forma1
Köszöntő

 

Üdvözöllek az oldalon!

 

Ez az oldal a Forma-1 világával foglalkozik

Rengeteg érdekességet olvashattok a sportról, kezdetekről, csapatokról, pilótákról és még nagyon sok érdekességről...

Természetesen minden nap olvashattok friss híreket.

Érdemes minden menüpontba benézni.

Szerkesztő: Gitta

Design: Gitta

Nyitás: 2012. április 13.

Icon:

 

Kövesd az oldalt...

 

 

     
Menü

Főoldal

Vendégkönyv

Üzenet a szerkesztőnek

     
Forma1

Mi is a Forma-1?

F1 előtt-Grand Prix versenyzés

F1 években

Halálos balesetek

Forma-2

Forma-3

GP2

GP3

Rekordok

Gokart

Érdekességek

 
     
Szabályok

FIA

Technikai szabályok

Tesztelési szabályok

Versenyszabályok

Balesetek/biztonság

Zászlószabályok

Alkalmazható bűntetések

     
Ma

Csapatok

Pilóták

 

     
Számláló
Indulás: 2012-03-14
     
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Elfelejtettem a jelszót
     
Hírek

Megvan a megoldás – 2016-tól végre javulhatnak a motorhangok?

2015.05.27. 11:34, Margit-1225

A Forma–1-es csapatok már dolgoznak azon, hogy 2016-tól hangosabbá tegyék a jelenlegi sokat bírált erőforrásaikat. A megoldás már megvan, csak a hatása kérdéses – és még el is kell fogadni a javaslatot.

Régóta folyik a vita arról, miként kellene megújulnia a Forma–1-nek ahhoz, hogy ismét vonzóbbá váljon a szurkolók számára. A csapatok két hete a Stratégiai Csoporton ülésén több, a jövőre irányuló tervről is megállapodtak, s amellett, hogy eldöntötték, 2017-től gyorsabbá kívánják tenni az autókat, megállapították, hogy az erőforrásokat is hangosabbá kell tenniük.

A Motorsport.com információi szerint ezen kérdésekről a résztvevők a monacói hétvége folyamán is több ízben egyeztettek. Miközben az olyan témákról, mint a tankolás újbóli engedélyezése, erősen megoszlanak a vélemények, a motorhang javítását mindenki fontos feladatnak tekintette. Olyannyira, hogy az említett portál szerint már mind a négy motorgyártó elkezdte kutatni a megvalósítás lehetőségeit is.

Jelenleg egy olyan szabályozáson dolgoznak, mely egy akusztikai szempontból előnyösebb kipufogó-kialakítást kényszerítene rá valamennyi résztvevőre. A terv az, hogy a jelenlegi egy helyett újra két kipufogó-nyílást helyezzenek el az autókon. Ezzel máris jelentős hangjavulást érnének el, mivel oly módon csökkentenék a turbó hangtompító hatását, hogy az egyik kipufogócső közvetlenül a motorból vezetne ki, és csak a másikra csatlakozna rá a turbófeltöltő.

Az ezen megoldásról szóló tervezetet hamarosan a Stratégiai Csoport elé tárják, és amennyiben ők is áldásukat adják rá, előbb az F1 Bizottság, majd az FIA Motorsport Világtanácsa elé kerülhet, mely júliusi ülésén szabályba is iktathatja azt. Noha az aktuális erőforrások ezen változtatással is másképpen fognak majd szólni, mint a korábbi V8-as motorok, a Renault sportigazgatója, Cyril Abiteboul reméli, talán ez is elég lesz a helyzet jelentős mértékű javításához. „Bármi, ami javíthat a hangzáson, üdvözlendő megoldást, én csak örülni tudok neki. Nem akarok negatív lenni. Egyszerűen csak remélem, hogy ez elegendő lesz” – mondta kissé bizonytalanul a francia szakember.

Mitől lettek halkabbak a V6-os turbómotorok?

Rémi Taffin, a Renault mérnöke szerint a 2014-es motorformulában alapvetően két tényező hatott kártékonyan a motorhangokra. „Az egyik a fordulatszám. Korábban még 18 ezres fordulatszámmal versenyeztünk, most nagyjából 12 ezernél járunk. Az FIA 15 ezernél húzta meg a határt, a benzinátfolyás mértéke viszont azt eredményezi, hogy végül maximálisan 12 ezerig juthatunk az egyenesek végén. Tehát az is lehet, hogy csak tízezerig, tizenegyezerig – függetlenül attól, hogy egy Ferrari-, Mercedes- vagy Renault-motorról van szó. Ez hatalmas különbséget jelent” – magyarázta.
Majd hozzátette, a hanghatást a fordulatszám növelése mellett a turbófeltöltő is jelentősen rontja. „Ezzel útját állod a kiáramló gázoknak, ami olyan, mintha párnát nyomnál valaki arcába. Ez egyfajta hangtompítóként működik. Ha ezt a két tényezőt kombináljuk egymással, akkor kapjuk meg a mostani eredményt.”
A francia már egy éve is arra figyelmeztetett, jelentős szabályváltoztatás nélkül nincs megoldás a mostani helyzetre. „Ha a fogyasztást nézzük, nincs okunk nagyobb fordulatszámra váltani, mivel ehhez az átfolyási sebességet is növelni kellene. Ezzel viszont csökkenne a hatékonyság. A kipufogó kialakításának módosítása sem járna sikerrel, mivel azok végső soron csak azt követően vezetik ki a gázokat, hogy azok már előtte áthaladtak a turbón.”
Szavaiból kiderül, miért nem hozott sikert a Mercedes által tavaly tesztelt – sokak szemében nevetség tárgyává váló – „trombitakipufogó”.

