2015.03.25. 20:37, Margit-1225
Az ausztrliai fiask ta egyre durvbb szvltsba keveredik egymssal a Red Bull s a Renault. Miutn az osztrkok folyamatosan brltk motorpartnerket, aki elmondsuk szerint az idnynyitn gyengbb s rosszabb erforrsokkal ltta el ket, mint a teszteken, most a francik fnke, Cyril Abiteboul esett neki a ftervez Adrian Neweynak, s emelte ki, hogy a Red Bull autja ppen annyira okolhat a gyenge szereplsrt, mint az flresikerlt fejlesztseik. „Nehz, ha olyan partnered van, aki hazudik” – nyilatkozta. „Adrian egy elbvl riember s nagyszer mrnk, de azzal tlttte az lett, hogy a motorpartnereket kritizlta. Mr tl reg ahhoz, hogy megvltozzon.”
Hogy mostansg a Red Bull hza tjn sem minden kerek, arra tbb jel is utal. Az Auto Motor und Sport pldul kidertette, hogy Danyiil Kvjat, az ausztrliai futam rajtjt megelz vltproblmjt nem a Renault erforrsnak ers vibrcija idzte el, amint azt a csapatfnk, Christian Horner Melbourne-ben mg lltotta. A vizsglatok sorn kiderlt ugyanis, hogy a szerelk a parc fermben kicserltek egy alkatrszt, amit viszont rosszul ptettek be…
Aztn ott van az Abiteboul ltal is megemltett aerodinamikai problma. Mikzben a csapatnak az aut hts rsznek stabilitst elidz tavalyi gondokat idnre sikerlt orvosolnia, fejlesztseik gy sem mennek zkkenmentesen. Mr hetek ta prblkoznak pldul versenyre alkalmass tenni a Mercedesre hajaz rvidebb orrkpjukat, melyhez egy sor ms jts is trsulna, m miutn az Ausztrl Nagydj hetben ktszer is megbuktak vele a trsteszten, a friss hrek szerint Malajziban is le kell mondaniuk annak hasznlatrl. Pedig a megoldstl fl msodperces javulst remlnek Milton Keynesben.
Az Auto Motor und Sport emellett azt is kiemelte, hogy taln az Albert Park-i szoftvergondok tern sem csak a Renault-t terheli felelssg, a Red Bull trelmetlensge is slyosbtotta a helyzetet. A trtnet az utols barcelonai teszt vgn kezddtt, amikor is a Toro Rossnl Max Verstappent motorproblma htrltatta. Hogy elkerljk a hasonl hibkat, a Renault – a Red Bull nyomsra – gy dnttt, a rendelkezsre ll kt htben teljesen jrarja motorprogramjt. Az jts a kapkods kvetkeztben balul slt el.
Miutn pnteken a szabadedzseken mindez nyilvnvalv vlt, a Red Bull s a Toro Rosso kt eltr utat vlasztott. Mg a kisebbik csapat gy dnttt, kitart az els napon hasznlt motorvezrlsnl, s megprblja optimalizlni azt, a Red Bull szombaton vltoztatsokat kvetelt. Ezzel viszont csak mg rosszabb helyzetbe sodorta sajtmagt. Arrl ugyanis megfeledkeztek, hogy a motorvezrls finomhangolsa mr a teszteken is legalbb kt napot vett ignybe, mikzben ennyi idejk Melbourne-ben nem volt r…
A szakportl vgl megemltette, a Red Bull s a Renault kztt mlyl szakadkot ltva egyre valsznbbnek tnik, hogy a kt fl tjai elbb-utbb klnvlnak. A francik tbb istllval mr meg is kezdtk a trgyalsokat egy sajt gyri csapat felvsrlsrl; mg a Red Bull szintn kezd nll utakon jrni. Egy ideje mr az AVL grazi prbapadjt hasznljk pldul az erforrsuk fejlesztshez, melyben az Ilmor Mario Illien vezette mrnkcsapata ltal tervezett koncepcit prblgatjk. Ezt a verzit a szezon msodik felben akr be is vethetik.
Az osztrkok emellett pedig mr nekilttak sajt specilis prbapadjuk, az gynevezett virtulis tesztplya (VTT) ptshez is, amelyet tbbek kztt mr a Mercedes s a Honda is hasznl (s a Ferrari is pteni kezdett) a teljes hajtslnc egyttes tesztjre. „A krdsre, mirt van szksge egy csapatnak a prbapadok legextrmebb fajtjra, csak egyetlen vlasz ltezik: mert maga is motorgyrtv akar vlni” – zrta cikkt az Auto Motor und Sport.
( motorsportal.hu )