|
Problémamentes volt a Ferrari szabadedzése2012.04.13. 16:08, Margit-1225
Leszámítva a változékony időjárást, minden rendben ment a Ferrarinál, de tudják, a legjobb tízbe való bekerülés a cél.
Sok országban úgy tartják, hogy péntek 13-a szerencsétlen dátum, de ami a Ferrarit illeti, a sanghaji pályán minden a szokásos módon, gond nélkül zajlott. Egyedül az időjárás okozott néhány problémát az eltervezett program teljesítésében az első edzésen - időnként esett, a pálya soha nem tudott tökéletesen felszáradni, de nem is volt elég vizes ahhoz, hogy az intermediate abroncsokat felrakják - de a nap végére mindennel végeztek.
Fernando Alonso, 10. hely: "Egy rendes pénteki nap volt, amelynek első szabadedzését főként az új aerodinamikai alkatrészek értékelésére, a másodikat pedig a szokásos abroncstesztekre fordítottuk. Mint mindig, most is kipróbáltuk, melyik keveréken lehetünk a leggyorsabbak az időmérőn és melyik lesz a legalkalmasabb a hosszabb etapokra. Felipe és én különböző munkát végeztünk a pályán és most is, ma délután leülünk a mérnökökkel az adatok elemzésére és meghozzuk a legjobb döntést holnapra, mind a fejlesztések tekintetében, amelyeket erre a versenyre hoztunk, mind arról, amit a gumikról megtudtunk. Délelőtt esett és egy kicsit lassította a programunkat, de végül sikerült a második szabadedzésen befejezni azt. Határozottan szükségünk lenne még egy kicsivel több teljesítményre, megpróbáljuk holnapra pótolni, mint ahogy az autó egyensúlyát is megpróbáljuk megtalálni, ami főként a tapadáson múlik. Sok dolgunk van, ha jó időmérőt szeretnénk."
Felipe Massa, 17. hely: "Nem mondhatjuk, hogy fantasztikus napunk lett volna. Reggel egy kicsit nedves volt a pálya, amit azt jelentette, hogy nem tudtunk annyi kört megtenni rajta, amennyit szerettünk volna, de délután, amikor felszáradt, sikerült a pénteki programunkat teljesíteni. Amikor először mentem ki a lágy abroncsokon, Glock elhagyta a pályát az első kanyarnál, így újra a bokszba kényszerültem, ami miatt nem tudtam a legtöbbet kihozni a lágy gumikból és javítani az időmön. Biztos vagyok benne, hogy sokkal gyorsabb lettem volna, mint amit az időtáblán láthattunk. Az edzés végén sok üzemanyagot tankoltunk, hogy javítsunk az autó egyensúlyán."
Pat Fry: Hoztunk néhány fejlesztést az F2012-höz, amitől a teljesítménye javulását várjuk az előző két versenyhez képest. A szabadedzés három órája után először is elmondhatjuk, hogy elégedettek vagyunk, de délután és éjjel egyértelműen több órányi munka vár ránk, hogy mélyrehatóan elemezzük a kapott adatokat. Másrészről nem hagyhatjuk figyelmen kívül azt a tényt sem, hogy a pálya karakterisztikája kevésbé fekszik az autónknak, mint Malajziában. Ezt a két dolgot figyelembe véve semmi újra nem számíthatok a rajtrácson való pozíciónkat illetőleg: ebben a pillanatban a reális elvárás valahol a hetedik és tizenkettedik hely között van, mint Sepangban. Azonban azt sem szabad elfelejtenünk, hogy minden nagyon szoros, elég a legkisebb dolog - egy hiba, egy kevésbé tökéletes kör - hogy jelentősen megváltoztassa a pozíciót, mind jó, mind rossz irányba. Azoknak, akik azt kérdezik tőlem, hogy mikor fogjuk a Ferrarit látni a pole-pozícióért harcolni, csak azt tudom mondani, hogy nincs varázspálcánk, amivel azonnal javíthatnánk a helyzetünkön. Számos területen bele kell adnunk mindent, kezdve az aerodinamikával, ami a mai Forma-1-ben döntő tényező, nem megfeledkezve a munkamódszereinkről sem, a rövid-, de leginkább a hosszútávú céljaink érdekében."
( formula.hu )
| |