forma1
Köszöntő

 

Üdvözöllek az oldalon!

 

Ez az oldal a Forma-1 világával foglalkozik

Rengeteg érdekességet olvashattok a sportról, kezdetekről, csapatokról, pilótákról és még nagyon sok érdekességről...

Természetesen minden nap olvashattok friss híreket.

Érdemes minden menüpontba benézni.

Szerkesztő: Gitta

Design: Gitta

Nyitás: 2012. április 13.

Icon:

 

Kövesd az oldalt...

 

 

     
Menü

Főoldal

Vendégkönyv

Üzenet a szerkesztőnek

     
Forma1

Mi is a Forma-1?

F1 előtt-Grand Prix versenyzés

F1 években

Halálos balesetek

Forma-2

Forma-3

GP2

GP3

Rekordok

Gokart

Érdekességek

 
     
Szabályok

FIA

Technikai szabályok

Tesztelési szabályok

Versenyszabályok

Balesetek/biztonság

Zászlószabályok

Alkalmazható bűntetések

     
Ma

Csapatok

Pilóták

 

     
Számláló
Indulás: 2012-03-14
     
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Elfelejtettem a jelszót
     
Hírek

Az ember, akinek nincs szüksége a Forma-1-re

2015.01.22. 11:04, Margit-1225

Mindössze egy Forma-1-es futamon vett részt, mégis sokan korunk egyik legjobb autóversenyzőjének tartják. André Lotterer, a Le Mans-i 24 órás háromszoros győztese elmondta, miért nem indult több királykategóriás megmérettetésen, noha tavaly lett volna lehetősége.

Lotterer rajong az autóversenyzésért, elégedett eddigi pályafutásával és már első ránézésre is egy olyan ember benyomását kelti, aki remekül érzi magát a bőrében, valamint a volán mögött, üljön akár egy LMP1-es Audiban, egy Dallara-Toyotában, avagy egy F1-es Caterhamben – jegyzi meg az Autosport szakírója, Gary Watkins, aki nemrég egy hosszabb interjút készített a német pilótával. A versenyzésről azt vallja, ez „első számú szenvedélye, sőt ez az ő élete”, ami akár közhelyesen is hangozhat, a szakíró viszont váltig állítja, Lotterer teljesen őszintén beszél, amikor ilyen lelkesedéssel írja körül választott szakmáját.

„Az ember úgy érzi, ő igazi áldásként tekint a vezetésre, a versenyzésre” – magyarázza Ralf Jüttner, az Audi Team Joest ügyvezetője, aki hosszú évek óta testközelből figyelheti Lotterer pályafutását. „Én úgy gondolom, hogy ez is része annak, hogy ilyen sikeressé vált. A Hosszútávú Világbajnokság (WEC) szezonzárója után volt egy parti, ahol hosszasan beszélgettünk néhány pohár koktél mellett. Gyermeki lelkesedéssel mesélt arról, mit csinál a versenyautóban. Nagyon elégedett azzal, amit tesz, ez pedig megkönnyíti a dolgát, így jobban érvényesíthet kivételes tehetségét, hogy minden egyes alkalommal maximálisan teljesítsen, amikor a volán mögött ül” – folytatja.

A háromszoros Le Mans-i győztes, és a WEC 2012-es bajnoka tehát nemcsak művelője az autóversenyzésnek, hanem rajongója is. Watkins például megjegyzi, hogy az Autosport magazint is rendszeresen olvassa, 2013-ban pedig büszkén vette tudomásul, hogy a lap szakértői beválasztották az 50 legjobb versenyző közé, aki (addig) sohasem vett részt F1-es futamon. Egy évvel később ugyanilyen lelkesen fogadta el a Caterham ajánlatát, amikor az istálló tanácsadója, Colin Kolles felkereste és felajánlotta, hogy részt vehet a Belga Nagydíjon.

Lotterer rendkívül izgatott volt, hogy egy újabb „sort kipipálhat” a listáján, a F1-es versenyig vezető út azonban nem volt annyira könnyű, mint amilyennek tűnt, mert bár az Audi elengedte a futamra, másik csapata, a Japán Super-Formulában érdekelt TOM’S nem lelkesedett az ötletért, a Belga Nagydíj időpontja ugyanis ütközött a széria egyik viadalával. „A TOM’S nem volt boldog, de ezt a döntést én hoztam meg, hiszen egy olyan dolog volt, amit mindig ki akartam próbálni. Tudom, hogy az én koromban [a futam idején 33 éves volt] az ember már nem fog ehhez hasonló lehetőséget kapni. Ez olyan esély volt, ami igazából egyszer adódik az életben, szóval egészen egyszerűen nem utasíthattam vissza” – meséli a német.

