2015.03.25. 11:36, Margit-1225
A Forma-1 Menedzsmentet vezet Bernie Ecclestone-nak mr a szezon eltt ki kellett segtenie nhny alakulatot, pnzgyi tmogatsa nlkl ugyanis egszen egyszeren nem tudtak volna elutazni a szezonnyit helysznre. Noha a brit millirdos segtett az rintetteken, Ausztrliban mindssze 15 aut sorakozott fel a rajtrcsra, miutn a Manor versenyzi a motorszoftver meghibsodsa miatt nem tudtak kvalifiklni, Kevin Magnussen s Danyiil Kvjat versenye pedig mszaki hiba miatt mr a start eltt vget rt; Valtteri Bottas ekzben srls miatt lpett vissza.
„A Forma-1-nek komoly problmi vannak, viszont maga a sport ezekben a napokban inkbb a homokba dugja a fejt” – mondta Watson a Telegraphnak. „A mezny ktharmada problmkkal kzd, s alig tud versenyezni, a Forma-1-nek teht magba kell nznie s el kell dntenie, hogyan tovbb. Mi folyik itt? Bernie Ecclestone remek munkt vgzett a CVC-nek, azaz a tulajdonosoknak, de valakinek most kzbe kellene lpnie, hiszen a kis s kzpcsapatok bajban vannak, a versenyek pedig nem startolhatnak el pusztn a ngy nagycsapat rszvtelvel. Nem vagyok megelgedve a Nemzetkzi Automobil Szvetsg irnytsval” – folytatja a brit exversenyz.
A htvge kezdete eltt Giedo van der Garde s a Sauber jogi gye kavart nagy port: a trgyalsok sorn mg az egylet felszerelsnek lefoglalsa s a csapatvezet rizetbe vtele is felmerlt, a versenyzi lsrt harcol holland azonban az idmr eltt lemondott indulsi jogrl. Watson szerint ez az esemnysorozat sem regbtette az F1 hrnevt. „Sajnlom az Ausztrl Nagydj szervezit! Fantasztikus versenyt rendeztek, s ez az esemny tnyleg brilins, viszont a hten mindenki csak van der Garde gyrl beszlt. A Sauber hibzott, de ez is csak azt pldzza, milyen keserves kzdelmet vv nhny csapat a fennmaradsrt. Magn a futamon nagyon kevesen indultak. Az ausztrlok szeretik a versenyt, de most megvan a vlemnyk: ez egy rossz nagydj volt!”
A 68 ves szakember a kltsgcskkent intzkedsekkel sincs kibklve. „A szablyok nem teszik lehetv, hogy a csapatok j motorokat ksztsenek, szval a meglv mdost pontokbl kell gazdlkodniuk. Viszont gy a Mercedes uralma llandsulhat, hiszen a csapat eddig mindent jl csinlt. Az is baj, hogy a csapatok keveset tesztelhetnek, szintn a kltsgek miatt. Idn radsul egy versenyz csak ngy motort hasznlhat, szval senki sem akar sokat krzni, pedig ezek a hibrid-erforrsok annyira sszetettek, hogy mg mindenkinek tesztelnie kellene ket” – magyarzza az 1982-es v bronzrmese.
A McLaren korbbi klasszisa egyetrt azokkal a vlemnyekkel, melyek szerint a Forma-1 tulajdonosainak (vagyis a CVC-nek) t kellene gondolniuk a kereskedelmi bevtelek elosztsra vonatkoz szablyokat. Hiszen amg az ves bevtel tbb mint egy millird dollr, nhny grda komoly anyagi gondokkal kzd. „Ez egy olyan problma, amit mindenkppen fell kell vizsglnunk! A sportnak ugyanis mltnak kell lennie azoknak az embereknek a pnzre, akik fizetnek rte, legyen sz azokrl, akik a plya szln szurkolnak, vagy azokrl, akik a televzin keresztl kvetik az esemnyeket” – figyelmeztet.
Watson a Red Bull csapatvezetjrl, Christian Hornerrl is szt ejtett, aki a szezonnyit utn komoly kritikkkal illette az egylet motorpartnert, azaz a Renault-t. „Felhbort volt, amit Christian mondott a Renault-rl. Elment az esze? Nem volt szksg ezekre a megjegyzsekre. Ezeket a dolgokat zrt ajtk mgtt kellene megbeszlni. A Renault nagyon sokat klt a motorra s a technolgira, csak azrt, hogy segtse a Red Bullt. A Renault helyben n gy reznm, hogy beleharaptak a kezembe, amivel enni adtam nekik. gy tnik, a kapcsolatuk nagyon gyorsan tnkre fog menni. A nyilvnossg bevonsa pedig nagyon rossz tlet volt” – fogalmaz.
A vilgbajnoksg a htvgn Malajziban folytatdik, Watson szerint azonban a „hborz” csapatok nem fognak trgyalasztalhoz lni, hogy a sport problmirl, valamint azok megoldsrl egyeztessenek. „A Forma-1-nek ki kell msznia ebbl a gdrbl, a csapatok azonban mind politikai jtszmkat znek. Ahhoz, hogy a csapatok egyetrtsenek valamiben, mindenkinek engedni kell valamibl. Nhny csapat azonban nem elg blcs ahhoz, hogy felismerje, valamilyen ldozatot kell hoznia ezrt a fantasztikus sportrt. Tl sok az ns rdek” – zrja gondolatt.
( motorsportal.hu )