forma1
Köszöntő

 

Üdvözöllek az oldalon!

 

Ez az oldal a Forma-1 világával foglalkozik

Rengeteg érdekességet olvashattok a sportról, kezdetekről, csapatokról, pilótákról és még nagyon sok érdekességről...

Természetesen minden nap olvashattok friss híreket.

Érdemes minden menüpontba benézni.

Szerkesztő: Gitta

Design: Gitta

Nyitás: 2012. április 13.

Icon:

 

Kövesd az oldalt...

 

 

     
Menü

Főoldal

Vendégkönyv

Üzenet a szerkesztőnek

     
Forma1

Mi is a Forma-1?

F1 előtt-Grand Prix versenyzés

F1 években

Halálos balesetek

Forma-2

Forma-3

GP2

GP3

Rekordok

Gokart

Érdekességek

 
     
Szabályok

FIA

Technikai szabályok

Tesztelési szabályok

Versenyszabályok

Balesetek/biztonság

Zászlószabályok

Alkalmazható bűntetések

     
Ma

Csapatok

Pilóták

 

     
Számláló
Indulás: 2012-03-14
     
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Elfelejtettem a jelszót
     
Hírek

Hová lett Jean Alesi?

2012.04.13. 18:08, Margit-1225

„Hová tűnt Damon Hill?” – röppent a magyar légtérbe 1997-ben egy mára szólássá váló kétségbeesés, amely megihlette szerkesztőségünket is, hiszen sorozatunkban egykori kedvencek visszavonulás utáni sorsával foglalkozunk. 

Postás, színész, alkoholista, szakértő, kommentátor, feltaláló, punkzenész és szexipari munkás: bizony, változatos ösvényeken vonulnak az örök sportpályák felé az egykori közönségkedvencek.

A Ferrari szurkolói az új Gilles Villeneuve-öt látták benne, és imádták, a – nem csak – tinilányok a kék szemeitől olvadtak el: Jean Alesi a Formula–1 egyik legnépszerűbb alakja volt a kilencvenes években. A Tyrrellben mutatkozott be, korai reménykeltő teljesítménye után a Ferrarihoz került, amelynek egyik legsikertelenebb korszakát átvészelve több futamon is közel került a győzelemhez, hogy aztán nagy balszerencsével elbukjon.

Az 1995-ös Kanadai Nagydíjon aztán összejött a várva várt győzelem, ráadásul a Villeneuve-ről elnevezett pályán, a 27-es rajtszámú Ferrarival érte el karrierje legnagyobb sikerét. Távozását csak Michael Schumacher érkezésével magyarázhatta meg a Ferrari vezérkara, Alesi F1-es pályafutása második felében pedig leszálló ágba került, a Benettonnál és a Saubernél még bele-belekóstolt a sikerbe, de a Prost és a Jordan már valóban a véget jelentette.

A francia szupertehetség a Tyrrell-lel csodákat tudott művelni, az 1990-es Amerikai Nagydíjon óriási csatában kapott ki Ayrton Sennától Phoenixben. A Ferrari magához csábította, s bár szicíliai származását kívülről sokan előnynek tartották, Alesi mindig úgy érezte, ez Olaszország középső és északi részén egyáltalán nem használt neki.

Sokat mond róla, hogy is imádták a Scuderia hívei, akik szenvedélyes hozzáállása és virtuóz stílusa miatt egyaránt tisztelték. Mindez Gilles Villeneuve-re emlékeztette őket, mint ahogy az is, hogy Alesi ugyanúgy távol tartotta magát a csapaton belüli politikától, mint a legendás kanadai.

Rengeteg keserűség érte Monzában Alesit, mégis imádta, mert a Ferrari hazai pályáján az atmoszféra mindenért kárpótolta. 201 F1-es rajtján egyetlen győzelmet aratott, de sokkal többig is eljuthatott volna, amivel tisztában is van.

