forma1
Köszöntő

 

Üdvözöllek az oldalon!

 

Ez az oldal a Forma-1 világával foglalkozik

Rengeteg érdekességet olvashattok a sportról, kezdetekről, csapatokról, pilótákról és még nagyon sok érdekességről...

Természetesen minden nap olvashattok friss híreket.

Érdemes minden menüpontba benézni.

Szerkesztő: Gitta

Design: Gitta

Nyitás: 2012. április 13.

Icon:

 

Kövesd az oldalt...

 

 

     
Menü

Főoldal

Vendégkönyv

Üzenet a szerkesztőnek

     
Forma1

Mi is a Forma-1?

F1 előtt-Grand Prix versenyzés

F1 években

Halálos balesetek

Forma-2

Forma-3

GP2

GP3

Rekordok

Gokart

Érdekességek

 
     
Szabályok

FIA

Technikai szabályok

Tesztelési szabályok

Versenyszabályok

Balesetek/biztonság

Zászlószabályok

Alkalmazható bűntetések

     
Ma

Csapatok

Pilóták

 

     
Számláló
Indulás: 2012-03-14
     
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Elfelejtettem a jelszót
     
Hírek

Baki, türelmetlenség, késlekedés – avagy Red Bull sem hibátlan

2015.03.25. 20:37, Margit-1225

Több jel is azt mutatja, hogy nem csupán a Renault-t terheli felelősség a Red Bull balul sikerült idénynyitója kapcsán. Nehézségek a fejlesztéseknél, hibák az autó összeszerelésekor, türelmetlenség – az osztrákok háza táján sem minden tökéletes…

Az ausztráliai fiaskó óta egyre durvább szóváltásba keveredik egymással a Red Bull és a Renault. Miután az osztrákok folyamatosan bírálták motorpartnerüket, aki elmondásuk szerint az idénynyitón gyengébb és rosszabb erőforrásokkal látta el őket, mint a teszteken, most a franciák főnöke, Cyril Abiteboul esett neki a főtervező Adrian Neweynak, és emelte ki, hogy a Red Bull autója éppen annyira okolható a gyenge szereplésért, mint az ő félresikerült fejlesztéseik. „Nehéz, ha olyan partnered van, aki hazudik” – nyilatkozta. „Adrian egy elbűvölő úriember és nagyszerű mérnök, de azzal töltötte az életét, hogy a motorpartnereket kritizálta. Már túl öreg ahhoz, hogy megváltozzon.”

Hogy mostanság a Red Bull háza táján sem minden kerek, arra több jel is utal. Az Auto Motor und Sport például kiderítette, hogy Danyiil Kvjat, az ausztráliai futam rajtját megelőző váltóproblémáját nem a Renault erőforrásának erős vibrációja idézte elő, amint azt a csapatfőnök, Christian Horner Melbourne-ben még állította. A vizsgálatok során kiderült ugyanis, hogy a szerelők a parc fermében kicseréltek egy alkatrészt, amit viszont rosszul építettek be…

Aztán ott van az Abiteboul által is megemlített aerodinamikai probléma. Miközben a csapatnak az autó hátsó részének stabilitását előidéző tavalyi gondokat idénre sikerült orvosolnia, fejlesztéseik így sem mennek zökkenőmentesen. Már hetek óta próbálkoznak például versenyre alkalmassá tenni a Mercedesére hajazó rövidebb orrkúpjukat, melyhez egy sor más újítás is társulna, ám miután az Ausztrál Nagydíj hetében kétszer is megbuktak vele a törésteszten, a friss hírek szerint Malajziában is le kell mondaniuk annak használatáról. Pedig a megoldástól fél másodperces javulást remélnek Milton Keynesben.

