|
Mégis jöhetnek a hangosabb erőforrások?2015.03.25. 16:35, Margit-1225
Az erőforrások hangosabbá tétele még mindig ott van a legfontosabb napirendi pontok között, azaz a sport irányítói nem vetették el ezt a lehetőséget, noha 2014-ben nem sikerült javítani a motorok hangján – árulta el a Williams helyettes csapatvezetője, Claire Williams.
A csapatok és a Forma-1 irányítói az elmúlt hetekben, hónapokban több alkalommal is tárgyalóasztalhoz ültek és a kategória jövőjéről egyeztettek. A felek egyetértenek abban, hogy a jövőben ismét változtatni kell az F1 arculatán, és meg kell akadályozni azt, hogy a sport még több szurkolót veszítsen. A jelenlegi tervek szerint az illetékesek nehezebben vezethető, látványosabb külsejű és erősebb hajtóegységgel szerelt versenygépekkel tennék vonzóbbá a királykategóriát.
Tavaly többen az újonnan bevezetett V6-os turbófeltöltős erőforrások hangja miatt kritizálták a Forma-1-et, az új motorok ugyanis halkabban szóltak, mint a korábban használt V8-asok. A 2014-es szezon közepén felmerült, hogy a csapatok hamarosan javítanak a motorok hangján, végül azonban nem történt változás, sőt a téma rövid időn belül háttérbe is szorult, az illetékesek azonban nem feledkeztek el róla – jelentette ki a Williams helyettes csapatvezetője.
„Komoly figyelmet fordítunk arra, hogyan változtathatjuk meg úgy a jelenlegi motorszabályokat, hogy az erőforrások hangosabbá váljanak – hiszen a szurkolók erre vágynak – valamint arra, hogy a műszaki előírások változtatásával radikálisabb és innovatívabb autókat alkothassunk” – idézi az ESPN Claire Williams szavait. „Tehát, ezek a napirendi pontok, a célunk pedig az, hogy a már meglévő alapokra építkezzünk. Ha emiatt ül le több rajongó a televíziók elé, avagy látogatnak ki többen a futamokra – biztosítva ezzel az F1 hosszabb távú jövőjét – a Williams támogatja a javaslatot!”
Williams elmondása szerint a Forma-1-nek sokkal nagyobb figyelmet kellene fordítania arra, hogy megtudja, valóban mire vágynak a szurkolók. „Sokkal több kutatást kellene végeznünk azzal kapcsolatban, mit akarnak a szurkolók, és meg kellene hallgatnunk őket, mielőtt bármiről is döntést hozunk. Ha olyan módosításokat vezetünk be, melyek nem érdeklik a közönséget, hiszen nincsenek hatással rájuk, akkor kijelenthető, hogy feleslegesen dolgoztunk. Tehát tényleg nagyon fontos az, hogy a kommunikáció kétirányú legyen, ahelyett, hogy a saját ötleteink alapján döntünk!”
( motorsportal.hu )
| |