2015.05.20. 12:35, Margit-1225
„Az ebéd mindenesetre így is finom volt” – mondta széles mosollyal Sebastian Vettel az őt csütörtökön a Ferrari szakácsának és sportigazgatójának felfüggesztéséről kérdező újságíróknak.
„Egy menedzser ráadásul elég drága is. Van, hogy húsz százalékot elvesznek tőled” – magyarázta meg Nico Rosberg, miért nem érzi szükségét a karrierjét egyengető segítőnek, utalva korábbi csapattársa, Michael Schumacher menedzserére, Willi Weberre, akit csak Mr. 20%-nak hívtak. Majd persze azt is elmondta, nem csak anyagi megfontolásból döntött így. „Alapvetően szeretek magam döntést hozni. Emellett pedig van ügyvédem, aki már évek óta mellettem áll.” Vajon ő mennyit kérhet?
„Nagyon remélem, hogy én! Legalábbis meg fogom próbálni!” – válaszolta mosolyogva a hétvégére a Barcelona BL-meccsével hangoló Felipe Massa a kérdésre, a Williamsnek ki lesz a Messije a katalán pályán. Nos, nem egészen így alakult.
„Danyiil azt mondja el a megbeszéléseken, amit érez. De nehéz megmondani, hogy ez jó-e vagy sem. Tudja, mit érez, és látom, hogy igyekszik ezt el is magyarázni a mérnököknek. Szóval szeretném hinni, hogy ez nem hátráltat minket, de erre nehéz válaszolni” – adott kissé kacifántos választ Daniel Ricciardo, amikor arról kérdezték, Danyiil Kvjat tapasztalatlansága hátrány-e a Red Bull számára. A határozott nem kicsivel másképp hangzik…
„Képeslapot nem írunk a rajongóknak – a légszennyezés miatt!” – árulta el a GPDA elnöke, Alexander Wurz, amikor arról kérdezték, pontosan milyen újításokkal is igyekeznek közelebb kerülni a szurkolókhoz.
„Ez csak egy választható konfiguráció! Egy karbonrész lelazult, ami miatt levegő ment a borítás alá, ami előidézte a Mad Max-robbanást. Valamiért pont a tükörbe néztem, és pont ezt láttam benne. Gyorsan fékeztem, aztán szóltam a rádión, hogy valamim elveszett. Azt gondoltam, csak egy kisebb rész, de aztán lassan körbementem, és az autóm vezethetetlen volt. Visszatértem a boxba, és láttam, hogy egy kicsit nagyobb elem hiányzik…” – írta körbe humorosan Romain Grosjean szokatlan pénteki élményét, amikor is a második szabadedzésen egyszerűen leszakadt Lotusa motorborítása…
„Romain a karosszéria rögzítésének hibája, valamint az ebből eredő karosszéria-bomlás és szétszóródás miatt szenvedett” – a Lotus technikai igazgatója Nick Chester ugyanezen baki kapcsán bizonyította, a mérnöki nyelv bármilyen egyszerű történést képes tudományosan bonyolulttá emelni…
„Nem gumiégetés akart lenni, nem szándékosan tettem. Egyszerűen túl nagy gázt adtam, mert a boxig még volt hátra pár méter, és még akartam egyet mókázni a hátralévő időben” – adott furcsa magyarázatot pénteki furcsa megpördülésére Fernando Alonso.
„Annyira közel vagyok, mégis annyira távol” – írta körül paradox helyzetét Susie Wolff, aki pénteken újra lehetőséget kapott a Williams F1-es autójának vezetésére. Majd más nehézségeiről is beszélt. „Nem egyszerű a helyzetem: egy állandó versenyző autójába kell ülnöm, meg kell próbálnom jó munkát végezni, de közben egyben visszahozni az autót és még adatot is gyűjteni a csapatnak.”
„Van barátja, tudod?” – üzente Fernando Alonso annak a szurkolónak, aki ugyan az ő nevét említette elsőként, végül mégis a mellette ülő Carmen Jordától várt választ kérdésére a barcelonai szurkolói fórumon.
