|
Renault kontra Red Bull: Jöhet a második menet!2015.03.25. 16:35, Margit-1225
Az FIA pénteki sajtótájékoztatójára a Red Bull csapatvezetőjét, Christian Hornert és a Renault F1-es részlegének ügyvezetőjét, Cyril Abiteboult is meghívták, a feleknek tehát lesz lehetőségük arra, hogy nyíltan rendezzék nézeteltérésüket, avagy folytassák „összecsapásukat”.
A 2015-ös versenyszezonnak a Red Bull és a Renault is komoly tervekkel vágott neki, hiszen már a szezonnyitón felére akarták csökkenteni a Mercedes előnyét, a kezdés azonban kiábrándító volt. A csapat ausztrál pilótája, Daniel Ricciardo szinte azonnal elveszítette egyik belső égésű motorját, a márkatárs, Danyiil Kvjat pedig a futamon sem vehetett részt, autója ugyanis már az egyik bemelegítő kör alatt megállt. A leintés után Horner komoly kritikákkal illette a franciákat; elmondása szerint a hajtóegység semmivel sem lett jobb, sőt most rosszabb, mint volt a 2014-es évad végén.
A brit szakember azt is hangsúlyozta, hogy a hajtóegység hibái miatt az autó nehezebben vezethetővé vált, sőt a megbízhatósági gondokról is szót ejtett. Elmondta, hogy ezek a problémák elsősorban a Red Bullt hátráltatják, ezért eshetett meg az, hogy a testvércsapat, azaz a Toro Rosso – ők szintén a Renault motorjait használják – kis híján ugyanolyan gyors tudott lenni a szezonnyitó viadalon, mint az első számú alakulat. A főtervező, Adrian Newey eközben úgy fogalmazott, hogy az RB11-es [azaz a Red Bull 2015-ös autója] pusztán a Renault gyengesége miatt nem harcolhat a jobb eredményekért, majd hozzátette: egyelőre a fény sem látszik az alagút végén.
Természetesen a Renault válasza sem váratott magára: az F1-es motorrészleget vezető Cyril Abiteboul a minap úgy fogalmazott, hogy a gyárnak rendkívül nehéz dolga van, hiszen partnere „nem mond igazat”. Ezzel a kijelentéssel Newey kritikájára reagált, aki véleménye szerint csúsztatott, amikor csak és kizárólag a Renault-t tette felelőssé. A francia szakember ugyanakkor belátta, hogy a cég nem végzett tökéletes munkát. „Ausztrália nehéz volt, hiszen nem tudtuk megfelelni az elvárásoknak; sem mi, sem a partnereink” – mondta a Renault hivatalos közleményében, utalva arra, hogy a vártnál gyengébb eredményekért nem lehet csak őket hibáztatni.
„A számok azt mutatják, hogy a Red Bull és a Mercedes közötti különbségért fele-fele arányban okolhatjuk a vezethetőséggel kapcsolatos problémákat, a motorteljesítményt és a karosszéria teljesítményét. Tehát a teljes csomagnak fejlődnie kell, a csapattal viszont azon dolgozunk, hogy előrelépéseket tehessünk” – tette hozzá a szakember, kinek cége az eredeti tervek szerint 2015-től szorosabban együttműködik majd a Red Bull-lal, sőt a neves motormérnök, Mario Illien is a franciák segítségére lesz, igaz az ő fejlesztései csak később debütálnak.
A bikások azonban már nem bíznak partnerükben, az Auto Motor und Sport információi szerint ugyanis májustól az AVL nevű osztrák cég futópadjain tesztelik erőforrásaikat, a jövőben pedig egy virtuális tesztpályát is létrehoznának, ahol az erőforrást a sebességváltóval együtt tesztelhetik. A Renault eközben állítólag ismét egy saját csapat létrehozásán dolgozik, a szakadék tehát egyre mélyül a felek között. A pénteki sajtótájékoztatón az illetékeseknek lehetőségük nyílik arra, hogy megvitassák nézeteltéréseiket, mégpedig a nyilvánosság bevonásával. Abiteboul mindenesetre a lenti képpel és üzenettel készül a hétvégére: „Készülődés Malajziára. Második verseny (menet?).”
( motorsportal.hu )
| |