|
Mi lesz a klasszikus európai pályákkal?2015.01.25. 15:01, Margit-1225
Aggódik az európai versenyhelyszínek jövője miatt Pietro Benvenuti, a San Marinó-i Nagydíjnak 1981 és 2006 között otthont adó imolai pálya igazgatója. A szakember szerint napjainkban jóformán lehetetlen futamot rendezni az állam, vagy egy nagyobb szponzor támogatása nélkül.
Az elmúlt években több klasszikus európai pálya is kikerült a Forma-1-es világbajnokság menetrendjéből, avagy csak nagy nehézségek árán tudta megszilárdítani helyét az aktuális versenynaptárban. Miközben a sport igyekszik újabb területeket meghódítani (2016-tól Azerbajdzsán is vendégül látja a száguldó cirkuszt), több a sportág bölcsőjének tartott földrészen található pálya is a szerződés meghosszabbításáért küzd. A Német Nagydíj jövője például továbbra is kérdéses, de az Olasz Nagydíjnak otthont adó monzai aszfaltcsík tulajdonosai sem érezhetik magukat biztonságban.
A 2006 óta „mellőzött” imolai versenypálya igazgatója, Pietro Benvenuti aggódik az említett pályák F1-es jövője miatt. „Jelenleg nincs olyan helyszín, amelyik képes kifizetni a Forma-1-et az állam, avagy egy nagyobb szponzor támogatása nélkül” – idézi szavait az f1web.it. „Azt hiszem, az egész Forma-1-et meg kellene változtatni, figyelembe véve azt, hogy az elmúlt években a gazdásági feltételek is megváltoztak. Ellenkező esetében fenn fog állni a veszélye annak, hogy a sport elveszíti a klasszikus versenyhelyszíneket, azokat a történelmi versenypályákat, melyek megteremtették a királykategória mítoszát” – folytatja a szakember, kinek pályája 26 alkalommal látta vendégül az F1-et.
Noha jelenleg Monza jövője is kérdéses (a pálya szerződése 2016-ban jár le, Bernie Ecclestone viszont több alkalommal utalt arra, hogy a jelenlegi feltételek mellett nem biztos, hogy meghosszabbítja azt), Benvenuti szerint maga az ország nem fog Forma-1-es verseny nélkül maradni. „Olaszország nem veszíti el a nagydíjat, az viszont teljesen egyértelmű, hogy a helyzet jelenleg meglehetősen nehéz” – utal a szerződéshosszabbítással kapcsolatos vitákra és a stabilitási törvény bevezetésére, melynek értelmében megszűnhet a pályára eddig érvényes adómentesség.
Az említett versenypályát elvileg Imola is válthatná, a helyszín ugyanis még mindig azon kevesek közé tartozik, melyek rendelkeznek a Forma-1 fogadásához szükséges besorolással. „Tavaly nyáron Charlie Whiting [a Nemzetközi Automobil Szövetség versenyigazgatója] megvizsgálta a pályát és megerősítette annak egyes minősítését, ez pedig 2017-ig érvényben lesz. Mindez egyet jelent azzal, hogy az Autodromo Enzo e Dino Ferrari minden technikai előírásnak megfelel, azaz vendégül láthatja a Nemzetközi Automobil Szövetség sorozatait, így tehát a Forma-1-et is” – zárja gondolatait Benvenuti, aki ennek ellenére sem tartja valószínűnek, hogy az F1 a közeljövőben visszatér Imolába.
( motorsportal.hu )
| |