|
Bottas figyelmeztette a Williamst2015.05.27. 11:30, Margit-1225
Monacban mlypontra kerlt a Williams, a 2013-as Brazil Nagydj ta ugyanis most esett meg elszr, hogy a csapat egyik piltja sem tudott pontot szerezni. Valtteri Bottas szerint az alakulat egszen egyszeren nem engedhet meg magnak mg egy ilyen gyenge htvgt.
A patins brit alakulat 2013-ban fennllsa egyik leggyengbb szezonjt zrta, tavaly viszont visszatrt az lmeznybe, st hossz id utn elszr a legjobb hrom kztt vgzett a gyrtk bajnoksgban. A grove-iak az idei szezont is stabil harmadik erknt kezdtk, Monacban viszont egyik piltjuk sem tudott a legjobb 10 kz kerlni (Valtteri Bottas tizennegyedik, Felipe Massa tizentdik lett), a szk utcai plyn pedig folyamatosan kzdttek a mechanikai tapadssal.
„Meg kell bizonyosodnunk arrl, hogy tanultunk ebbl a htvgbl, hiszen ha ismt bajnokcsapatt akarunk vlni, akkor nem engedhetnk meg magunknak olyan versenyeket, melyek egszen egyszeren sehol sem vagyunk” – mondta Bottas az Autosportnak a htvgi gyenglkeds kapcsn, melynek ksznheten a csapat 51 pontos elnye 29 pontosra cskkent a Red Bull-lal szemben. „Ha alacsonyabb a temp, akkor valamirt tbb leszortert vesztnk, mint az ellenfelek. A mechanikai oldalt is meg kell vizsglni, mert egszen biztosan van oka annak, mirt kszkdtnk” – tette hozz.
A csapat teljestmnymrnke, Rob Smedley megrti a finn pilta csaldottsgt, ugyanakkor szeretn kiemelni, hogy a Monacban ltott gyenglkeds egyszeri volt. „A Williams jra lcsapat akar lenni, abban az esetben pedig, ha egy lcsapat vagy, semmitl sem flhetsz! Nem jhetsz gy Monacba, hogy mr a htvge eltt azt mondod, gyenge futamod lesz. Eddig az autnk j volt ahhoz, hogy minden versenyen 18-22 pontot szerezznk, szval most n is csaldott vagyok. Sok dolgot meg kell vizsglnunk, ugyanakkor ennek a versenyplyhoz is kze lehet! A vonalvezets rendkvl specifikus s a hmrsklet is alacsonyabb volt, mint az v tbbi futamn” – ecsetelte.
„Fontos, hogy tnyleg mindent tvizsgljunk, nem szabad csak egy terletre sszpontostanunk, s nem kvethetjk el azt a hibt, hogy tves kvetkeztetseket vonunk le, mieltt tnyleg mindent alaposan tnznk. Meg kell vizsglnunk az aut teljestmnyt, az aerodinamikt, a mechanikt, az aut belltsait, a gumikat s tnyleg mindent! Alaposnak kell lennnk, s az gy kapott adatok tvizsglst kveten mr elkezdhetnk azzal foglalkozni, miknt lehetnk ersebbek a kvetkez monaci futamon” – zrja gondolatt a tapasztalt brit szakember.
( motorsportal.hu )
| |