Fjdalmas beismers a Renault-tl
2015.03.25. 11:33, Margit-1225
Aligha vlik gyztes erforrs a Renault-bl 2015-ben. Ezt maga a francia gyrt ismerte el, amely az v els versenyhtvgjn nem vrt nehzsgekbe tkztt.
A Renault 2014 vgn sajt mrsei szerint 60 lers htrnyban volt a Mercedesszel szemben. Idn tlen ezen lemaradsukat akartk megfelezni, mi tbb, a tesztidny eltt mg abbli remnyknek is hangot adtak, hogy 2014-es hrom szerencss gyzelmk utn idn taln mr nerbl is nyerhetnek futamokat.
Ehhez kpest az idnynyitjukat a kellemetlen meglepetsek, a knos tapasztalatok s a kosz jellemezte. Daniel Ricciardo mr pnteken elvesztette egyik bels gs motorjt a szezon sorn rendelkezsre ll ngybl, s mikzben a Red Bull s a Toro Rosso is egsz htvgn a Renault-motor vezethetsge (pontosabban vezethetetlensge) miatt szenvedett, a versenyen jtt jabb kt kiess: Danyiil Kvjat mr a rajtig sem jutott el, mg Max Verstappen a verseny kzepn llt flre.
A problmkat a tesztidny utn bevetett legjabb fejlesztsek idztk el, melyek rvn a francia hajtegysgek teljestmnye nem, hogy javult, valjban romlott. Akrcsak a megbzhatsguk.
Cyril Abiteboul, a Renault gyvezetje az Autosportnak elismerte, 2015-ben mr nemigen vrhat drmai fordulat tlk. „Idn aligha lesz olyan motorunk, mely nerbl kpes a gyzelemre, ezzel tisztban vagyunk. De futamokat nyerni nem csak a motorral, az autval s a versenyzkkel is lehet” – utalt arra, hogy remnyei szerint egy-egy tavalyihoz siker taln mg idn is vrhat rjuk.
A francia szakember arrl is beszlt, prbltk felgyorstani a fejlesztsi folyamatukat, s ez ttt vissza Melbourne-ben. „Agresszv programot kvettk a fejlesztsek tern a tl folyamn. Igyekeztnk rvidebb utakat tallni s tugrani pr fontos lpst a fejlesztsben. Emiatt pr dolgot, amit a prbapadon kellett volna futtatnunk, a plyn prbltunk ki. Nem mkdtt, de legalbb j tanulsg volt azok szmra, akik ezt a stratgit szorgalmaztk” – clzott a Red Bullra.
Abiteboul vgl arra is utalt, hogy hiba rendelkezik a Renault a gyrtk kzt a legtbb mdost ponttal a motorfejleszts tern, a flzrkzshoz vrhatan ez sem lesz elg – hiszen htrnyukat mg a tl folyamn sem sikerlt ledolgozniuk. „Kpesek vagyunk jobban teljesteni a motorok tern, de ilyesmit nem lehet elintzni egyetlen tl alatt” – mondta a francia.
( motorsportal.hu )