2015.03.25. 20:42, Margit-1225
Hosszas huzavona után múlt héten hivatalossá vált, hogy idén elmarad a Német Nagydíj, miután Bernie Ecclestone sem a Nürburgring, sem pedig a Hockenheimring üzemeltetőivel nem tudott egyezségre jutni a rendezéssel kapcsolatban. A legfőbb problémát mindkét helyszín esetében az jelentette, hogy az F1 nagyura túl sok pénzt követelt a rendezésért. Annak ellenére, hogy Németországban csökkenőben van a sportág iránti érdeklődés, és emiatt gazdaságilag nem lenne kifizetődő ilyen sok pénzért versenyt rendezni.
A Hockenheimring ügyvezető igazgatója, Georg Seiler az F1-insidernek elmondta, egyszerűen nem vállalhatták az idei verseny megrendezésének kockázatát. „Mindenkinek készen kell állnia a pénzügyi kockázatvállalásra. Azonban mi közepes méretű vállalkozásként erre nem voltunk készek. A döntés pedig, hogy hol legyen az idei nagydíj, nem rajtunk múlt.”
Hockenheim azt követően került képbe, hogy a Nürburgring nem tudott egyezségre jutni Ecclestone-nal. „Felajánlottuk, hogy beugrunk. Ez esetünkben mindenféle anyagi kockázatvállalás lehetőségét kizárta. Mi üzemeltetőkként ugyanis nem játszunk szerencsejátékot.”
A hajthatatlan Ecclestone ugyanakkor arra hivatkozott, hogy nem az ő tisztje nyereségessé tenni egy futamot. „Nem mi adjuk el a jegyeket. A szervezőknek kell gondoskodniuk arról, hogy elég bevételük legyen” – érvelt a Sport Bildnek.
A brit üzletember helyzetét erősíti, hogy ajtajánál számos ország áll sorban a futamrendezés iránt érdeklődve, köztük olyan helyszínek is, amelyek számára nem okoznak problémát a több pálya szempontjából ésszerűtlenül magas jogdíjak sem. Közben azonban egyre többen vannak olyanok is, akik hangot adnak Ecclestone követelései miatti nemtetszésüknek. Ennek köszönhetően bizonytalan még a szerződéssel 2015 végéig rendelkező Maláj Nagydíj sorsa, de emiatt aggódhatnak az olaszok a patinás Monza sorsa kapcsán is.
A tengerentúlon pedig ezt látva máris dörzsölik a tenyerüket. Az amerikai IndyCar-sorozat első embere, Mark Miles ugyanis máris jelezte, szívesen lecsapna a lehetőségre, és megfizethető alternatívát kínálna az F1 szemében kegyvesztetté váló helyszíneknek. „Úgy vélem, van érdeklődés a világban az IndyCar iránt. Amit kínálni tudunk, elég értékes, ha megnézzük, hová mehetnénk, és mit tudunk ajánlani az F1-hez képest az ár-érték arány szempontjából. Nekünk nem kell akkora jogdíjakat követelnünk, mint amennyit a szervezőktől és az országoktól a Forma–1 megkövetel” – érvelt Miles az Autosportnak. „Ezzel szemben tudunk kínálni egy igazi amerikai terméket, egy rendkívül izgalmas versenyt. Ez szerintem egy óriási lehetőség számunkra.”
Nem akármekkora pofon lehetne az Európától egyre eltávolodó F1 számára, ha Miles valóban terjeszkedni próbálna a világ versenypályáin. Márpedig úgy tűnik, ez a hosszabb távú terve. Az IndyCar-sorozat jelenleg 16 állomásból áll, ebből egyet rendeznek meg az USA-n kívül, Kanadában. Eredetileg azt tervezték, hogy idén márciusban Brazíliában kezdik a 2015-ös idényt, ám ezt a futamot végül januárban visszamondták. Hosszabb távon Miles ugyanakkor szeretné 20 versenyesre bővíteni a szériát, s ehhez az F1 rostáján fennakadó helyszínek ideális célpontként szolgálhatnak számára…
( motorsportal.hu )