Lendületben a Ferrari – de mi érez most Alonso?
2015.03.26. 14:00, Margit-1225
Mit érez most Fernando Alonso? A McLaren szenved, a Ferrari feltámadóban – a spanyol mégsem bánja csapatváltását. Sőt, a világ legboldogabb emberének vallja magát!
Fernando Alonso Malajziában végre visszaülhet McLarenjébe, hogy idén először versenyezhessen is az MP4-30-cal. Sok jóra azonban nem számíthat: csapata még igencsak távol áll attól, hogy versenyképesnek nevezzük. Egyelőre a megbízhatósággal és a tempóval is sok a gondjuk, Ausztráliában az utolsó rajtsorra telt csupán erejükből, és bár Jenson Button célba ért a versenyen (utolsóként), Kevin Magnussen motorhibája miatt már el sem jutott a rajtig.
Alonso volt csapatát, a Ferrarit mindeközben mintha kicserélték volna tavaly óta. A vergődő, széteső istálló nem csupán lendületessé és egységessé vált, de gyors autóval is rendelkezik. Olyannyira, hogy Melbourne-ben ők voltak a Mercedes első számú üldözői. Mire gondolhat ennek láttán Alonso? – tettük fel a kérdést az elmúlt hetekben többször is. Csütörtökön a sepangi sajtótájékoztatón végre választ is kaptunk rá.
„A jelenlegi tempónk mellett könnyű kritizálni a csapatunkat és az én döntésemet” – kezdte a kétszeres bajnok. „De a legfontosabb, hogy most nagyon boldog vagyok. Ha elégedett vagy magaddal, ha harmonikusnak érzed magad legbelül, az jelenti az első győzelmet. És én most érzem ezt, mert megvalósíthatom az álmomat. Másfelől várhattam is volna, és talán el is érhettem volna pár szép eredményt. De tizennégy év Forma–1 és két bajnoki cím után a dobogók, a negyedik-ötödik helyek már nem olyan szépek” – magyarázta Alonso.
„Én vagyok a világ egyik legboldogabb embere. Tényleg! Egy komoly kihívás áll előttem. Nem könnyű, de annál élvezetesebb lesz. Gyerekként a McLaren-Honda uralmát néztem a tévében, Ayrton Sennával az autóban. Tudom, hogy jelenleg nagyon le vagyunk maradva, emiatt kritizálnak is minket. Jogosak ezek a kritikák, hiszen nem tartunk olyan szinten, ahol kéne. De ez egy hosszú távú projekt, dolgozunk rajta.”
„Egész karrierem során éltem meg szép időket, még az előző öt évben is, a Ferrarival. Nem nyertünk bajnokságot, de szép élmény volt. De az ötödik hely nem volt elég, nem kértem a második-harmadik helyekből sem, inkább a kockázatot választottam, a kihívást. Még úgy is, hogy az első évben ez tényleg komoly kockázatot jelentett” – mondta a wokingiak ásza.
( motorsportal.hu )