2012.04.13. 16:12, Margit-1225
Az autó jó, a pályát szereti és az első két versenyen kiderült, nem kell a pole pozícióból indulni ahhoz, hogy futamot nyerjen valaki. Az MP4-27 fejlesztései jól működnek és Hamilton pozitíven áll a helyzethez, vasárnap jó teljesítményt nyújtana - büntetése ellenére...
Lewis milyen érzés, hogy öt helyes rajtbüntetést kapsz?
Nos, természetesen nem egy fantasztikus hír, de gyors az autó és ha jó döntéseket hozunk, megfelelő stratégiával megyünk a versenyen, akkor az első helyért harcolhatunk.
Abban bízol, hogy első győzelmedért harcolhatsz 2012-ben? Hogyan tudod feledni a két harmadik helyet és továbblépni?
Nos, tovább kell lépni. Tény, örülök az eddigi két dobogós helyezésnek, jó az autó és jó pozícióban vagyok. Nagyon keményen edzem, hogy jól felkészüljek erre a hétvégére és annak ellenére, hogy kisebb problémával érkezem ide, még így is pozitíven várom a hétvégét, jó versenyt teljesíthetünk. Amikor gyermek voltam, mindig szerettem a mezőny végéről felkapaszkodni, így mivel az időmérő edzésen elért eredményemhez képest öt hellyel hátrébb indulok, harcolnom kell a pozíciókért - örömmel várom.
Mondanál valamit arról a kis problémáról, amelyet említettél?
Szombat délelőtt sebességváltót kell cserélni - így legalább amikor fontos már új sebességváltóval mehetünk. Ennyi. Ahogy mondtam, nagyon pozitíven állok a versenyhez. Fejlesztésekkel érkeztünk ide, bízom benne, hogy a dobogós helyezésekért tudunk harcolni. Tavaly a harmadik helyről indulhattam a versenyen és nyertem. Ha megnézzük a legutóbbi versenyt, ahol Fernando (Alonso) hátulról érkezett és nyert, akkor azt mondom, bármi megtörténhet!
Ez a pálya fekszik neked - jó eredményeket értél el itt...
Igen, szeretem ezt a versenyt. Az első év után a pálya jó volt számomra. És ha a büntetés ellenére dobogós helyet érek el, akkor még jobban fogom kedvelni!
Az a tudat, hogy kétszer nyertél itt, változtat valamin?
Nem, valójában nem. Nem lehet egész évben egy futamgyőzelemből lendületet meríteni. De az első két versenyen megfelelő eredményeket értünk el, így azt mondhatom, hogy pozitívumok vannak - attól a kis problémától eltekintve, mellyel a hétvégén meg kell birkózni.
Ha megnézed a világbajnokság állását, furcsa, hogy egy olyan pilóta vezeti a bajnokságot, aki a nyolcadik helynél nem ért el jobb eredményt az időmérő edzésen. Erre gondoltál, amikor azt mondtad, bármi megtörténhet - az idei zűrzavaros szezonban?
Nos, az időmérő edzésen mutatott teljesítményem kellene eredményre váltani. A legutóbbi verseny után visszatértünk a gyárba és leültünk a mérnökökkel, átnéztünk mindent, különösen a boxkiállásokat, ahol nem a legjobbak vagyunk, néhány dolgot kijavítottunk, mellyel problémáink voltak, így remélhetőleg újra nem merülnek fel, a hétvégén valószínűleg jobbak leszünk a boxkiállások terén.
Az győzelmen kívül mi lenne a kielégítő eredmény számodra?
Nos, amikor a pole pozícióból indulsz, akkor nincs más elfogadható eredmény, mint a győzelem. De ha hátrébbról indulsz, akkor bármilyen javulás elfogadható. De természetesen győzni szeretnék - egyértelműen ez a célom.
Hogyan viselkednek a gumik ezen a pályán?
Ez a pálya, hála Istennek, nem egy olyan pálya, ahol túlságosan kopnak a gumik. De, mint minden versenyen, itt is jól kell kezelni őket. Ez egyszerűen része a sportnak. Itt talán a bal első abroncsot éri a legnagyobb igénybevétel, ez nem jelent nehézséget a fékezés során, de a blokkolásuk esetén problémás lehet a helyzet. Ha kockásra fékezed az abroncsot, akkor nagy sebességnél az autó őrülten vibrálni kezd és a látási viszonyokkal is probléma akad.
Melyik a pálya legtrükkösebb része - eltekintve attól a ténytől, hogy az egyik olyan ritka pálya, ahol előzni lehet?
Egyértelműen az egyes és a kettes kanyar - könnyűnek tűnnek, de egészen trükkösek: nagyon hosszú kanyar, amely szűkül és padlógázzal érkezel ide. Majd ott van a nyolcas és a kilences kanyar: jó ívet kell tartani és a minimális sebességvesztést elérni. Valójában ez a lényeg.
Tudjuk, mennyire jelentéktelenek a pénteki időeredmények, hogyan sikerült a pénteki nap?
Jól sikerült - minden fejlesztés jól működik és száraz idő volt. Ez sokat segített. A beállításon tudtunk dolgozni. Elégedett vagyok az egyensúllyal - az autó minden versenyen egyre jobb. Ez remélhetőleg ellensúlyozza majd a rajtrács büntetést.
Mi a véleményed: a McLaren lesz itt a legerősebb csapat?
Őszintén remélem!
Az FIA úgy döntött, megrendezik Bahreinben a versenyt. Mi a véleményed erről?
Az FIA döntött, így versenyezni fogunk. Most csak erre a hétvégére koncentrálok és minden versenyen részt veszek, így megbízom az FIA döntésében.
( formula.hu )