Az Auto Motor und Sport emellett azt is kiemelte, hogy talán az Albert Park-i szoftvergondok terén sem csak a Renault-t terheli felelősség, a Red Bull türelmetlensége is súlyosbította a helyzetet. A történet az utolsó barcelonai teszt végén kezdődött, amikor is a Toro Rossónál Max Verstappent motorprobléma hátráltatta. Hogy elkerüljék a hasonló hibákat, a Renault – a Red Bull nyomására – úgy döntött, a rendelkezésre álló két hétben teljesen újraírja motorprogramját. Az újítás a kapkodás következtében balul sült el.

Miután pénteken a szabadedzéseken mindez nyilvánvalóvá vált, a Red Bull és a Toro Rosso két eltérő utat választott. Míg a kisebbik csapat úgy döntött, kitart az első napon használt motorvezérlésnél, s megpróbálja optimalizálni azt, a Red Bull szombaton változtatásokat követelt. Ezzel viszont csak még rosszabb helyzetbe sodorta sajátmagát. Arról ugyanis megfeledkeztek, hogy a motorvezérlés finomhangolása már a teszteken is legalább két napot vett igénybe, miközben ennyi idejük Melbourne-ben nem volt rá…

A szakportál végül megemlítette, a Red Bull és a Renault között mélyülő szakadékot látva egyre valószínűbbnek tűnik, hogy a két fél útjai előbb-utóbb különválnak. A franciák több istállóval már meg is kezdték a tárgyalásokat egy saját gyári csapat felvásárlásáról; míg a Red Bull szintén kezd önálló utakon járni. Egy ideje már az AVL grazi próbapadját használják például az erőforrásuk fejlesztéséhez, melyben az Ilmor Mario Illien vezette mérnökcsapata által tervezett koncepciót próbálgatják. Ezt a verziót a szezon második felében akár be is vethetik.

Az osztrákok emellett pedig már nekiláttak saját speciális próbapadjuk, az úgynevezett virtuális tesztpálya (VTT) építéséhez is, amelyet többek között már a Mercedes és a Honda is használ (és a Ferrari is építeni kezdett) a teljes hajtáslánc együttes tesztjére. „A kérdésre, miért van szüksége egy csapatnak a próbapadok legextrémebb fajtájára, csak egyetlen válasz létezik: mert maga is motorgyártóvá akar válni” – zárta cikkét az Auto Motor und Sport.

( motorsportal.hu )

Még nincs hozzászólás.
     
Eseménynaptár

 

Kanadai Nagydíj

2015. június 5.

1.szabadedzés: 10:00-11:30

2.szabadedzés: 14:00-15:30

2015. június 6.

3.szabadedzés: 11:00-12:00

Időmérő edzés: 14:00-15:00

2015. június 7.

Futam: 14:00-16:00

     
Pontverseny állása

1. Lewis Hamilton/126p

2. Nico Rosberg/116p

3.Sebastian Vettel/98p

Teljes lista...

     
Extrák

F1 viccek

Versek

Fantáziák

 
 
 
     
Cserék

    

 

 

    

 

További oldalak:

     

Letölthető időmérő edzés és futam:

     

A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?    *****    A szörnyek miért csak éjjel bújnak elõ? Az ártatlan külsõ mögött is lapulhat valami rémes? - fórumos szerepjáték    *****    Ünnepeld a magyar költészet napját a Mesetárban! Boldog születésnapot, magyar vers!    *****    Amikor nem tudod mit tegyél és tanácstalan vagy akkor segít az asztrológia. Fordúlj hozzám, segítek. Csak kattints!    *****    Részletes személyiség és sors analízis + 3 éves elõrejelzés, majd idõkorlát nélkül felteheted a kérdéseidet. Nézz be!!!!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, egyszer mindenkinek érdemes belenéznie. Ez csak intelligencia kérdése. Tedd meg Te is. Várlak    *****    Új kínálatunkban te is megtalálhatod legjobb eladó ingatlanok között a megfelelõt Debrecenben. Simonyi ingatlan Gportal    *****    Szeretnél egy jó receptet? Látogass el oldalamra, szeretettel várlak!    *****    Minõségi Homlokzati Hõszigetelés. Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését.