2015.03.22. 13:14, Margit-1225
Az utolsó pillanatban megmenekültek a csődtől, jelen voltak az idénynyitó helyszínén is, ám 2015-ben még nem láthattuk őket a pályán. Mozgalmas hónapok állnak a Manor Marussia mögött. Az istállónak sikerült új befektetőt találnia, akinek segítségével végül ott lehettek az Ausztrál Nagydíjon, ám ott egy bonyolult szoftverprobléma miatt átalakított 2014-es autójuk végül egy métert sem tett meg, miután még csak beindítani sem tudták azt.
Bernie Ecclestone már ezt követően háborgott, mondván, az istállónak eszében sem volt rajthoz állni Melbourne-ben, csupán a tavalyi 9. helyükért járó bónuszpénz miatt repült el a kontinensnyi országba. És ha a szezon második futamán, Malajziában is a garázsban maradnának, vélhetően a brit nem csak az utazásuk költségeit fizetteti majd ki velük, de talán a szóban forgó közel 50 millió dollárt is megvonja tőlük.
Graeme Lowdon, a csapat sportigazgatója azonban a BBC-nek elmondta, biztos benne, hogy Malajziára sikerül megoldást találniuk problémáikra. „Mire Kuala Lumpurba érkezünk, sokkal jobb helyzetben leszünk” – nyilatkozta. „Csapatként (Melbourne-ben) elszalasztottuk az esélyt, hogy bizonyítsuk, képesek vagyunk megcsinálni. Ez elsősorban a szoftverek miatt volt, ezek az autók rendkívül bonyolultak. Ha minden jól ment volna, ez nem is lett volna gond, de az élet már csak ilyen.”
„Alapvetően elég kis problémákról volt szó, de amikor feszített határidőkhöz vagy kötve, az felnagyítja a gondokat. Senki sem engedett volna versenyezni minket hétfőn, amikor mindenki más vasárnap állt rajthoz…”
Lowdon kiemelte, szinte alig volt pár hetük a 2014-es autójuk átalakítására, így nem csoda, hogy nagy a lemaradásuk. Pedig ha a tervek szerint folytathatták volna a munkát 2015-ös autójukon, idén akár fel is zárkózhattak volna egyes riválisokra. „Ez egy komoly erőpróba mindenki számára. Az előző év közepén sikerült olyan helyzetbe hozni a csapatunkat, amivel zavarba hozhattunk volna többeket 2015-ben. Kilencedikek lettünk a bajnokságban, és két csapatot is sikerült legyőznünk, akik alapvetően gyorsabb autóval rendelkeztek, és jobban felszereltek. Mi viszont hatékonyabban versenyeztettük az autóinkat.”
„Most, hogy látom az ellenfeleket, hol tartanak 2015-ben, a mi 2015-ös autónkkal, amelynek fejlesztése már előrehaladott állapotban volt, tényleg felhívhattuk volna a figyelmet magunkra – ha nem kellett volna leállnunk. Most viszont a fejlődésünk is megállt, és megint meg kell próbálnunk behozni a lemaradást” – kesergett a brit szakember.
( motorsportal.hu )