forma1
Köszöntő

 

Üdvözöllek az oldalon!

 

Ez az oldal a Forma-1 világával foglalkozik

Rengeteg érdekességet olvashattok a sportról, kezdetekről, csapatokról, pilótákról és még nagyon sok érdekességről...

Természetesen minden nap olvashattok friss híreket.

Érdemes minden menüpontba benézni.

Szerkesztő: Gitta

Design: Gitta

Nyitás: 2012. április 13.

Icon:

 

Kövesd az oldalt...

 

 

     
Menü

Főoldal

Vendégkönyv

Üzenet a szerkesztőnek

     
Forma1

Mi is a Forma-1?

F1 előtt-Grand Prix versenyzés

F1 években

Halálos balesetek

Forma-2

Forma-3

GP2

GP3

Rekordok

Gokart

Érdekességek

 
     
Szabályok

FIA

Technikai szabályok

Tesztelési szabályok

Versenyszabályok

Balesetek/biztonság

Zászlószabályok

Alkalmazható bűntetések

     
Ma

Csapatok

Pilóták

 

     
Számláló
Indulás: 2012-03-14
     
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Elfelejtettem a jelszót
     
Hírek

Kihagyott első tesztek: Előny vagy hátrány?

2015.01.25. 10:47, Margit-1225

A Force Indiánál állítják, nincsen gond az új autó fejlesztésével, teljesen tudatosan választották a későbbi debütálást. A csapat komoly fejlesztésekkel készül 2015-re – ennek köszönhető a késlekedés. A múlt példái azonban azt mutatják, csak kevés esetben jön be igazán ez a taktika.

Az idei bajnokság biztos résztvevői közül (a Marussia és a Caterham sorsa továbbra is kérdéses) egyedül a Force India nem vesz részt új autójával az év első, jerezi tesztjén. A silverstone-i gárda csak február közepén, Barcelonában leplezi le a VJM08-ast – addig pedig marad számukra a motor- és gumiteszt az új színekben pompázó tavalyi autóval.

Noha e késlekedés kapcsán felmerül a kérdés, minden rendben van-e az istálló háza táján, a csapat technikai igazgatója, Andy Green mindenkit biztosított arról, hogy nem kényszerből, hanem tudatosan döntöttek a későbbi bemutató mellett. „Elnézve a programot, hogy hol tart a csapatunk jelenleg az új szélcsatornával, valamint elnézve a Jerez és Barcelona közötti időt, úgy gondoltuk, ezt az időt inkább a szélcsatornában töltjük, hiszen minél többet várunk az új autó bemutatásával, annál többet tanulhatunk arról, amit éppen csinálunk” – fogalmazott Green a Sky Sportsnak.

Majd hozzátette: „Jerezt amúgy sem igazán kedveltük mint tesztpályát. Eléggé különleges – elsősorban az aszfaltja miatt –, nem is versenyzünk ott, a Pirelli pedig ugyanazokat a gumikat viszi oda, amiket már Abu-Dzabiban is kipróbáltunk. Őszintén szólva még örülünk is annak, hogy kihagyjuk ezt a tesztet, mert így lesz még időnk fejleszteni.”

Nico Hülkenberg ezzel szemben jobban örült volna, ha már jövő hétvégén pályára vihetné új autóját, ám a késlekedés szerinte sem jelent majd problémát számukra. „Nem ideális kihagyni Jerezt az új autóval, de nem is a világ vége. Ha tavaly hagytuk volna ki az első tesztet, sokkal rosszabb lett volna az új motorok és a többi újdonság miatt. Ilyen szempontból ez az év elég nyugodt. Nagyon szeretnék már az új autóval körözni, de erre még várni kell – szóval el kell fogadnom ezt. De nem gondolom, hogy ez rossz hatással lesz a szezonunkra” – fogalmazott.

Ami a fejlesztéseket illeti, a hírek szerint a Force India elsősorban éppen azért hagyott magának több időt, hogy a Toyota kölni szélcsatornájában a lehető legalaposabban megismerje új, a korábbitól eltérő megoldásait. Annyit már lehet tudni az új autóról, hogy azt egy teljesen átdolgozott hátsó felfüggesztéssel látják el, melynek segítségével sok, tavalyihoz hasonló problémát kerülhet el a csapat. „A hátsó felfüggesztés teljesen új. Az új hidromechanikus rendszer váltja az eredetileg használt rugók helyett. Ezzel teljesen újfajta beállításokat használhatunk hátul, teljesen új variációkat találhatunk, ezenkívül pedig sokkal gyorsabban változtathatunk majd a garázsban” – magyarázta Green.

További előrelépést jelent a Force India számára a 60%-os szélcsatorna használata. „Ez döntő segítség lesz a fejlesztésben. Hogy 60%-os szélcsatornára válthatunk, meghatározó lépés a minőség és az adatok szempontjából is. Ezáltal javíthatjuk a pálya és a szélcsatorna adatai közötti megfelelést.”

De segítség lesz még számukra a továbbfejlesztett CFD-szimulációs rendszerük is (számítógépes folyadékdinamika). „Jelenleg 30 teraflopos teljesítménnyel dolgozunk, ami óriási előrelépés az öt évvel ezelőtti 0,3 teraflophoz képest. Úgy számolunk, hogy ezen befektetéseink gyümölcsét már a 2015-ös új autó révén élvezhetjük, és majd ezt követően is” – tekintett előre Green.

