|
Ultimtumot adott a Pirelli2015.03.22. 13:00, Margit-1225
A Pirelli remli, hamarosan dnts szletik a 2017-es technikai szablyokrl, ellenkez esetben ugyanis nem biztos, hogy ismt plyzni fog a Forma-1 egyedli gumiszllti posztjra – rulta el a cg motorsport-igazgatja, Paul Hembery.
Noha a sport irnyti az elmlt hetekben tbb alkalommal is trgyalasztalhoz ltek, s a Forma-1 jvjrl egyeztettek, egyelre nem szletett dnts arrl, milyen irnyt vesz a kirlykategria a 2017-es szezontl kezdden. gy tnik, az illetkesek egyetrtenek abban, hogy a jvben nehezebben vezet s ltvnyosabb autkra, valamint ersebb, m a jelenleginl olcsbb motorokra van szksg. A mdostsokat a Pirelli is tmogatja, az olaszok azonban gyors dnts vrnak, hiszen plyzatuk jbli benyjtsa eltt tudni akarjk, milyen felttelek mellett kell dolgozniuk.
A cg szerzdse 2016-ban jr le, a Nemzetkzi Automobil Szvetsg (FIA) pedig vrhatan a kvetkez hnapokban r ki plyzatot a gumigyrak szmra a 2016 utni idszakra. „Szeretnnk ltni, mi trtnik 2017-ben, hiszen ha az ember bead egy plyzatot, akkor j tudni, hogy igazbl mire is iratkozott fel” – mondta Hembery az Autosportnak. „Hogy, milyen sportrl is beszlnk? Nagyon nehz, szinte lehetetlen lenne gy elktelezni magunkat valami mellett, hogy kzben tisztban vagyunk azzal, mg lehetnek vltozsok. Ha ezeket nem ismerjk, hogy hozhatunk meg bizonyos dntseket, melyek jelents mennyisg pnzsszegeket emsztenek fel?” – teszi hozz.
„Egyelre mi sem tudunk semmi jat” – utal azokra a trgyalsokra, melye sorn a Forma-1-ben rdekelt alakulatok, motorgyrak s a sport irnyti egyelre nem jutottak kzs nevezre, noha az id vszesen fogy. „Amikor kirjk a plyzatot, amire tudomsunk szerint a kvetkez hrom hnapban kerl sor, akkor mr ltni szeretnnk, vgl mi mellett tettk le voksukat. rlnk, hogy segthetnk a sportnak, viszont tudni akarjuk, hogy vgl 13 colos abroncsokat akarnak, vagy 19 colosakat?” – teszi fel a krdst a tapasztalt brit szakember.
A Pirelli teht hrom hnapon bell vlaszt vr a sport irnytitl, a cgnek ugyanis a lehet leghamarabb el kell kezdenie a 2017-es szezonra – s a vrhat mdostsokra – val felkszlst. Dolgukat a limitlt tesztlehetsgek mg nehezebb teszik, napjainkban ugyanis a csapat mindssze hrom szezon eltti s kt szezon kzi gyakorlson vehetnek rszt; a gyr tbbek kztt ezrt is tartja fontosnak azt, hogy idben megismerje a rszleteket. „Minden a dntshozkon mlik, de ez hatssal lesz arra is, neknk mennyi munkt kell fektetnnk ebbe az egszbe. Tudni szeretnnk, mikor tesztelhetnk elszr. Ha gy vltoznak a szablyok, ahogyan azt beharangoztk, azaz jnnek a nagy szrnyak s az ers motorok, mr az elz v oktberben-novemberben plyn kell lennnk!”
( motorsportal.hu )
| |