|
A lelemnyes Ferrari tett keresztbe a Renault-nak?2015.04.08. 11:54, Margit-1225
Noha korbban maga a Renault is a motorfejlesztsek mellett rvelt, a francik gy rzik, a szezon eltt vratlanul engedlyezett vkzi vltoztatsok rossz hatssal voltak idei terveikre.
Az eredeti elgondols szerint 2015-ben az elz vhez hasonlan is csak a megbzhatsg javtsra irnyul fejlesztseket engedlyeztek volna a motorgyrtknak. m miutn a Ferrari 2014-ben tallt egy kiskaput a vonatkoz szablyokban, az FIA vgl engedlyezte, hogy – a rendelkezsre ll 32-bl – a tl folyamn fel nem hasznlt mdost pontok erejig mg a szezon sorn is javthatnak a hajtegysgek teljestmnyn.
Mikzben korbban a Renault is amellett rvelt, hogy laztsanak a fejlesztsre vonatkoz szablyokon, most fnkk, Cyril Abiteboul elrulta, valjban inkbb visszavetette ket a vltoztats – pontosabban annak hirtelensge. „Agresszvek voltunk a tl folyamn, de a szablyok nem jtszottak a keznkre” – nyilatkozta a francik gyvezetje az ESPN-nek. „Taln emlkeznek arra, mennyit hezitltak azon, vajon lesz-e vltozs a mdost pontok felhasznlsra vonatkoz szablyokban. Emiatt elbb gy kszltnk, hogy fel kell hasznlnunk mind a 32-t az els futamig, majd minden megvltozott, s csak december 16-n erstettk meg, hogy engedlyezett a szezon kzben trtn fejleszts. Nem ez a legmegfelelbb mdja a felkszlsnek, fleg nem az olyan program esetben, amivel mi kszltnk.”
A Renault vgl az j helyzet ellltval taktikt vltoztatott, s csupn 20 mdost pontot hasznlt fel j motorjhoz, azaz a meznybl mindenkinl tbbet, 12-t tartott meg az v htralv rszre. A teljestmny tern viszont k rtk el a legkisebb elrelpst, amirt kaptak is kemny kritikkat partnerktl, a Red Bulltl.
„Hogy hasznlhattuk volna-e jobban a mdost pontjainkat? Taln. Semmi sem hatrozza meg, hogy egy mdost pont felhasznlsval mennyi idt nyersz egy krn, de azt mondani, hogy el vagyunk maradva a lerk tern, nem helyes. A Mercedes sem maradt ugyanis ttlen. k 25 mdost pontot hasznltak el, szemben a mi 20-unkhoz kpest, ami azt jelenti, hogy mg tbbet vltoztattak az erforrsukon, mint mi. A Red Bullnak teht meg kell rtenie, hogy ha nem megfelelen hasznltuk volna fel a zsetonokat, mg messzebb lennnk most a Mercedestl” – magyarzta Abiteboul.
Noha a francik szmtsait teht keresztlhzta az utols pillanatban jtt vltozs, most azonban rlhetnek annak, hogy mg van terk a javtsra. A Renault-erforrsok ugyanis a vrtnl gyengbben muzsikltak eddig, m teljestmnyk az v htralv rszben mg sokat javulhat. Mario Illien a hrek szerint mr javban dolgozik a bels gs motor hatkonyabb tteln, s emellett a Renault mrnkei is jobb vezethetsget grtek csapataiknak az eurpai szezonkezdsre. Rmi Taffin pldul nemrg kijelentette, tovbbra is hiszi, hogy a Red Bull kpes lehet futamot nyerni idn – mihelyst a kezdeti nehzsgek utn vgre valban belelendlnek.
( motorsportal.hu )
| |