Legalább öt győzelmet vár 2015-től a Renault
2015.01.26. 13:21, Margit-1225
Legalább öt futamgyőzelmet vár a Renault a 2015-ös idénytől, s a szezonkezdésig a felére csökkentené múlt év végi lemaradását a Mercedeshez képest.
Noha pocsék megbízhatósággal vágott neki az évnek a Renault, a 2014-es bajnokságban pedig mindvégig jelentős erőhátrányban volt a Mercedesszel szemben, a Red Bull révén így is sikerült három versenyt nyerniük. Daniel Ricciardo sikereihez ugyanakkor szükség volt némi szerencsére is, hiszen a franciák hajtóegységei nem voltak képesek önerőből legyőzni a riválist. S hogy mennyire nem, azt jól jelzi, hogy a szezon második felében az aerodinamikáját a lóerőhiány miatt kényszerből „lebutító” Red Bull számára a Mercedes mellett még a Williams is túl nagy falatnak bizonyult.
„Becsléseink szerint a 2014-es szezon végén nagyjából hatvan lóerő volt a hátrányunk a Mercedesszel szemben” – árulta el a Renault ügyvezetője, Cyril Abiteboul a francia Canal+ nevű tévécsatornának. Majd hozzátette, 2015-ben jelentős előrelépést vár a Renault-tól – s azt, hogy idén már önerőből futamokat tudjanak nyerni. „Reméljük, hogy ez a különbség most a felére csökkenhet Melbourne-ig. Mi a 2015-ös verziójú motorral vágunk neki az évnek, és nagyjából a kétharmadát használtuk fel eddig a motorfejlesztés terén idén rendelkezésünkre álló módosító pontoknak (összesen 32 van a gyártóknak – a szerk.).”
Noha könnyen lehet, hogy a francia gyártó partnereinek száma idén kettőre csökken (a Lotus Mercedes-motorra váltott, a Caterham pedig talán megszűnik), Abiteboul ettől függetlenül szeretné, ha túlszárnyalnák egy évvel ezelőtti eredményeiket. „A célunk, hogy legalább öt győzelmet arassunk idén” – jelentette ki határozottan.
Abiteboult végül arról is kérdezték, mit szól ahhoz, hogy az F1 vezetősége újabb komoly változtatásokkal akarja vonzóbbá tenni a sportágat. Elmondása szerint a francia gyártó támogatja a motorok 1000 lóerőnél erősebbé tételét – de csak abban az esetben, ha az ezzel járó költségek nem szöknek az egekbe. „A Renault nem gördít akadályt Bernie Ecclestone ötletének megvalósítása elé, hogy erősebbé és hangosabbá tegyük az erőforrásokat – mindaddig, míg nem lesz túl magas egy efféle változás költsége. Az ötlet vonzó, de már elkéstünk a 2016-os bevezetés kapcsán. 2017 viszont megfelelő időpont lenne hozzá” – zárta gondolatát a francia szakember.
( motorsportal.hu )