|
Baljós árnyak az F1 egén?2015.03.22. 13:06, Margit-1225
A 2015-ös Ausztrál Nagydíj nem a test-test elleni csaták miatt marad emlékezetes, hanem a Mercedes egyeduralma, az elmúlt 10 év legsoványabb mezőnye és Giedo van der Garde valamint a Sauber jogi hercehurcája miatt. A szezonnyitó rossz fényben tüntette fel a Forma-1-et?
Talán senkit sem lepett meg az, hogy a címvédő alakulat kettős győzelmet aratott Ausztráliában, tavaly ugyanis hatalmas előnyre tettek szert, azt pedig, hogy 2015-ben is őket kell legyőznie annak, aki világbajnok akar lenni, már az előszezonban egyértelművé tették. Mégis, sokan csalódottan vették tudomásul, hogy minden valószínűség szerint a 2015-ös év is a Mercedes versenyzőinek küzdelméről szól majd, az ellenfelek ugyanis még mindig hátrányban vannak a németekkel szemben.
„Szomorú, hogy már a szezon elején teljesen egyértelművé vált, mekkora előnyben van a Mercedes gyári csapata” – panaszolja a Force India mexikói pilótája, Sergio Pérez, kinek csapata ugyan a középmezőnyt erősíti, ő azonban most a szurkolók szempontjából igyekezett megközelíteni a németek dominanciáját. „Ez nem jó a rajongók számára, hiszen nagyon sok pénzt fizetnek a jegyekért, és ezzel együtt azért, hogy jó versenyt lássanak. A helyzet azonban nem új, sőt az elmúlt években is láttunk hasonlót a Red Bull esetében” – teszi hozzá a latin-amerikai.
Kijelentésével a sport kétszeres világbajnoka, Mika Häkkinen is egyetért, a finn klasszis azonban gyorsan hozzáteszi, az egyeduralomért nem szabad felelősségre vonni magát a Mercedest. „Igen, néhány rajongó szemében ez [a címvédő menetelése] unalmas, viszont ez nem a Mercedes hibája. Nekik csak sikerült egy, a többiekénél sokkal gyorsabb autót építeni” – mondta a Hermesnek, majd a csonka mezőnyről is ejtett néhány szót. „Ez rendkívül szokatlan volt. Szerintem ennek köze van ahhoz, hogy nem lehet rendesen tesztelni az autókat. A mezőny sokkal kiegyensúlyozottabb lenne, ha a csapatok annyit tesztelhetnének, mint évekkel korábban” – fejtegette.
Az, hogy a 20 nevezőből mindössze 15 állt fel a rajtrácsra (a Manor pilótái nem tudtak pályára gurulni, Valtteri Bottas lesérült, Danyiil Kvjat és Kevin Magnussen autója pedig már a start előtt elromlott) a korábbi Forma-2-es bajnoknak, Andy Souceknek sem tetszett, ahogyan a Mercedes egyeduralma sem. „Sajnos nem élveztem” – mondta a ma már rádiós kommentátorként dolgozó spanyol. „Persze tudtuk, hogy a Mercedes dominálni fog, viszont láttuk mennyire messze van a Red Bull és a McLaren is, viszont a Ferrari jobb lett, de csak egy kicsivel” – folytatja.
Ausztráliában minden kétséget kizáróan Giedo van der Garde és a Sauber jogi ügye kavarta a legnagyobb port: a holland pilóta beperelte egykori alakulatát, mondván érvényes szerződéssel rendelkezik. A bíróság végül neki adott igazat, ő azonban lemondott az indulás jogáról, ám ha ragaszkodott volna ahhoz és a gárda nem teljesíti követelését, akár az istálló felszerelését is lefoglalhatták volna, a csapatfőnököt pedig őrizetbe vehették volna. „Én is kerültem hasonló helyzetbe, még a GP2-ben, Fisichella csapatánál, szóval átérzem Giedo helyzetét” – emlékszik vissza Soucek. „Viszont manapság ez a realitás a Forma-1 számára. Néhány csapat a versenyzőitől kapja a túléléshez szükséges pénz felét” – zárja gondolatát a spanyol.
( motorsportal.hu )
| |