2015.03.22. 12:58, Margit-1225
A holland versenyző közösségi oldalán tudatta a nyilvánossággal, hogy megegyezett a Sauberrel, azaz sikerült lezárniuk peres ügyüket. Ez egyet jelent azzal, hogy a 28 éves sportember – kártérítés ellenében – lemond indulási jogáról, azaz hagyja, hogy korábbi csapata az eredeti felállással (Felipe Nasr és Marcus Ericsson) teljesítse a 2015-ös évet. Van der Garde közleményében megemlítette, hogy támogatói már a múlt év elején fizettek a Saubernek azért, hogy ő idén rajthoz állhasson, miközben a csapat év végén mindezt elfeledve szerződtette jelenlegi versenyzőit.
„Remélem, hogy végre megmutathatom, mire vagyok képes, mégpedig egy igazi középcsapat színeiben. Ezt az álmot elvették tőlem, és tudom, hogy ezzel a Forma-1-es jövőmnek nagyjából vége. Rengeteg spekuláció jelent meg a médiában, ezért szeretném egyértelművé tenni, hogy a szponzoraim teljes egészében kifizették a 2015-ös évaddal kapcsolatos támogatói díjakat, már a tavalyi szezon első felében. Jóhiszeműen és segítőkészen, hiszen ez az összeg segített a csapatnak átvészelni azt, a pénzügyi szempontból nehéz időszakot. A Sauber mostani pénzügyi döntései számomra érthetetlenek, sőt bizarrnak nevezném őket” – írta a holland.
Van der Gardét a közlemény kiadását követően több szakember – valamint aktív és már visszavonult autóversenyzői is – dicsérő szavakkal illette. Egybehangzó véleményük szerint becsülendő, hogy a pilóta kiállt jogaiért, majd hosszú közleményében megpróbált tiszta vizet önteni a pohárba és hangsúlyozta, bár a csapat vezetői miatt tört ketté álma, nem akarta megkockáztatni azt, hogy a pereskedés folytatásával a csőd szélére sodorja az alakulatot. Szintén szimpatikusnak tartották azon sorait, melyek tanulsága szerint bízik abban, hogy ügye a jövőben jó példaként szolgál majd, az autóversenyzők pedig sokkal határozottabban állhatnak ki jogaikért.
Írásra természetesen a Sauber is reagált – szintén közösségi oldalán. A közlemény szerint meglepetten olvasták van der Garde sorait, és nem is tudják hova tenni azokat; megjegyezik: „Még ha győztesnek is próbálja beállítani magát, reméltük, hogy a megállapodásunkkal végre mindenki megnyugszik. Giedo viszont másképpen döntött – és ennek okát nehezen tudjuk megérteni.” A csapat képviselői hangsúlyozták, most már csak és kizárólag a világbajnokságra akarnak összpontosítani, azaz versenyezni akarnak és nem harcolni. Üzenetüket a következő sorokkal zárták: „Szeretnénk, hogy mindenki ezek alapján fogalmazza meg véleményét, legyen bár kritikus is. Részünkről ezzel a történetet lezártuk, és már várjuk, hogy újabb sikereket ünnepelhessünk a pályán!”
Az oldal követői teljesítették ezt a kérést, a csapat azonban feltehetően nem ilyen reakciókra számított, a Sauber ugyanis néhány pillanat alatt a kritikák középpontjába került. Sokan írták, hogy a gárda helyében ők elszégyellnék magukat, míg mások azt hangsúlyozzák, csalódtak az istállóban az elmúlt hetek történései miatt. Van, aki a közlemény jelszavára reagálva megjegyezi, hogy „van der Garde is versenyezni akart, ám a csapat miatt kellett küzdeni”. Egy másik felhasználó szerint a csapat – melynek korábban lelkesen szurkolt – „bepiszkította az F1 szellemiségét”, míg más arra a kijelentésre reagált, mely szerint a holland győztesként akarja feltüntetni magát: „Természetesen ezt teszi, hiszen minden pert megnyert” – írja a szurkoló, majd hozzáteszi: „Ez egy buta közlemény volt!”
Vannak, akik azt emelik ki, hogy a Sauber úgy bukott el két bírósági tárgyalást, hogy az istállót a jogi végzettséggel rendelkező Monisha Kaltenborn vezeti. A csapatvezetőt emellett több kritika is érte, sokan lemondását követelik, mások szerint pedig ő „piszkította be a Sauber nevét és rombolta le azt, amit a tiszteletreméltó csapatalapító, Peter Sauber felépített”. Kaltenborn egyébként már az Ausztrál Nagydíj helyszínén egyértelművé tette, nem fog lemondani posztjától, később pedig Sauber is megvédte kollégáját; szerinte a sportvezető nélkül az istálló már nem is létezne. Kaltenborn mellett a csapat kommunikációs osztályára is össztüzet zúdítottak: a keményebb hangnemű hozzászólók szerint a közlemény jól példázza „mennyire nem bír profi lenni a csapat”, míg mások egész egyszerűen kínosnak nevezik azt, egy szurkoló pedig szellemesen megjegyzi: „Legközelebb talán egy PR-szakembert kellene szerződtetniük 4 pilóta helyett!”
( motorsportal.hu )