|
„Nem a Forma-1-nek kell megmentenie a vilgot”2015.03.19. 12:02, Margit-1225
A Mercedes megrdemli a sikereket, hiszen nagyon kemnyen megdolgozott rtk, a csapat dominancija azonban knnyen elkedvetlentheti a szurkolkat – figyelmeztet David Coulthard, aki legutbbi nyilatkozatban az j szablyokat is vlemnyezte.
A tavalyi versenyvad tbbek kztt a stuttgartiak egyeduralmrl maradt emlkezetes, s knnyen elfordulhat, hogy az idei is hasonl okokbl vonul be a Forma-1 trtnelemknyvbe, Ausztrliban ugyanis a Mercedes egyrtelmv tette, ki a bajnoksg els szm favoritja. A cmvd alakulat dominancija megosztotta a Forma-1-es kzvlemnyt: van, aki gy vli, sikersorozatuk rossz fnyt vethet a sportra, mikzben van, aki mr most az erviszonyok kiegyenltsrt kampnyol s van olyan is, aki szembemegy ezekkel a vlemnyekkel s vdelmbe veszi a Mercedest.
A Williams, a McLaren s a Red Bull korbbi versenyzje inkbb az utbbiak tbort ersti, viszont azokat is meg tudja rteni, akik a sport nzettsge miatt aggdnak. „A Forma-1 mindig a legjobb mrnkkrl, a legjobb szerelkrl, a legmagasabb kltsgvetsrl s a leggyorsabb piltkrl, illetve ezek kombincijrl szlt” – kezdi eszmefuttatst a motorsport.com egyik munkatrsnak nyilatkoz Coulthard. „A Williamsnl ez adott volt hossz vekkel ezeltt, s egy ideig a Ferrarinl, a McLarennl, valamint a Red Bullnl is. Most a Mercedes az egyeduralkod” – folytatja.
„Megrdemlik, hogy hasznot hznak a jl elvgzett munkbl. Viszont nagyon jl tudjuk, az 1988-as szezonbl, avagy a Michael Schumacher-korszakbl, hogy egszen egyszeren meg kell lennie annak az rzsnek, hogy valaki ms is versenyben van. Az elmlt vekben legalbb Fernando Alonsnak volt eslye arra, hogy megnyerje a bajnoki cmet – kzben Mark Webber is nyerhetett volna –, teht egy v kivtelvel tbb csapat is harcban llt. Tavaly nagyon hamar megtudtuk, hogy csak a Mercedes pilti nyerhetnek, s gy rzem, most is ez a helyzet. Szksgnk van a versenyre ahhoz, hogy gy rezzk, jl szrakozunk. Az emberek nem nzik azt, ami nem rdekli ket” – magyarzza.
Coulthard a 2014-ben bevezetett j motorformulrl is beszlt, melynek megalkotsa sorn vlemnye szerint tl nagy hangsly kerlt a krnyezetvdelemre, holott a regulknak elssorban azt kellene biztostaniuk, hogy a kategria egy versenykpes meznnyel rendelkezzen. „Azt hiszem, a sport tl kemnyen prblja megmenteni a bolygt. Egy szezon sorn kevesebb zemanyagot getnk el, mint egy transzatlanti jrat, szval nem a Forma-1 zemanyag-hasznlata fogja megmenteni a fldet. Persze ezek a dolgok elsegtik a technikai fejldst, viszont egy teljes mezny krra, hiszen a motorok 15-20 milliba kerlnek, ami mindenkinek komoly kiads. vatosnak kell lenni, nem a Forma-1-nek kell ksrletet tennie a vilg megmentsre, sokkal inkbb relevnsnak kell lennie, a motorsportok cscsn kell maradnia s versenykpesnek kell lennie” – zrta gondolatt.
( motorsportal.hu )
| |