Fájdalmas beismerés a Renault-tól
2015.03.25. 11:33, Margit-1225
Aligha válik győztes erőforrás a Renault-ból 2015-ben. Ezt maga a francia gyártó ismerte el, amely az év első versenyhétvégéjén nem várt nehézségekbe ütközött.
A Renault 2014 végén saját mérései szerint 60 lóerős hátrányban volt a Mercedesszel szemben. Idén télen ezen lemaradásukat akarták megfelezni, mi több, a tesztidény előtt még abbéli reményüknek is hangot adtak, hogy 2014-es három szerencsés győzelmük után idén talán már önerőből is nyerhetnek futamokat.
Ehhez képest az idénynyitójukat a kellemetlen meglepetések, a kínos tapasztalatok és a káosz jellemezte. Daniel Ricciardo már pénteken elveszítette egyik belső égésű motorját a szezon során rendelkezésre álló négyből, s miközben a Red Bull és a Toro Rosso is egész hétvégén a Renault-motor vezethetősége (pontosabban vezethetetlensége) miatt szenvedett, a versenyen jött újabb két kiesés: Danyiil Kvjat már a rajtig sem jutott el, míg Max Verstappen a verseny közepén állt félre.
A problémákat a tesztidény után bevetett legújabb fejlesztések idézték elő, melyek révén a francia hajtóegységek teljesítménye nem, hogy javult, valójában romlott. Akárcsak a megbízhatóságuk.
Cyril Abiteboul, a Renault ügyvezetője az Autosportnak elismerte, 2015-ben már nemigen várható drámai fordulat tőlük. „Idén aligha lesz olyan motorunk, mely önerőből képes a győzelemre, ezzel tisztában vagyunk. De futamokat nyerni nem csak a motorral, az autóval és a versenyzőkkel is lehet” – utalt arra, hogy reményei szerint egy-egy tavalyihoz siker talán még idén is várhat rájuk.
A francia szakember arról is beszélt, próbálták felgyorsítani a fejlesztési folyamatukat, és ez ütött vissza Melbourne-ben. „Agresszív programot követtük a fejlesztések terén a tél folyamán. Igyekeztünk rövidebb utakat találni és átugrani pár fontos lépést a fejlesztésben. Emiatt pár dolgot, amit a próbapadon kellett volna futtatnunk, a pályán próbáltunk ki. Nem működött, de legalább jó tanulság volt azok számára, akik ezt a stratégiát szorgalmazták” – célzott a Red Bullra.
Abiteboul végül arra is utalt, hogy hiába rendelkezik a Renault a gyártók közt a legtöbb módosító ponttal a motorfejlesztés terén, a fölzárkózáshoz várhatóan ez sem lesz elég – hiszen hátrányukat még a tél folyamán sem sikerült ledolgozniuk. „Képesek vagyunk jobban teljesíteni a motorok terén, de ilyesmit nem lehet elintézni egyetlen tél alatt” – mondta a francia.
( motorsportal.hu )