2015.04.15. 18:38, Margit-1225
Nem egszen ilyenek kpzelte idnykezdst a Renault. Mikzben tlen mg a Mercedesre val felzrkzsrl nyilatkoztak, az idei harmadik htvge utn nem hogy a dobog kzelbe sem kerltek mg autikkal, de a ngybl hrom versenyzjk mr idei harmadik motorjt knytelen hasznlni.
Knban Carlos Sainz llt a legjobban ilyen tren: mg a msodik bels gs motorjt hasznlja. Danyiil Kvjat s Max Verstappen mindekzben vasrnap fstl motorral kormnyozta flre autjt, mg Daniel Ricciardo knai idmrt kveten kicserlt motorjt mg nem tudni, meg lehet-e menteni. Az mris biztos, hogy amg a Renault vizsglja azt, nem lesz bevethet. Azaz a hromszoros futamgyztesnek Spanyolorszgig vlheten a harmadik V6-osval kell versenyeznie.
A bels gs motorok mellett radsul a tbbi rszegysg tern sem llnak jobban a Renault-csapatok. A kt Toro Ross-s csak az MGU-K-bl hasznlja idei els darabjt, mg Ricciardnl Knban pedig a turbfeltltt, valamint a kt energia-visszanyer rendszert s a kzponti elektronikt is msodikra cserltk. A legfbb rivlisok kzl mindekzben a Mercedes, a Ferrari s a Williams versenyzinek neve mellett is csupa 1-es sorakozik (leszmtva a kzponti elektronikt egyszer mr cserl Lewis Hamiltont)
De ms is keresztlhzta a francik szmtsait idn. Mikzben eredetileg gy kszltek, az idnykezdsig felhasznljk a rendelkezskre ll 32 mdost pont mindegyikt, miutn kiderlt, engedlyezett a szezon kzbeni fejleszts, hirtelen stratgit vltottak, s minden gyrtnl tbb, 12 mdost pontot tartottak meg a bajnoksgra. Mr csak az a nagy krds, mindezeket felhasznlhatjk-e gy, hogy valsznleg id eltt kifutnak a rendelkezskre ll motorokbl (jelen lls szerint maximum ngyet hasznlhatnak egy vben). A mdost pontokat ugyanis csak nem vglegestett erforrsok esetben lehet felhasznlni – ebbl viszont lassan kifogynak a francik.
A nmet Auto Motor und Sport most ennek a problmnak igyekezett utnajrni, s felkereste Charlie Whitingot. Az FIA versenyigazgatja elmondta: „Mi gy rtelmezzk a szablyokat, hogy a mdost pontokat az tdik, a hatodik s hetedik motornl is be lehet vetni. Egyetlen csapat sem hasznlhat szabadon ngynl tbb erforrst, s (ezen fell) valahnyszor cserlnek, azrt bntets jr.”
Azaz a francik felllegezhetnek: a vglegests eltt lesz mg idejk megtallni a hibk okt, valamint fejlesztsre felhasznlni 12 pontjukat. A Renault-nl mr kijelentettk, a pluszlerk keresse helyett most az elsdleges cljuk a megbzhatsg javtsa – erforrsaikat Monacra kifogstalan llapotba tervezik hozni ilyen szempontbl. Hogy a Mario Illienk ltal fejlesztett megoldsok mikorra rkeznek, emiatt elg bizonytalan mg.
Az FIA szablyrtelmezse egybknt nemcsak a francik, de a Honda szempontjbl is kedvez lehet, hiszen a japnok hasonlan rosszul llnak idei hajtegysgeikkel, mint a Renault. A McLaren partnere gy tnik, technikai problmi okt egyre inkbb rti, hiszen Knban mr mindkt autjuk clba rt. Ms krds, hogy a Honda szmra tovbbi htrny, hogy mr els vben csak ngy hajtegysget hasznlhat, mikzben rivlisaiknak tavaly mg tt lehetett.
Andy Green, a rivlis Force India technikai igazgatja szerint ez cseppet sem helynval. „A Hondnak ugyanannyi, t erforrs hasznlatt kne engedlyezni az els vben, mint a Mercedesnek, a Ferrarinak s a Renault-nak 2014-ben. Mi a vonz egy j gyrt szmra abban, hogy az els vben rosszabb helyzetben van, mint akik mr 2014-ben is itt voltak?” – tette fel a klti krdst a brit szakember.
( motorsportal.hu )