„A motorsport nehéz motor nélkül”
2015.04.23. 16:32, Margit-1225
A Red Bull csak a szezon végén veheti fel a versenyt a Mercedesszel és a Ferrarival – állítja a csapat tanácsadója, Helmut Marko. Az osztrák szakember tudja, hogy a Renault-nak időre van szüksége ahhoz, hogy megoldja a teljesítménnyel és a megbízhatósággal kapcsolatos problémáit.
Négy évig senki sem tudta megállítani a bikásokat, tavaly azonban véget ért a csapat diadalmenete, igaz az összetett pontverseny második helyére még felkapaszkodhatott a gyenge kezdés után, sőt Daniel Ricciardo révén három futamgyőzelmet is szerzett. Idén azonban a Red Bull még mélyebb gödörbe került, az első négy futamon ugyanis a pilóták mindössze 23 pontot szereztek, munkájukat pedig szinte folyamatosan műszaki hibák nehezítették.
Az osztrák alakulat egyelőre nemcsak a címvédő Mercedesszel, hanem a téli hónapokban komoly fejlődésen áteső Ferrarival szemben is komoly hátrányban van. És ez a hátrány a bikások tanácsadója szerint csak a szezon végén tűnhet el, addig legalábbis véleménye szerint a csapat egészen biztosan nem tud versenybe szállni a jelenlegi éllovasokkal. „Ha reálisan állunk a dolgokhoz, akkor elmondhatjuk, hogy erő tekintetében csak a szezon végén érhetjük utol a Mercedest és a Ferrarit” – mondta őszintén Marko a Wirtschaftsblatt című osztrák lap munkatárásnak.
„Minden tőlünk telhetőt megtettünk azért, hogy megépítsük a lehető legjobb karosszériát, de a motorsport nagyon nehéz motor nélkül” – szúrt oda a tapasztalt szakember az erőforrásokért felelős Renault-nak. Csalódottsága mindenképpen összefüggésben áll azzal, hogy a franciák hajtóegységei egyelőre nemcsak erő tekintetében maradnak el a riválisok motorjaitól, hanem megbízhatóság szempontjából is: Ricciardo például múlt vasárnap használta el harmadik erőforrását.
Marko szerint éppen ezért jelenleg nem az a legfontosabb, hogy a Renault utolérje a Mercedest teljesítmény tekintetében, hanem az, hogy a Spanyol Nagydíj előtt javítani tudjuk az erőforrások megbízhatóságán. „Nagyon fontos lenne, hogy a következő megmérettetésen elérjünk legalább egy bizonyos szintet a megbízhatóságot illetően. Csak ezután [miután javult az autó megbízhatósága] kezdhetünk el a vezethetőséggel foglalkozni, majd legvégül jöhet maga a teljesítmény is” – zárja gondolatát a hetvenegy éves osztrák szakember.
( motorsportal.hu )