2015.05.27. 10:50, Margit-1225
Meglepetésként jött, de Sebastian Vettel egyáltalán nem bánta. A Monacói Nagydíj nagy részében nem úgy tűnt, hogy a Ferrari ezen a versenyen legyőzheti valamelyik Mercedest, a német azonban Lewis Hamilton elszúrt taktikája révén végül a második helyen ért célba. „A végén meglepett a fordulat, de jó helyen voltunk, amikor számított. Elég szoros volt, de mivel én voltam elöl, magabiztos voltam” – nyilatkozta a négyszeres bajnok a futamot követően.
Azt követően, hogy Hamilton elé került, Vettelnek egyáltalán nem volt egyszerű dolga. Ellenfele nem csupán a gyorsabb szuperlágy gumikon volt, de közben ő maga a biztonsági autó mögött erőteljesen visszahűlt lágy keverékeivel bajlódott.
A rádióban meg is jegyezte, úgy érzi, mintha súlyokkal a lábán kellene úsznia… „Nico és én is óvtuk a guminkat, mert tudtuk, hogy nem lehet már utolérni Lewist, emiatt előtte nem hoztunk ki mindent belőlük. Ez az újraindításnál segített, de rendkívül nehéz volt fölmelegíteni a gumikat, miközben Lewis már friss szuperlágy abroncsokkal volt mögöttünk, és sokkal jobb helyzetben volt.”
„A végén el kellett engednünk a lekörözötteket, de nem is tudom… Amikor újraindulunk, a semmiben versenyeznek, hiszen harminc másodperccel mögöttünk vannak, a mezőny végéhez pedig nem is tudnak közelíteni. Szóval nem tudom, ennek mi értelme. Emiatt lassítanunk kellett, a kerekek lehűltek, Nico és én pedig a keményebb keveréken voltunk, amiket alig lehetett fölmelegíteni. Nagyon csúszkáltunk, ráadásul komoly nyomás nehezedett ránk. Nico jobban boldogult ezzel, de nekem két-három kör kellett a fölmelegítéshez. Nagyon a határon táncoltunk.”
Miután a gumikkal kíméletesen bánó Ferrari számára már a szombati időmérő edzésen (és az év korábbi szakaszában) is problémát okozott a hűvös idő és a gumik fölmelegítése, fölmerül a kérdés, hosszú távon képesek lesznek-e változtatni ezen. Vettel szerint mindenképp szükség lenne rá, azt azonban egyelőre nem tudják, hogyan oldhatnák meg a problémát. „Ha tudnám erre a választ, most azonnal lemennék, és elmondanám mindenkinek, mit kell tennie. Szóval még rá kell jönnünk, hogy változtatnunk kell-e a hozzáállásunkon, a beállításokon, vagy az autó sajátosságán. Kulcsfontosságú lenne rájönni erre, mert a vasárnapi futam sorsa részben már szombaton eldől. És ha a hidegebb időben küszködsz, az megtörténhet egyszer, kétszer, akárhányszor. Megoldást kell találnunk erre, mert ez nem lehet kifogás számunkra. Ez egy hiba, ami hátráltat minket, ezért fölébe kell kerekednünk” – figyelmeztetett.
Nagy csata Hamiltonnal – a biztonsági autó mögött…
A Ferrari versenytempója – köszönhetően a melegebb időnek is – vasárnap ígéretesebb volt, mint két hete, s erre utalt az is, hogy Vettel a verseny bizonyos szakaszaiban igen közel tudott maradni Rosberghez. Már az első kiállások idején is – ám akkor Vettelt a forgalom is hátráltatta.
„Nagyon sajnáltam, hogy nem sikerült az elévágás. Éppen leköröztem egy Manort, akkor nagyjából egy másodpercet vesztettem. Máskülönben jóval közelebb lettem volna Nicóhoz. Hogy elég lett volna-e, azt persze nem tudom. Talán nem. De mindent megpróbáltunk, hogy elé tudjunk kerülni, viszont azonnal reagáltak. A kiállásomnál sem sikerült rendesen beállnom, amivel szintén vesztettem némi időt. Szóval nem volt minden tökéletes.”
Vettel elmondta, Monacóban úgy tűnt, Barcelonához képest közelebb kerültek a Mercedeshez, ám szerinte ez részben a pályának is köszönhető. „Ezen a pályán alapvetően kisebbek a különbségek. Rövidebb pályáknál ez természetes. A futamon viszont szerintem sokkal közelebb voltunk, mint az időmérőn. Az újraindításnál hasonló problémánk volt, mint tegnap. Ezen gyorsan javítanunk kell. De a futam nagy részében jó volt a tempónk. Tudtuk, hogy nem érdemes túl nagy nyomás alá helyezni Nicót, mert azzal csak tönkretesszük a gumikat. Azzal pedig nem számolhatsz, hogy a biztonsági autó bejön a végén. A végén mégis arra gondoltam, hogy olyan nincs, hogy Monacóban nem jön a biztonsági autó. Aztán négy-öt körrel később érkezett.”
Érkezett aztán Lewis Hamilton is a boxból, aki kerékcseréje után éppen Vettel Ferrarija mellé tért vissza a pályára. A Casino-kanyarig vezető úton a két bajnok mindvégig egymás mellett haladt – s egy ideig nem tudták eldönteni, kinek van joga a második helyhez. „Nagyon szoros volt. Valami hasonlót éltem át 2008-ban, amikor Jarno Trullival együtt jöttük ki a boxból. Éreztem, hogy én voltam előrébb – köszönhetően a hosszúra tervezett orrunknak, de meleg helyzet volt. Szerintem mindketten csak a hivatalos megerősítésre vártunk, mely megmondta, ki van előrébb. Akkor mindketten úgy gondoltuk, hogy mi magunk” – mesélte a szoros pillanatokról.
Majd végül elárulta, a Mercedesszel ellentétben nekik eszükben sem volt még egyszer kereket cserélni a biztonsági autós fázis alatt. „A biztonsági autó idején nem. A különbségektől függően beszéltünk bizonyos eshetőségekről, hogy mi lesz, ha valamikor bejön a biztonsági autó, de akkor teljesen egyértelmű volt, hogy kint kell maradnunk” – mondott ellent Toto Wolff azon nyilatkozatának, melyben azt mondta, a Ferrari ellen akarták bebiztosítani magukat Hamilton újbóli kihívásával.
( motorsportal.hu )