2015.04.09. 20:59, Margit-1225
Rendhagy „krzisrtekezleten” vett rszt a nmet Sport Bild egyik munkatrsa. A beszlgetsen az F1 kereskedelmi gyeit intz Bernie Ecclestone, a Mercedes sportigazgatja, Toto Wolff, valamint a Red Bull csapatfnke, Christian Horner a sportg jelenlegi helyzetrl, nehzsgeirl s a szksges vltozsokrl beszlgettek.
Bernie Ecclestone mr szmtalanszor hangot adott annak, hogy egyltaln nincs kibklve a jelenlegi motorokkal – ezttal is ezen a tren srgetett vltozst. „n visszatrnk a motorokhoz, amiket korbban hasznltunk. A szurkolk szerettk a hangjukat, a csapatoknak nem voltak olyan magasak a kltsgeik, s a versenyek is jobbak voltak” – mondta Ecclestone a rendhagy beszlgetsen. Majd hozztette, komolyan aggdik sportga npszersgvesztse miatt. „Nem szeretnm ltni, ahogyan az F1 nmagt teszi tnkre, csak mert egyes emberek hibkat kvetnek el.”
„Norml esetben a hibkat jvteheted. De mi meg sem prbljuk. Sok egyeztetsnk volt, amelyeken sok hlyesgrl beszltnk, s amelyeken csak mindig a kvetkez hetekre s hnapokra halasztottuk a dntshozst. Csak lnk ott s vrjuk, hogy a Forma–1 eltnjn.”
Ecclestone mr korbban is kiemelte, elssorban a csapatok rdekklnbsgei miatt nem trtnik vltozs. A Mercedes pldul jelenlegi helyzetben okkal ellenez minden komolyabb szablymdostst. Ennek kapcsn a brit nmi irnival oda is szrt Toto Wolffnak. „Toto, szp felirat virt majd a srkveden: »n voltam az, aki segtett meglni a Forma–1-et.« Nem egyedl tetted, de segtettl. Prbltam meggyzni az FIA-t arrl, hogy avatkozzon be. Amikor pedig valaki nehezmnyez valamit, csak be kell perelnnk, garantlom, hogy megnyerjk. Nem fogom hagyni, hogy a Forma–1-et, amely mr tven ve mkdik, az egoizmus tegye tnkre.”
Ami a Mercedes sportigazgatjt illeti, ugyanakkor figyelmeztetett, az j motorformula nagyon is hasznos a sportgban rsztvev gyrtk szmra. „A mi F1-es rdekeltsgnk szmra a jelenlegi technolgia a leglnyegesebb szempont. A marketingstratgink az F1-es hibridtechnolgia kr pl. s amiatt is vagyunk elnyben, mert mr van tapasztalatunk a szriagyrtsbl” – magyarzta az osztrk.
Majd kiemelte, jelen szablykereteken bell is kialakulhat szoros kzdelem. „Lthatjuk, hogy a Ferrari mennyire flzrkzott. s az F1 szmra j, hogy Malajziban legyztek minket. De mg a Sauber is risit javult a Ferrari-motornak ksznheten. Termszetesen mg a Mercedes jelenti a mrct, de a tbbiek kzelednek. Ezenkvl pedig a nzk sem mindentt fordulnak el a sportgtl. Angliban pldul egyltaln nem. Taln Nmetorszg egyszeren csak F1-msnapos.”
A beszlgetsbe vgl a Red Bull csapatfnke, Christian Horner is bekapcsoldott, akinek istllja Ausztrliban mg az F1-bl val kivonulssal fenyegetztt. „A mi helyzetnk annak ksznhet, hogy a motorpartnernk vlheten albecslte az j technolgit – s alig van esly a felzrkzsra. Az F1 vgs soron a marketingrl szl. Izgalmasnak kell lennie, j show-t kell knlnia, szrakoztatnia kell. Ahol az ember s a gp is a hatrokat feszegeti. Msklnben nem tudunk helytllni a tbbi sportggal szemben.”
„A versenyz, az aut s a motor szerepe azonos mrtk kell, hogy legyen. Jelenleg viszont nincs meg a megfelel arny: az autkat tl knny vezetni, a motorok pedig tlsgosan dominlnak. Olcsbb motorok kellennek ezer lervel – ez lenne a megolds. A szurkolk imdnk” – javasolta Horner.
( motorsportal.hu )