2015.05.24. 18:17, Margit-1225
Nico Rosberg sorozatban harmadszor diadalmaskodott a Monacói Nagydíjon, miután egy kései biztonsági autós periódus alatt elhappolta a futamgyőzelmet a verseny nagy részében végig vezető mercedeses csapattársától, Lewis Hamiltontól.
A pole pozícióból induló címvédő megőrizte a helyét a piros lámpák kialvásánál, ahogy Rosberg is kivédekezte a ferraris Sebastian Vettel támadását.
Hamilton ezt követően közel egy kiállásnyi előnyt épített ki magának a versenypályán, az élen maradt a kerékcseréket követően is, ám csapata érthetetlen módon még egyszer kihívta őt a bokszba, amikor baleset miatt a 78 körös futam 64. körében beküldték a biztonsági autót.
Az extra szervizelés visszavetette őt a harmadik helyre, Rosberg és Vettel mögé, szabaddá téve az utat az előbbi pilóta győzelme előtt. Hamilton – az újabb gumijai ellenére – a maradék körökben még a hibátlanul védekező Vettelen sem talált fogást.
Ami a négyszeres világelsőt illeti, ő a befutótól eltekintve gyakorlatilag az egész versenyt Rosberg 6-os rajtszámú Ezüstnyila nyakán töltötte. Két esélye az előrejutásra a rajt és a bokszkiállások voltak: előbbinél ugyan ellenfele mellé került az első kanyarban, ám Rosberg jobb kigyorsítással megverte őt a dombon felfelé, utóbbinál pedig a német állítása szerint az egyik Manor-versenyző feltartotta őt.
A Ferrari pilótájának az indulásnál egy pillanatig még azért is aggódnia kellett, hogy a blokkoló kerekekkel különösen mélyen fékező Danyiil Kvjat elkerülje az autóját. Kvjat végül elkerülte őt – menet közben viszont sikeresen megelőzte az előle induló Red Bull-os csapattársát, Daniel Ricciardót.
Mások nem voltak olyan szerencsések, mint Vettel. Felipe Massa briliáns rajtot vágott ki a Williamsszel, ám a lotusos Pastor Maldonado kiszorította őt az első kanyarban, és megsértette a vezetőszárnyát. Nico Hülkenbergnek szintén az első szárnya károsodott, miután a mclarenes Fernando Alonso finoman a korlátba taszította őt a Mirabeau-kanyarban.
Egyik agresszor sem jutott azonban messzire: Alonso sokáig a legjobb tízben autózott – annak ellenére, hogy a fenti akcióért öt másodperces büntetéssel sújtották – végül viszont túlmelegedés miatt a 43. körben kiesett. Maldonadónak az elektronikus hátsó fékrendszere mondta fel a szolgálatot még a 7. körben – ám nem azelőtt, hogy lassan haladva begyűjtötte volna az újonc Max Verstappen első szárnyának egy részét.
A fenti versenyzőkkel ellentétben Verstappennek legalább a kár ellenére sem kellett szárnyat cserélnie, ám egy elképesztően hosszú kerékcsere után egy ideig úgy tűnt, hogy mégis kiesik a pontszerzők közül. A Toro Rossónál stratégiát váltottak, és eggyel több kiállással, illetve új gumikkal próbálkoztak. Verstappen sikeresen átjutott a csapattársán, Carlos Sainzon, a gumijaival szenvedő Valtteri Bottason, és hosszas méregetés után a 64. körben megpróbálta kifékezni az utolsó pontszerző helyen haladó, és szintén lassabb Romain Grosjean Lotusát. Ahogy azonban megkezdte a manővert, előbb a számára túl korán lassító ellenfelébe szállt bele, majd pedig orral az első kanyar szalagkorlátjába.
A versenyirányítás előbb a virtuális, majd a tényleges biztonsági autó beküldése mellett döntött, a Mercedesnél pedig úgy vélték, hogy – bő egy kiállásnyi előnye tudatában – biztos, ami biztos új gumikat tetetnek fel Lewis Hamilton autójára. A húzás azonban balul sült el; Rosberg és – centikkel – Vettel is a brit bajnok elé került, annak kerékcseréjét követően.
A zöld zászló után az élen a sorrend már nem változott, mögöttük viszont Ricciardo egy lesipuskás manőverrel visszaelőzte a korábbi bokszlátogatások alatt eléje kerülő Räikkönent.
Rosberg az újabb győzelmével és csapattársa harmadik helyével megfelezte a távolságot az éllovashoz képest a világbajnoki tabellán, amelyet így tehát Hamilton vezet 126 ponttal, a 116 egységgel rendelkező német pilóta előtt. Vettelnek hat forduló után 98 pont áll a neve mellett.
A világbajnokság a két hét múlva megrendezésre kerülő Kanadai Nagydíjjal folytatódik.
( motorsportal.hu )