Késői debütálások az elmúlt hat évből

Az elmúlt évekre visszatekintve elmondható, nem a Force India az első csapat, amely úgy dönt, új autójával kihagyja az első tesztet – mi több, korábban már nem egyszer választották ezt az utat ők maguk is. Az efféle késlekedéseknek számos oka volt már – és eltérő következményekkel is járt.

2009 – Brawn GP

A csapat a csőd szélén állt a Honda kivonulásával, így a felkészülést 20 nappal a szezonnyitó előtt kezdték csak meg. Egy négynapos barcelonai, majd egy háromnapos jerezi teszten vettek részt – aztán fölényes győzelmet arattak Ausztráliában, s év végén mindkét bajnokságot megnyerték.

2010 – Red Bull, Force India

Az osztrák csapat szintén a hosszabb fejlesztési idő érdekében hagyta ki az első tesztet (Valenciában). Új autójuk a második gyakorláson mutatkozott be, és bár ezeken nem keltett nagyobb feltűnést, az évet mégis a legerősebb autóval kezdték meg – év végén bajnokok lettek. A Force India mindeközben visszafogott szezont futott, s végül a hetedik helyen zárta az évet.

2011 – McLaren, Force India

A wokingiak egy rendkívül bonyolult kipufogó-megoldáson dolgoztak a télen, ezért az első teszten az előző évi autóval vettek részt. A csapat felkészülése pocsékul alakult, nem boldogultak az új megoldással, ezért az utolsó gyakorlás után félretették azt, majd a tesztek nélkül átdolgozott autójukkal Ausztráliában a Red Bull legnagyobb ellenfelei lettek, s egy második hellyel kezdték az évet.

Az indiai gárda mindeközben az új gumik megismerésének szentelte az első téli tesztet. Taktikájuk nem egészen vált be: az idény első felében meglehetősen gyengén teljesítettek, ám az év második felére feltámadtak, s éppen csak elmaradtak a konstruktőri ötödik Lotus mögött.

2012 – Mercedes

Szintén a fejlesztési idő megnyújtása miatt használták korábbi autójukat az első gyakorláson Jerezben. Csodát azonban így sem tudtak tenni: autójuk a szezon első felében ugyan gyors volt (dupla DRS-ükkel főleg az időmérőkön), s Nico Rosberg révén Kínában megszerezték első pole-jukat és győzelmüket is, ám Michael Schumacher autója eközben rendkívül megbízhatatlannak bizonyult. A szezon második felében aztán gumigondjaik miatt elvesztek a középmezőnyben.

2013 – Williams

A csapat a mezőnyből egyedüliként döntött úgy, hogy nem viszi pályára új autóját az első teszten, és bár akkor még ezt előnyösnek tartották, utóbb kiderült, tévedtek. Kifejlesztettek egy új kipufogót, amit az FIA aztán hamar betiltott, autójuk lassú volt és a Pirellikkel is rosszul bánt. A csapat fennállása egyik leggyengébb szezonját produkálta: két pontszerző hely 19 futam alatt…

2014 – Lotus

A történetük kísérteties hasonlóságot mutat a Williamsével. Az új szabályrendszer ellenére nem vitték pályára autójukat Jerezben, ám ennek okát elsősorban a csapat nehézségei jelentették: egy sor szakember távozott Enstone-ból, az istálló létszámát le kellett csökkenteni, továbbá úrrá kellett lenni az anyagi nehézségeken is. Az egyedi, aszimmetrikus orrkúppal felszerelt új autó a vezetők elmondása szerint rendkívül ígéretes adatokat produkált a szélcsatornában és a szimulációk során, ám már az első pályateszten jött a nagy pofon: a versenygép nehezen vezethető volt, s a Renault nehézségeinek hála, még megbízhatatlan is. Az egy évvel korábban még a Red Bullt üldöző Lotus csak 8. lett a gyártók versenyében…

( motorsportal.hu )

Még nincs hozzászólás.
     
Eseménynaptár

 

Kanadai Nagydíj

2015. június 5.

1.szabadedzés: 10:00-11:30

2.szabadedzés: 14:00-15:30

2015. június 6.

3.szabadedzés: 11:00-12:00

Időmérő edzés: 14:00-15:00

2015. június 7.

Futam: 14:00-16:00

     
Pontverseny állása

1. Lewis Hamilton/126p

2. Nico Rosberg/116p

3.Sebastian Vettel/98p

Teljes lista...

     
Extrák

F1 viccek

Versek

Fantáziák

 
 
 
     
Cserék

    

 

 

    

 

További oldalak:

     

Letölthető időmérő edzés és futam:

     

Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?    *****    A szörnyek miért csak éjjel bújnak elõ? Az ártatlan külsõ mögött is lapulhat valami rémes? - fórumos szerepjáték    *****    Ünnepeld a magyar költészet napját a Mesetárban! Boldog születésnapot, magyar vers!    *****    Amikor nem tudod mit tegyél és tanácstalan vagy akkor segít az asztrológia. Fordúlj hozzám, segítek. Csak kattints!    *****    Részletes személyiség és sors analízis + 3 éves elõrejelzés, majd idõkorlát nélkül felteheted a kérdéseidet. Nézz be!!!!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, egyszer mindenkinek érdemes belenéznie. Ez csak intelligencia kérdése. Tedd meg Te is. Várlak    *****    Új kínálatunkban te is megtalálhatod legjobb eladó ingatlanok között a megfelelõt Debrecenben. Simonyi ingatlan Gportal