2015.03.22. 13:12, Margit-1225
Bírálták a Renault-t, aggasztónak találták a Mercedes dominanciáját, és nekimentek a sportág túl szigorú szabályrendszerének, majd megpendítették a távozás lehetőségét. Noha a Red Bull Ausztráliában meglehetősen szürkén teljesített, mégis napok óta ők jelentik az egyik legnagyobb beszédtémát az F1-es berkekben.
A csapat által emlegetett problémák (csökkenő nézőszám, unalomba fulladó versenyek, elhibázott szabályok) sokakat foglalkoztatnak, sokan alkottak róla véleményt, ám a nagy felhajtás közepette az Auto Motor und Sport szerint elsikkad egy fontosnak tűnő dolog. A németek fölvetették ugyanis, hogy az italgyártónak talán más szándékai vannak mostani kijelentéseivel.
„Nyílt titok, hogy a Red Bull szívesen válna a Forma–1 promoterévé, s lépne a többségi tulajdonos CVC helyébe. Hogy úgy értékesíthessék az F1-et, ahogyan azt akarják, ahogy Dietrich Mateschitz elképzeli” – írják.
Majd kiemelik, a CVC sokak véleménye szerint túl sok pénzt vesz ki a sportágból jelenleg, s arra használja az F1-et, hogy más üzleteit finanszírozza az ott szerzett bevételeiből. Bernie Ecclestone pedig mindeközben olyan üzletekre fókuszál, amelyekből hamar nyereségre tehet szert, azaz nem hosszú távban gondolkodik. Ennek köszönhető, hogy a tradicionális helyszínekről a többet fizető országokba viszi el a bajnokságot, de az is, hogy nemet mond a csak hosszú távon jövedelmezővé váló internet felé történő nyitásra. Nem kizárt, hogy a Red Bull ezen szeretne változtatni.
„Jelenleg a CVC túl sok pénzt követel a 35%-os részesedéséért. De az idő a Red Bullnak dolgozik” – véli Michael Schmidt, az idézett német szaklap munkatársa. „Minél rosszabb hírét keltik a sportágnak, annál lejjebb kúszik az ára. A Red Bull tehát lelkesen gyújtogat. És ilyen összefüggésben a kivonulással kapcsolatos fenyegetésük teljesen új értelmet nyer.”
Ahhoz persze, hogy ezen célokat a Red Bull megvalósíthassa, valóban meg kell válnia jelenlegi két csapatától, hiszen az nehezen elképzelhető, hogy a bajnokságban érintettként a sportág irányítójává váljon. A kihátrálás azonban nem olyan egyszerű feladat, mint elsőre tűnik. Egyfelől két csapatukkal 2020-ig elkötelezték magukat az F1 mellett Bernie Ecclestone-nál. Ily módon vevőt kéne találniuk mindkét istállójukra. És itt jön a másik probléma: a Toro Rossón talán túl tudnak adni, mivel a Renault érdeklődést mutat a csapat iránt. A jóval nagyobb, s ezáltal jóval nehezebben fenntartható Red Bull átvételét viszont csak kevesen engedhetnék meg maguknak. Például egy olyan gyártó, mint az Audi (Volkswagen), mely egy ideje már kacérkodik az F1-es projekt gondolatával. Egyelőre azonban nagy kérdés, rá is szánják-e magukat.
És mindez leginkább annak függvénye lehet, milyen irányt vesz a Forma–1 hajója, a leendő szabályok milyen lehetőségeket kínálnak majd számukra hosszabb távon a sikerre. Az idén érkező Honda esete ugyanis nem fest túl jó képet a kilátásokról. A Red Bullnak már csak ezért is sürgős lenne a változás…
( motorsportal.hu )