|
És a vita folytatódik…2015.05.27. 11:01, Margit-1225
Nincs egyetértés a kliensautók ügyében: miközben a Mercedes sportigazgatója arról beszél, hogy több alakulat is jelezte, érdeklődik versenygépeik iránt, Bernie Ecclestone pedig teljes mellszélességgel támogatja a javaslatot, a Lotus jelezte, nem akar ügyfélcsapattá válni.
A Stratégiai Munkacsoport legutóbbi ülésén ismét napirendre került a partnerautók használatának engedélyezéséről szóló javaslat. Az elképzelés párolói szerint ezzel a változással a kisebb alakulatok is jó járnának, hiszen viszonylag olcsón jutnának versenyképes autókhoz (ezeket ugyanúgy vásárolhatnák partnereiktől, mint jelenleg az erőforrásokat), maguk az érintettek azonban továbbra is az ellenzők táborát erősítik; a Force India vezetői például már a múlt héten jelezték, hogy nem kérnek a kliensautókból, néhány nappal később pedig a Sauber is csatlakozott hozzájuk.
A Monacói Nagydíj helyszínén a Lotus vezérigazgatója is egyértelművé tette, csapata nem rajong az ötletért. „Nem akarunk ügyfélcsapat lenni! Sajnos már nincs helyünk a Stratégiai Munkacsoportban, viszont kitartunk a véleményünk mellett, és igazából nem tudjuk elképzelni, hogyan válhatna ez az elképzelés valósággá. Amikor tavaly beszéltünk arról, hogy versenyezhetnének régebbi Red Bullokkal, avagy McLarenekkel, tisztán látszott, hogy ez a dolog nem fog működni. A karosszéria vásárlása nem illeszkedik az üzleti modellünkhöz, hiszen mi mindent magunk állítunk elő. Ez a rendszer csak azok számára tenné olcsóbbá a versenyzést, akik most akarnak beszállni a Forma-1-be; ebből a szempontból persze nem rossz a dolog” – mondta Matthew Carter az Autosportnak.
Úgy tűnik tehát, hogy a középmezőny nem kíván élni a lehetőséggel, azaz a fent említett alakulatok nem akarnak karosszériát vásárolni, a Mercedes szerint azonban a helyzet nem ennyire egyértelmű. „Nagyon érdekes, hogy ezt mondják, hiszen pénteken hárman is felkerestek, hogy tudnánk-e autókat szállítani nekik, szóval ez nem teljesen igaz! Ma az elképzelés jó, egyelőre azonban készenléti tervként működik, viszont ha fel tudunk építeni köré egy üzleti modellt, akkor nem szabad kizárnunk a lehetőséget” – magyarázza Toto Wolff, a stuttgartiak sportigazgatója.
„Fontos, hogy legyen egy ilyen készenléti tervünk, és az ügyfélautók rendszere – avagy, néhány ehhez hasonló rendszer – jól működik a különböző kategóriákban, mint például a NASCAR-ban. Szóval, ha készen állunk arra, hogy autókat szállítsunk a többi alakulatnak – remélhetőleg jelenlegi alakulatoknak – akkor nagyon alaposan meg fogjuk vizsgálni ezt a lehetőséget. Persze finomítanunk kell még a dolgon, és meg kell alkotnunk az ide vonatkozó sport és technikai szabályokat, de én magát a lehetőséget tényleg nem szeretném elvetni” – tette hozzá az osztrák sportvezető.
Az elképzelést a Mercedes mellett a Forma-1 Menedzsmentet (FOM) vezető Bernie Ecclestone is támogatja, sőt ő még azt is megpróbálná szabályba foglalni, hogy a gyártók fix áron adják karosszériáikat a kisebb csapatnak. „Régóta harcolok már azért, hogy azonos motorok és azonos karosszériák legyenek” – mondta Monte-Carlóban. „Négy-öt csapattal elindulnánk ezen az úton, a konstruktőröknek pedig hagynánk, hogy azt tegyék, amit tenni akarnak. A többi azonos karosszériát használhatnának és megegyeznének az egyik motorkészítővel, ennek működnie kellene. Januárig két karosszériát adhatnánk az érdeklődőknek, 15 millió dollárért. Ha ennél magasabb lesz az ár, majd mi álljuk a költségeket” – ajánlotta fel nagylelkűen a nyolcvannégy éves üzletember.
( motorsportal.hu )
| |