2015.05.27. 11:06, Margit-1225
Igencsak megviselte a Red Bull és a Renault kapcsolatát az elmúlt másfél év sikertelensége. Az osztrákok sokat kritizálták partnerüket, mindkét fél fölvetette már az F1-ből való kivonulás lehetőségét is – egyesek viszont éppen amiatt bírálják a korábban négy bajnokságot nyerő csapatot, mert véleményük szerint rosszul kezelik a gyengélkedést.
Helmut Marko, a Red Bull tanácsadója azonban cáfolta, hogy azért kritizálnák a sportágat, mert rosszul megy a soruk mostanság. „Nem aszerint gondolkodunk a Forma–1-ről, hogy mennyire vagyunk versenyképesek. A probléma összetett, és semmi köze a jelenlegi formánkhoz. Nem vagyunk rossz vesztesek, inkább csak aggaszt minket az F1 jövője” – nyilatkozta Marko a Weltnek.
Majd hozzátette, van is mi miatt aggódniuk. „A nézőszám csökken, a pályán és a tévék előtt is, tehát rossz irányba tartunk. Aggaszt minket, hogy a sportág már nem annyira vonzó, mint amikor megérkeztünk ide” – magyarázta az osztrák. Marko azt is hangsúlyozta, hogy az aktuális szabályozási keretek között aligha változik a helyzet, a Mercedes dominanciája folytatódni fog. „Olyan ez, mintha egy nehézsúlyú ökölvívó bokszolna egy pehelysúlyúval. Csak reménykedni tudunk, várunk, és időt adunk a döntéshozóknak. Ennél többet jelenleg nem tehetünk” – utalt arra, hogy legközelebb csak 2017-ben van kilátás jelentősebb szabályváltozásokra. Jóllehet, ezekről eddig még nem sikerült megállapodniuk a döntéshozóknak.
Monacóból mindazonáltal elégedetten távozhatott az energiaitalosok csapata: Danyiil Kvjat és Daniel Ricciardo a 4. és az 5. helyen ért célba, és az egyik Ferrari mellett a két Williamst is sikerült legyőzniük. Fény az alagút végén? Marko nem menne ennyire messzire. „Annyi történt, hogy a Red Bull megoldott a karosszériával kapcsolatos problémáit. Ennek semmi köze nem volt a Renault-hoz” – jelentette ki. „Sajnos nem számíthatunk arra, hogy az erőforrás terén gyors változások jönnek. A mostani szabályokkal, ahol a motor ennyire meghatározó, képtelenség az autóval, az aerodinamikával kompenzálni ezt a hátrányt. Reméljük, hogy jó formában leszünk a következő futamokon, de a lóerő hiányát semmi sem helyettesítheti.”
A franciák sportigazgatója, Cyril Abiteboul ugyanakkor elmondta, ők azért minden tőlük telhetőt megtesznek. „Nem volt egyszerű mindent az irányításunk alatt tartani ezekkel a kritikákkal. Most viszont a gázra taposunk, amíg nem érjük el a célunkat.”
Csúcstalálkozó Monacóban
Az idei szereplés egyébként nem csupán a Red Bullt, a Renault-t is arra sarkallta, hogy újragondolja helyzetét a királykategóriában. Korábban fölmerült annak lehetősége, hogy a francia gyártó saját gyári csapatot vásárol magának, de azt sem tartották kizárnak, hogy hátat fordítsanak a sportágnak.
Monacóban ezzel kapcsolatban a hírek szerint sort is kerítettek egy találkozóra. A Motorsport-Total úgy tudja, a Renault elnöke, Carlos Ghosn a hétvégén Bernie Ecclestone-nal tárgyalt a jövőről. Abiteboul meg is erősítette ezt. „Volt egy találkozó, de megszokott, hogy a vezetők Monacóban összeülnek Bernie-vel” – fogalmazott. Majd hozzátette, több eshetőségről is beszéltek, de ezek csak „informális” ötletelések voltak. „Alkalmuk nyílt tisztázni a Renault helyzetét, mert mondtak olyan dolgokat, amelyek nem az illetékesek szájából hangzottak el. Nem is kérdés, hogy ki akarjuk tölteni a szerződésünket (a Red Bull-lal és a Toro Rossóval, mely 2016-ig szól). Az emberek azt mondják, hogy ez nem fog megtörténni, de mi igenis tartjuk magunkat a szerződéseinkhez.”
„Hiszünk ebben a sportágban. Még mindig erős, és talán nagyobb potenciál rejlik benne számunkra, mint amennyit jelenleg kiaknázunk. Ha nagyobb lehetőségeink lennének az F1-ben, többet is tudnánk profitálni belőle” – magyarázta.
Abiteboul ugyanakkor a hétvége kezdetén azt is hangsúlyozta, nem fogják elkapkodni döntésüket. „Nem kell kapkodnunk, nincs határidő. Jelenleg inkább az erőforrásunkat kell sürgősen rendbe tennünk – a teljesítmény és a megbízhatóság szempontjából is. Ha ez megvan, jöhet a hosszabb távú jövő. Biztosra veszem, hogy a partnereink aggódnak, hogy képesek leszünk-e boldogulni a problémákkal, ezért ez a kérdés élvez most elsőbbséget.”
( motorsportal.hu )