A Mercedes-csapatok titkos fegyvere
2015.03.04. 18:46, Margit-1225
Az ERS lehet a Mercedes erforrst hasznl csapatok egyik nagy fegyvere 2015-ben (is) – vli a Williams versenyzje, Valtteri Bottas.
Valtteri Bottas sszesen 2201 kilomtert futott az idei tli tesztidny alatt, s a Mercedesek utn jegyezte a harmadik legjobb barcelonai idt is. Azaz az sszkp nem sokat vltozott 2014 vge ta, amikor is szintn szmtott Lewis Hamilton s Nico Rosberg els szm ldzjnek. A hatszoros dobogs ugyanakkor nem tagadja, nmikpp csaldott, amikor megltta, mekkora flnyben vannak az Ezstnyilak.
„Nico ideje igazn ers volt. Mindenki tudta, hogy jk, de az meglepets volt, hogy ennyire jk” – nyilatkozta az Auto Motor und Sportnak a finn tehetsg. „Szeretnnk cskkenteni a Mercedesszel szembeni htrnyunkat. Ha hibznak, neknk ott kell lennnk. Biztostanunk kell, hogy ersek lesznk a futamokon.”
A Williams ennek rdekben komoly jtsokkal llt el az utols teszthten, s versenyzjk elmondsa szerint ezzel mg kornt sincs vge. „Jl mkdtek a fejlesztsek, amit j ltni. Melbourne-ben pedig szintn rkezik pr aprbb jts” – tekintett elre.
Amint azt tavaly megszoktuk, a Williams a teszteken is uralta az egyeneseket. Tovbbra is gy tnik, a grove-iak a legmagasabb cscssebessg, m 2014-hez kpest a csapat ezttal mindent elkvetett annak rdekben, hogy kanyartempjn, azaz leszorterejn is javtson. Mindez az egy ve gyenge pontjuknak szmt plykon kaphat majd igazn nagy jelentsget, mint amilyen Monaco vagy ppen Szingapr volt. „Az aut karaktere hasonl a tavalyihoz. Jelentset lptnk elre, de mg mindig van min javtanunk. Lesznek olyan plyk, ahol nagyobb leszorterre lesz szksgnk” – jsolta Bottas.
Vgl pedig arrl is beszlt, hogy idn sikerlt tklyre fejlesztenik az elektronikus fkrendszerket, emellett pedig a Mercedes rendkvl hatkony ERS-bl is sokat profitlhatnak majd. Bottas szerint ez utbbi lehet a legnagyobb fegyver a Mercedes-erforrst hasznl istllk kezben. „Az ERS ereje gyakorlatilag mr sosem cskken le. Az energijt a teljes kr alatt kpesek vagyunk hasznlni. Ezt lehet ltni a zld lmpkon is: szinte sosem vltanak pirosra. Ez teht sokat hozhat a krid tern, de legfkppen a versenyen” – nyilatkozta a Williams remnysge.
Bottas mindezzel arra utalt, hogy a tavalyi vvel ellenttben ezttal gyakorlatilag mindvgig rendelkezskre llnak az elektromotor pluszleri. Mindez azltal vlik lehetsgess, hogy mikzben a kinetikusenergia-visszanyer rendszer (MGU-K) teljestmnyt 2 megajoule-ban korltoljk, addig a henergia-visszanyer rendszer (MGU-H) korltlanul termeli az energit. Ez utbbit ktszeresen is hasznosthatjk: egyfell feltlthetik vele az elemeket, msfell tbbletenergit termelhetnek vele az MGU-K szmra, hogy az folyton a versenyz rendelkezsre bocsthassa azt. A Mercedes rszben mr 2014-ben is ennek ksznhette lerflnyt rivlisaival szemben, s gy tnik, ezen a terleten kpesek voltak mg feljebb emelni a lcet.
( motorsportal.hu )