk tartomnyban mozog, hogy egy kisebb hmrsklet ingadozs is jelentsen megvltoztatja az aut viselkedst.”
"Most a lehet legjobban fel kell kszlnnk a versenyre, ami hossz lesz s stresszes, klnsen a gumik tekintetben. Dlutnra nem jsolnak csapadkot, gy nehz lesz megismtelni a sepangi csodlatos eredmnynket, de nem szmt, ettl fggetlenl mindig kszen kell llni arra, hogy minden lehetsget kihasznljunk ami az utunkba kerl. Ez egy teljesen normlis dolog egy olyan csapat esetben, amely nem a legversenykpesebb csomaggal rendelkezik. Megvan a lehetsgnk arra, hogy mindkt versenyznket behozzuk a pontszerz helyre, gy ez a clunk, s nagyon szvesen fogadunk minden ms extrt, ami az utunkba kerl.”
( motorsportal.hu )

| |