„Volt egyszer egy versenyzőm az F3-ban, aki hitt abban, hogy egy fehér autó gyorsabb egy feketénél, mert utóbbi hamarabb elindítja a stopperórát. Nem vesztegettem sok időt arra, hogy elmagyarázzam neki, az időmérő rendszer mindig a kör elején indul és a kör végén áll meg. Ő ment, és fehérre festette az autóját. És tudják mi történt? Gyorsabbá vált. Talán ez megmutatja, miként tesznek szert apró előnyökre a versenyzők!” – mesélt egy érdekes történetet a Jordan-csapat korábbi tervezője, Gary Anderson a feketére festett McLaren kapcsán. Ironikus, de utóbb kiderült, a wokingiaknak is hozott némi előnyt az új fényezés: mivel kevesebb réteget vittek fel, valójában súlyt spóroltak vele…
„Én is azt kérek, amit Fernando reggelire evett!” – jelezte szombaton Jenson Button, hogy a pontszerzést elérhetőnek tartó Fernando Alonsót kissé túl optimistának találja…
„Mindenekelőtt elnézést kérek, a két sráctól! Ez csak a piros overall miatt van. Az elmúlt négy évben egy árva kérdést sem kaptam tőlük!” – kért elnézést a két Mercedes-versenyzőtől Sebastian Vettel a szombati időmérős sajtótájékoztatón, miután főként neki címezték a kérdéseket. Hiába, a dominálók kevésbé népszerűek…
„A hosszú etapjaink jobbak voltak, ez reményt adhat. Talán a győzelem is benne lehet!” – hallgattatta el meglepő kijelentésével az újságírókat Nico Hülkenberg az időmérő edzés után, melyen az „előkelő” 17. helyet szerezte meg. Majd magyarázott: „Előbb viszont beszélnem kell Charlie-val (Whiting), hogy engem három perccel korábban engedjen elrajtolni. Meglátjuk, hajlik-e rá…” Nos, nem sikerült meggyőznie őt…
„Őszintén szólva észre sem vettem, hogy Spanyolországban vagyok – egészen a Q3-as levezető körömig. Épp végeztem az időmérős körömmel, körülnéztem kicsit, és láttam a közönséget ünnepelni. Akkor azt mondtam magamnak: »Ez csak nekem szólhat…«” – mesélte meglepettségéről Carlos Sainz, miután megszerezte az 5. rajtkockát a szombati időmérőn.
„Versenyzőként mindig panaszkodik valamiért az ember. Különösen, ha német…” – erősített meg egy sztereotípiát nevetve Vettel a dobogón.
„Ez volt az én szerencsepocakom!” – állapította meg várandós felesége gömbölyödő pocakjáról Nico Rosberg győzelme után. „Mindig azt mondogatta: »A feleségem hihetetlen sokat segít nekem a nehéz időkben.« Tényleg nehéz volt” – nyilatkozta a mögöttük hagyott nehézségekről Vivian, aki idén először látogatott el férje versenyére. Hamilton azonban megnyugodhat: Monaco után (ott laknak) érthető okokból már nem kísérgeti párját.
„Hogy még így gondolom-e? A mai nap után azt sem hiszem, hogy az év során valamikor is pontot szerzünk…” – vált pesszimistává a nemrég még monacói meglepetésről nyilatkozó Jenson Button, miután „élete legijesztőbb harminc körét” teljesítette a barcelonai versenyen.
„Nagyon félelmetes pillanat volt számomra – de talán még félelmetesebb a csapattagok számára. Ellenőriztem, hogy mindenki rendben van-e. És biztosan lógok nekik pár sörrel” – mesélte Romain Grosjean, miként próbálja kiengesztelni szerelőit, akik közül az emelőt kezelőt kissé el is ütötte az egyik kiállásakor, kisebb fájdalmat okozva neki a férfiak legérzékenyebb pontján…
„Tudjátok, hogy erről nem beszélhetek. Az ülések témája titok, szóval ha beszélek róla, megszegem a titoktartási kötelezettségemet. Talán kérdezzétek meg inkább Toto Wolffot!” – próbálta a rosszba vinni Christian Horner a Mercedes sportigazgatóját, miután arról kérdezték, mik lesznek a Stratégiai Csoport következő ülésének napirendi pontjai.
„A lányokat!” – felelte határozottan Lewis Hamilton a vasárnapi versenyt követően, amikor azt kérdezték tőle, mit vár legjobban a monacói hétvégében. Ezt persze Sebastian Vettel sem hagyta szó nélkül. „Ellopta a válaszomat!” – mondta az egyébként nős családapa. Majd gyorsan javított: „Komolyra fordítva, a hétvége egészét, legjobban a pályát élvezzük.”
( motorsportal.hu )