|
Ha Rosberg nem vág vissza, bajba kerül?2015.03.25. 16:35, Margit-1225
A Maláj Nagydíj rendkívül fontos lesz Nico Rosberg számára, a németnek ugyanis valahogy vissza kell vágnia csapattársának, Lewis Hamiltonnak, ellenkező esetében ugyanis a címvédő könnyen lépéselőnybe kerülhet – írja legutóbbi cikkében a korábbi Forma-1-es pilóta, Allan McNish.
A tavalyi ezüstérmes az előszezon során több alkalommal is kijelentette, hogy a 2014-es vereség már csak emlék számára, azaz csak és kizárólag az új szezon kihívásaira koncentrál. A felkészülési időszak alatt rendkívül elszántnak tűnt, míg csapattársa egyesek szerint gondterheltnek, az évet azonban Hamilton kezdte jobban, Ausztráliában ugyanis a rajtelsőséget és a futamgyőzelmet is a brit szerezte meg, sőt a leggyorsabb kört is ő futotta. A címvédő tehát ott folytatta, ahol a 2014-es évad végén abbahagyta, ellenfelének pedig gyorsan válaszolnia kell – legalábbis McNish szerint.
„A Maláj Nagydíj csak a szezon második versenye lesz, mégis fontos futam lehet, ha a Mercedes versenyzőinek küzdelmét nézzük” – írja a skót a BBC Forma-1-es oldalán megjelenő cikkében. „A melbourne-i volt Hamilton hetedik győzelme az előző nyolc versenyhétvégéből, vagyis a tavalyi Olasz Nagydíj óta. A szezon elején ez a küzdelem még nem a pontokról szól, hanem inkább az önbizalomról. Hamilton lendületben van, az önbizalma pedig az egekben, Rosbergnek tehát vissza kellene vágnia, mégpedig elég gyorsan. Ha nem lesz képes erre, akkor Hamilton önbizalma folyamatosan növekedni fog, akárcsak a pontelőnye, Rosberg pedig csak nagyon nehezen jöhet vissza!”
„Mit tehet Rosberg? Meg kellene törnie Hamiltont, ahogyan azt tavaly tette a monacói hétvégén, azon a bizonyos időmérő edzésen. Ha sikerül egy kicsit destabilizálnia Hamiltont, akkor kihasználhatja a következő futamokat. Amikor Hamilton erős, akkor nagyon erős, viszont ő is megtorpanhat, és amikor ez megtörténik, akkor elszórhat néhány pontot, ahogyan azt tavaly nyáron is láthattuk. Rosberg nagyon jól vezetett Ausztráliában, az időmérőn és a futamon is, csak az volt a probléma, hogy Hamilton még jobban, és nem is rontott! Folyamatosan ott kell lennie és várnia kell a lehetőséget, hiszen előbb vagy utóbb eljön az a pont, amikor kihasználhatja!” – folytatja McNish.
A Toyota korábbi pilótája Fernando Alonsóról is kifejtette véleményét, aki a tervek szerint pénteken ülhet ismét versenyautóba, miután tesztbalesete miatt kihagyta a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjat; ehhez természetesen át kell esnie a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) vizsgálatain. „Nem repült volna Malajziába, ha az orvosok nem támogatták volna a visszatérését, hiszen fizikai szempontból ez az egyik legmegterhelőbb futam. Nem lepne meg, ha fárasztónak tartaná a futamot és fejfájásra is panaszkodna. Eltarthat egy ideig, amíg az ember 100 százalékosan felépül egy agyrázkódásból. Én magam is emlékszem arra, hogy amikor három hónappal később visszatekintettem, rájöttem, hogy bár nem voltak problémáim a vezetéssel, nem voltam tökéletes állapotban. Nem hiszem, hogy bajok lesznek a sebességével, de a koncentráció nehezebb lehet!”
McNish a három újoncról is leírta véleményét – teljesítményüket több szakértőhöz hasonlóan lenyűgözőnek tartja. „Mindhárman azonnal pontot szereztek volna, ha Max Verstappennek nem kell kiállnia egy műszaki probléma miatt. Ausztráliában szinte mindenki Verstappenre figyelt, hiszen ő lett a legfiatalabb Forma-1-es pilóta, Carlos Sainz tehát háttérbe szorult, a futamon azonban ő tűnt gyorsabbnak; könnyen lehet, hogy a bokszutcai baki nélkül hetedik lett volna. Viszont nem szabad elfelejtenünk, hogy ő jóval tapasztaltabb a márkatársnál. Verstappen is lenyűgöző volt, bár hibázott az időmérőn, végig látszott, hogy kontroll alatt tartja a dolgokat. Felipe Nasrt velük szemben azonnal elkönyvelték fizetős pilótának, mert szponzorokat vitt a Sauberhez, viszont ő is egy tehetséges pilóta. Igen, valóban hozott pénzt, de ezt tette Ayrton Senna és Rubens Barrichello is, akárcsak a brazilok általában, de ez nem jelenti azt, hogy tehetségtelenek lennének!” – érvel a BBC szakértője.
( motorsportal.hu )
| |