2015.03.25. 11:23, Margit-1225
Hétfőn közleményben tudatta a McLaren, hogy Fernando Alonso elutazott a második futam helyszínére, Malajziába. A kommünikében az istálló röviden említést tesz a baleset körülményeinek vizsgálatáról is. A wokingiak arról számoltak be, hogy sem a laboratóriumi vizsgálatok, sem pedig a telemetriaadatok elemzése során nem találtak semmi rendkívülit. Alonso a közlemény szerint az elmúlt napokban összeült a mérnökeivel, hogy újra kiértékelje balesete körülményeit, és a spanyol elmondta, emlékei szerint nehéznek érezte a kormányát, mielőtt elveszítette volna uralmát az autója felett.
A csapat egyelőre ennél konkrétabb információkkal nem szolgált, ám többek szerint már ez is épp elég volt ahhoz, hogy bebizonyosodjon, nem volt alaptalan a sajtó korábbi véleménye, miszerint az erős szél nem elegendő indok a furcsa baleset megmagyarázásához. A spanyol Marca című lap például kiemelte, a nehéz kormányzásról való beszámoló volt „az első hihető magyarázat”, amit a McLaren a baleset és a számos spekuláció óta adott. A médium arra is felhívta a figyelmet, hogy a kormányzással kapcsolatos probléma/hiba magyarázat lehet arra is, Alonso miért irányította autóját jobbra, a fal felé a becsapódás előtt.
A lap összehasonlító képeket is közölt a kétszeres bajnok, valamint csapattársa, Jenson Button autójáról, melyen jól látható, hogy a brit szinte egyenesen tartja kormányát a barcelonai hármas kanyarban, míg Alonso ugyanott (pontosabban pár méterrel később) jobbra húz. Mi több, a baleset után készült felvételeken az is látszik, hogy miután az autója megállt, a spanyol kormánya még mindig ugyanabban a pozícióban volt.
Miközben a spanyol sajtó tehát a kormányhiba lehetőségéről találgat, Éric Boullier a közelmúltban éppen arra figyelmeztetett, hogy az elméletgyártásnak is vannak határai. „Az a gond, hogy ez a téma nagy érzelmeket korbácsolt, amit meg is értek. De egyesek ezt a helyzetet kihasználják” – utalt azokra, akik szándékosan találtak ki újabb és újabb pletykákat önmaguk népszerűsítésére.
Más kérdés, vajon e találgatások mennyiben köszönhetők a McLaren nem megfelelő kommunikációjának. A csapatot már a baleset után azonnal bírálták, mivel nem adtak azonnali és egyértelmű tájékoztatást sem a baleset körülményeiről, sem Alonso állapotáról; később pedig tovább borzolták a kedélyeket az ellentmondások is. Például hogy Ron Dennis barcelonai sajtótájékoztatóján arról beszélt, Alonsónak nem volt agyrázkódása, az orvosok viszont később éppen az agyrázkódás miatt nem engedték rajthoz állni őt Melbourne-ben…
„Nem azért vagyok itt, hogy védjem Ront, de gyakran látok félreértéseket a rossz fordítások miatt” – magyarázta Boullier a kialakult helyzetet. „Ő Barcelonában azt mondta, a vizsgálatok semmiféle rendellenességet nem mutattak az autón. De ez nem Fernando ellen, a McLaren mellett volt érv – hiszen mindent együtt csinálunk. Tudom, hogy nehéz megérteni, de még mindig nem tudjuk, miért ütközött. De ígérem, mindent fel fogunk fedni” – fogalmazott a francia egy korábbi interjújában.
Ami Alonsót illeti, a spanyol a hírek szerint kedden érkezik meg Malajziába, ahol a héten még két orvosi vizsgálat vár rá. Sepangi rajtja csak azt követően válik biztossá, hogy az FIA emberei úgy találják, a kétszeres bajnok kellően fitt és egészséges a versenyzéshez.
( motorsportal.hu )