A Forma-1-re azonban tényleg csak „egyszeri lehetőségként” tekintett, pályafutását ugyanis már nem akarta új mederbe terelni, noha a Caterham később is felkereste (például az Olasz Nagydíj és a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíj előtt). Lotterer azonban nem akart folyamatosan a mezőny végén harcolni, ezzel ugyanis a királykategória varázsa is megtört volna. „Az egész Forma-1-es dolog elveszítette volna a varázsát, ha több versenyen is részt veszek, és ott ragadok a mezőny végében. Ez egy egyszeri alkalom volt, és nekem így volt a legjobb. Az Audi is elégedett volt, és sokan tiszteletteljesen beszéltek az eredményemről [jobb rajthelyet szerezz, mint csapattársa Marcus Ericsson]. Ha részt veszek egy versenysorozatban, akkor általában a győzelmet célzom meg, a diadal és az, hogy versenyképes vagyok, tesz igazán elégedetté!”

Nem akart minden áron visszatérni, mégis Le Mans királya lett

Ez megmagyarázza, miért volt rendkívül boldog már a 2003 és a 2008 közötti időszakban is, amikor (miután kapcsolatba került a Jaguar Forma-1-es alakulatával, a királykategóriába azonban jutott be) csak Japánban versenyzett a Super-Formula és a Super-GT bajnokságokban. „Boldogan versenyeztem mindkét szériában! Persze mindig reménykedtem abban, hogy kapok majd valamilyen lehetőséget Európában, de sohasem jött semmi komoly, szóval eldöntöttem, hogy csak akkor térek vissza, ha valami igazán nagy ajánlat érkezik” – emlékszik vissza a 33 éves sportember, aki az Opel és a Mercedes, később pedig az Audi DTM (Német Túraautó Bajnokság) autóját is tesztelhette, de ez a sorozat sem tudta visszacsábítani Európába. „Mindhárom gyártótól kaphattam volna lehetőséget, de nem tartottam vonzónak, nem éreztem, hogy ez lenne a helyes út. Nem akartam minden áron visszatérni Európába, a rivaldafénybe!”

Az öreg kontinensre végül a megbízhatósági versenyek kedvéért tért vissza, és – bár Japánban rendkívül sikeres pályafutást épített fel – neve is a Le Mans-i eredmények miatt került be az autósport nagykönyvébe. 2009 óta hatszor vett részt a klasszikus viadalon és három győzelmet szerzett (2011, 2012 és 2014), 2012-ben pedig a világbajnoki címet is megszerezte csapattársaival. Nyilatkozata során erről és az első Le Mans-i sikerről is beszélt. „Emlékszem, egy irodában ültem, szemben Dr. Wolfgang Ullrichkal [az Audi Sport első embere], aki akkor még nem bízott bennem különösebben. Azt mondta, hogy majd a futamok után ítélkeznek felettem, hiába teljesítettem hiba nélkül a teszteket. Amikor megérkezett az új autó, egyből jól éreztem magam benne, a belga futam jól ment, és akkor már úgy éreztem: készen állok!”

„Dr. Ullrichnak nem volt ellenére, hogy Japánban is versenyezzek, sőt azt mondta, hogy személyes és versenyzői szempontból is az lesz a legjobb, ha folytatom ottani pályafutásomat. Nagyon humánus figura, megértette, hogy ez a két dolog párhuzamosan is működni fog, és működik azóta is! A 2011-es verseny különleges volt, hiszen nagyon keményen küzdöttünk a Peugeot-val, az utolsó kiálláskor hat másodperc volt a különbség a végén pedig tizenhárom. Ilyenkor jön rá az ember újra és újra, hogy mentálisan milyen kemény ez az egész. Vezettem, de azt hittem én vagyok a második, és a táblán egyre nagyobb és nagyobb volt a különbség, akkor úgy gondoltam, elveszítettem a versenyt. Le Mans az a hely, ahol a történelem íródik, de persze jó, hogy van egy bajnokságunk is” – magyarázza.

Elszalasztott Forma-1-es lehetőségek – de miért ilyen jó pilóta?