( motorsportal.hu )

Még nincs hozzászólás.
     
Eseménynaptár

 

Kanadai Nagydíj

2015. június 5.

1.szabadedzés: 10:00-11:30

2.szabadedzés: 14:00-15:30

2015. június 6.

3.szabadedzés: 11:00-12:00

Időmérő edzés: 14:00-15:00

2015. június 7.

Futam: 14:00-16:00

     
Pontverseny állása

1. Lewis Hamilton/126p

2. Nico Rosberg/116p

3.Sebastian Vettel/98p

Teljes lista...

     
Extrák

F1 viccek

Versek

Fantáziák

 
 
 
     
Cserék

    

 

 

    

 

További oldalak:

     

Letölthető időmérő edzés és futam:

     

ÚJRA NYITVA! ~FBLOG~ ÁLLATKÍSÉRLETEKTÕL MENTES A SMINKED? ~HAMAROSAN KREDIT NYEREMÉNY! TERMÉKTESZTEK!~FBLOG~ÚJRA NYITVA!    *****    Astropapa-iskolája mindenkit szeretettel vár és INGYENES TANÁCSOT AD minden kedves érdeklõdõnek!    *****    Supernatural - ODaát - 13. ÉVad - Extrák - Infók - ÉRdekességek - ODaát - Supernatural - 13.ÉVad - Supernatural - ODaát    *****    A csillagjövõ oldalon,nem csak alacsonyak az árak, hanem a tanácsadás, teljesen ingyenes. Szeretettel várlak minden nap    *****    Új design! Az egyetlen magyar Olicity és a legaktívabb Zöld Íjász rajongói oldala! 6. évad & Arrowverse hírek!    *****    No.1 Christina Aguilera Fan Site - Minden ami X-Tina, minden héten újdonságok! Katt!    *****    TelenovelasWeb - Hírek, képek, videók, saját véleménnyel tarkított bejegyzések telenovellákról és a színészekrõl! Gyere!    *****    Hamarosan olvashatók lesznek az oldalamon az Asztro-tükör asztrológiai írásai, cikkei.    *****    Gesztenye, gesztenye, gesztenye... és egy álmos sün! Gyertek az októberi rétre Mályvával és Pipitérrel! Irány a Mesetár!    *****    Születési,baba,hold horoszkóp,elõrejelzés,párkapcsolati elemzés,fogamzási képlet! Ingyenes tanácsadás!Várlak!Kattints!    *****    Ha te is a letisztult stílus híve vagy, nézz be hozzám! Smink, ruha, kritika //Style and Stuff// Style and Stuff//    *****    MINDEN HÓNAPBAN INGYENES G-PORTÁL SABLON! TELJESEN ÁTSZERKESZTHETÕ A LEGÚJABB KÓDOKKAL! Ne maradj le egyik hónapban sem!    *****    Rendeld meg az asztrológiai csomagok egyikét és teljesen ingyen megbeszélheted velem a kérdéseidet telefonon, skypeon!!!    *****    Nézz filmet messengeren! Ha szereted a filmeket klikk ide! Film!Film!Film!Film!Film!Film!Film!Film!Film!Film! Film!Film!    *****    Nézz filmet messengeren! Ha szereted a filmeket klikk ide! Film!Film!Film!Film!Film!Film!Film!Film!Film!Film!Film!Film!    *****    A CSILLAGJÖVÕ OLDALON RENDKÍVÜLI AKCIÓK,LEHETÕSÉGEK.A MEGRENDELÉSEK UTÁN TELJESEN INGYENES KONZULTÁCIÓ,TANÁCSADÁS.VÁRLAK    *****    Õszi manókalandok a réten! Búcsúztassátok el ti is útra kelõ madarainkat Mályvával és Pipitérrel! Gyertek a Mesetárba!    *****    | Ashley Tisdale | Ashley Tisdale | Ashley Tisdale | Ashley Tisdale | Ashley Tisdale | Ashley Tisdale | Ashley Tisdale |    *****    Bûbájos boszorkák - Charmed - Extrák - Érdekességek - Cikkek - Interjúk - Bûbájos boszorkák - Charmed - Charmed -Játékok    *****    Infrashape Horizontal fittness stúdió Debrecen