A németek megunták a sikereket?
2015.03.04. 16:56, Margit-1225
A német sportrajongók megunták volna hazájuk Forma-1-es sikereit? Toto Wolff szerint ennek is köze lehet ahhoz, hogy az előző években a vártnál kevesebb néző látogatott ki a Német Nagydíjra, hiszen a tömegek most „más sportágak” iránt érdeklődnek.
Még mindig bizonytalan a 2015-ös Német Nagydíj sorsa. A versenyt az eredeti tervek szerint a Nürburgringen rendezték volna, a pálya tulajdonosai azonban továbbra sem tudtak megegyezni a Forma-1 Menedzsmentet (FOM) irányító Bernie Ecclestone-nal. A brit szakember már felvetette, hogy a futamnak idén is Hockhenheim ad majd otthont, egyezségre azonban ennek a létesítménynek a vezetőivel sem jutott, az idő pedig vészesen fogy.
A felek dolgát az sem könnyíti meg, hogy a Német Nagydíjra az elmúlt években – főleg 2014-ben – a vártnál kevesebb szurkoló látogatott el. Tavaly mindössze 52 ezer néző volt kinn a helyszínen, ez a szám pedig meglehetősen alacsonynak mondható, főleg ha összevetjük a Brit Nagydíj 120 ezres, avagy az osztrák futam 80 ezres vasárnapi nézőszámával. Ez a jelenség sokakat meglepett, hiszen a németek Michael Schumacher és Sebastian Vettel révén 1994 és 2013 között összesen 11 világbajnoki címnek örülhettek, 2014-ben pedig a Mercedes uralta a királykategóriát.
A stuttgarti gyár motorsport-igazgatója szerint az is elképzelhető, hogy a szurkolók „megunták” a sikereket. „Németországban telítődtek az emberek, más szóval nevezhetjük ezt egyfajta másnaposságnak is. Mostanában más sportok mozgatják meg a tömegeket” – idézi az osztrák szakember szavait a Der Standard. Wolff azt kizártnak tartja, hogy az ügy hátterében Ecclestone németországi bírósági ügye áll. „Ennek ehhez semmi köze! Ecclestone érdekei kizárólag kereskedelmi jellegűek. Bevételt kell szereznie – egészen egyszerűen ez a dolga” – magyarázza.
A Német Nagydíj – főként anyagi jellegű – problémái kapcsán több alkalommal is felmerült már, hogy több klasszikus európai helyszín is hasonló gondokkal küzd, sőt az elmúlt években néhány el is veszítette Forma-1-es futamát. Wolff megérti azokat, akik aggódnak ezek miatt a helyszínek miatt, viszont a sport kereskedelmi ügyeit intéző Ecclestone nézőpontját is meg tudja érteni. „Egyértelmű, hogy a történelmi versenypályák fontosak, viszont a jogok tulajdonosa is maximalizálni akarja a bevételeit, ami azt hiszem teljesen érthető” – mondja.
Niki Lauda szerint a nézettség csökkenéséért az új szabályok is okolhatók; a korábbi háromszoros világbajnok tisztában van azzal, hogy a szurkolók többségének nem tetszett a V6-os turbófeltöltős erőforrások hangja. Idén azonban ezen a téren is változás várható, a helyszíni tudósítók szerint ugyanis a 2015-ös hajtóegységek már jobban szólnak. Lauda úgy véli, ez is segítheti a szurkolók visszacsalogatását. „A problémák sajnos házon belülről jöttek. Viszont most a helyes irányba tartunk. Most nagyon sok múlik azon, hogyan dolgoznak a versenyek szervezői” – mondta a Mercedes gyári alakulatának tanácsadója az osztrák APA hírügynökségnek.
( motorsportal.hu )