„Tizenhatszor voltam második az F1-ben, nyolcszor estem ki az első helyről. Hihetetlen, hogy mostanság mennyire megbízhatóak az autók, minden tiszteletem a szakembereké, irigylem is kicsit a mostanság versenyzőket” – mondta Alesi, aki 2001-es visszavonulása óta is aktívan versenyez.

A német túraautó-bajnokságban 2002 és 2006 között öt idényen keresztül indult, s bár négy versenyt megnyert, az összetettben az 5. helynél többre nem vitte. 2008-ban az ázsiai F1-es futamok betétprogramjában szereplő Speedcar-sorozatban indult, majd 2010-ben a Sportautózásban is kipróbálta magát.

Tavalyelőtt a Lotus nagykövete lett, bemutatókon szerepel, és az IndyCar-sorozatba motorszállítóként az idén beszálló vállalatnak köszönhetően lehetőséget kap az Indy 500-on is. A Newman/Haas-istálló biztosít autót neki, amely az idén nem szerepel a teljes idényben, Alesihez hasonlóan csak Indianapolisban áll rajthoz.

„Ez a legérdekesebb feladatom azóta, hogy visszavonultam az F1-től. Nem aggódom az oválpálya miatt, de komolyan veszem a feladatot, nagy nyomást helyeztem magamra. Keményen edzem, hogy az első pillanattól kezdve csúcssebességgel száguldhassak. Nem tűztem ki konkrét célt magam elé, majd meglátjuk, mire jutok” – mondta az Indy 500-as programról a 47 éves Alesi, akinek Avignonban, szülői házához közel van egy 17. századi háza egy hatalmas birtokkal, amelyen főleg szőlőtermelés és borkészítés folyik. Otthonában egyetlen trófeát őriz (értelemszerűen az egyetlen F1-es győzelméért kapott díjat), a többit édesanyjára bízta, ő gyűjti.

Ezen kívül az olasz televízió szakértőjeként meg szokott jelenni F1-es futamokon is, mert fontosnak tartja, hogy közel maradjon a tűzhöz, esze ágában sincs elszakadni a sportágtól. Még a Lotus csoport kivonulása után sem, a szíve ugyanis még mindig a Ferrariért dobog.

( nemzetisport.hu )

Szólj hozzá te is!
Név:
E-mail cím:
Amennyiben megadod az email-címedet, az elérhető lesz az oldalon a hozzászólásodnál.
Hozzászólás:
Azért, hogy ellenőrízhessük a hozzászólások valódiságát, kérjük írd be az alábbi képen látható szót. Ha nem tudod elolvasni, a frissítés ikonra kattintva kérhetsz másik képet.
Írd be a fenti szót: új CAPTCHA kérése
 
Még nincs hozzászólás.
     
Eseménynaptár

 

Kanadai Nagydíj

2015. június 5.

1.szabadedzés: 10:00-11:30

2.szabadedzés: 14:00-15:30

2015. június 6.

3.szabadedzés: 11:00-12:00

Időmérő edzés: 14:00-15:00

2015. június 7.

Futam: 14:00-16:00

     
Pontverseny állása

1. Lewis Hamilton/126p

2. Nico Rosberg/116p

3.Sebastian Vettel/98p

Teljes lista...

     
Extrák

F1 viccek

Versek

Fantáziák

 
 
 
     
Cserék

    

 

 

    

 

További oldalak:

     

Letölthető időmérő edzés és futam:

     

A Múzsa, egy gruppi élményei a színfalak mögött :)    *****    Madarak és fák napjára új mesével vár a Mesetár! Nézz be hozzánk!    *****    Rosta Iván diplomás asztrológus vagyok! Szívesen elkészítem a horoszkópodat, fordúlj hozzám bizalommal. Várom a hívásod!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, egyéb épületek szigetelését kedvezõ áron! Hívjon! 0630/583-3168    *****    Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?    *****    A szörnyek miért csak éjjel bújnak elõ? Az ártatlan külsõ mögött is lapulhat valami rémes? - fórumos szerepjáték    *****    Ünnepeld a magyar költészet napját a Mesetárban! Boldog születésnapot, magyar vers!