Lotterer tehát valóban elégedett pályafutásával és már nincs szüksége a Forma-1-es szerepvállalásra, korábban viszont lett volna lehetősége arra, hogy a királykategóriában versenyezzen, a dolgok azonban sohasem alakultak úgy, hogy elkezdhesse karrierjét. „Való igaz, voltak lehetőségeim. Támogathatott volna a BMW is; emlékszem milyen ideges voltam, amikor Gerhard Bergerrel [a BMW akkori motorsport-igazgatója] beszéltem telefonon, 17 éves voltam és arra gondoltam, hogy ez az egész a GT irányba vezet majd, vagy valami hasonló helyre. De maradhattam volna a Red Bull-lal is [a bikások szponzorálták első F3-as szezonját Németországban], de én akkor a Jaguart választottam, akkoriban még senki sem tudta, mik is a Red Bull tervei, kicsit korán volt még. A Jaguar kézenfekvőnek tűnt, de a csapatnál minden megváltozott, amikor Niki Laudát Bobby Rahal váltotta a vezetői székben, ő pedig Antonio Pizzoniát támogatta” – emlékszik vissza.

Több mint tíz évvel később, mégis teljesíthette első Forma-1-es versenyét. „Semmi veszítenivalóm nem volt, mégis úgy éreztem, komoly nyomás nehezedik vállamra. Úgy éreztem, a WEC egészét a hátamon cipelem, hiszen az emberek azt hiszik, a Forma-1-ben vannak a legjobb pilóták, a többiek pedig gyengébben én pedig meg akartam mutatni, hogy tévednek! Ott voltam, és teljesíthettem egy álmom, és szerettem volna jól menni. Persze elsősorban jól akartam érezni magam, de amikor megérkeztem, rájöttem arra, hogy életem legnagyobb kihívás lesz az, hogy egy Forma-1-es autót vezessek egy egész hétvégén keresztül, úgy hogy előtte nem is teszteltem azt” –zárja gondolatait a német, akinek a futamon mindössze néhány méter jutott, autója erőforrása ugyanis megadta magát.

A háromszoros Le Mans-i győztes neve mellé tehát mindössze egy F1-es futam került, mégis sokan korunk egyik legjobb pilótájának tartják. Ralf Jüttner azt is elmagyarázta, miért: „André nem egy olyan versenyző, aki beszáll az autóba és azt mondja, hogy az most alulkormányzott, vagy túlkormányzott, de sebaj, majd valahogy elvezetem a következő két órában. Ő folyamatosan igyekszik alkalmazkodni a változó körülményekhez, függetlenül attól, milyen a pálya, az autó, vagy a gumiabroncs. És nagyon jól alkalmazkodik ezekhez a dolgokhoz, ami különlegessé teszi őt. Továbbá nem olyan pilótáról van szó, aki bejön, és azt mondja, hogy adjunk neki egy bukócsövet, és szevasz. Persze neki is kell egy mérnök, de nagyon jól tudja, mit csinál az autója és el is tudja magyarázni azt. Olyan pilóta, akit nagyon kedvelnek a mérnökök” – magyarázza a szakember.

( motorsportal.hu )

Még nincs hozzászólás.
     
Eseménynaptár

 

Kanadai Nagydíj

2015. június 5.

1.szabadedzés: 10:00-11:30

2.szabadedzés: 14:00-15:30

2015. június 6.

3.szabadedzés: 11:00-12:00

Időmérő edzés: 14:00-15:00

2015. június 7.

Futam: 14:00-16:00

     
Pontverseny állása

1. Lewis Hamilton/126p

2. Nico Rosberg/116p

3.Sebastian Vettel/98p

Teljes lista...

     
Extrák

F1 viccek

Versek

Fantáziák

 
 
 
     
Cserék

    

 

 

    

 

További oldalak:

     

Letölthető időmérő edzés és futam:

     

Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?    *****    A szörnyek miért csak éjjel bújnak elõ? Az ártatlan külsõ mögött is lapulhat valami rémes? - fórumos szerepjáték    *****    Ünnepeld a magyar költészet napját a Mesetárban! Boldog születésnapot, magyar vers!    *****    Amikor nem tudod mit tegyél és tanácstalan vagy akkor segít az asztrológia. Fordúlj hozzám, segítek. Csak kattints!    *****    Részletes személyiség és sors analízis + 3 éves elõrejelzés, majd idõkorlát nélkül felteheted a kérdéseidet. Nézz be!!!!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, egyszer mindenkinek érdemes belenéznie. Ez csak intelligencia kérdése. Tedd meg Te is. Várlak    *****    Új kínálatunkban te is megtalálhatod legjobb eladó ingatlanok között a megfelelõt Debrecenben. Simonyi ingatlan Gportal