|
Változások-20152015.01.19. 09:53, Margit-1225
2015-től az előző évhez képest 10 kilogrammal nehezebb, 701 kg lesz az autók pilótával együtt mért minimális tömeghatára. Egy ideig úgy volt, hogy betiltják továbbá az eddig használt gumimelegítő paplanokat, de ezt 2014 júniusában, az FIA Motorsport Világtanácsa (WMSC) ülésén elnapolták. Az autók a szezon folyamán öt helyett mindössze négy erőforrást használhattak volna, de mivel a szezon folyamán 20 futamot rendeznek, megmaradt az öt erőforrás/év-es keret. A teljes hajtáslánc cseréje esetén ezentúl nem a bokszutcából, hanem a mezőny végéről kell rajtolni. Az autók fenéklemezét ezentúl titánból készítik, aminek célja, hogy az aszfalthoz érve szikrázzanak. Az orrkúpok keresztmetszetére vonatkozó szabályt a 2014-es autók negatív kritikái miatt módosították, ezentúl a kasztninak a homloklemeztől egyenletesen kell lejtenie. A függőleges keresztmetszeten is változtattak.
2015-től bevezetik az ún. Virtuális Safety Cart (VSC), amely bizonyos esetekben az "igazi" Safety Car funkcióját veszi át. Lényege, hogy a LED-felirat kigyulladásakor a "valódi" Safety Car nem megy a pályára, de a versenyzőknek úgy kell tekinteniük, mintha bent lenne, és ennek megfelelően kell szabályozniuk a sebességüket. Függőben volt az a módosítás, mi szerint a futamon Safety Car-fázisok után ismét visszatértek volna az állórajtok, de ezt végül elutasították. Eltörölték továbbá a rendkívül népszerűtlen, mindössze a 2014-es szezonban életben lévő dupla pontos idényzárót is. Ez alól csak az lenne kivétel, ha a megszakítás az első kettő, vagy az utolsó öt körben történik. Ettől az évtől a 2014-es szezonig jellemző szokással ellentétben már a harmadik szabadedzés előtt életbe lépnek a parc fermé-szabályok, azaz az autókon attól kezdve csak apróbb módosításokat lehet végrehajtani. A csapatok személyzetének pihenését biztosító ún. éjszakai munkastop hossza a pénteki edzésnap után az edigi hat helyett immáron hét óra lesz (ez 2016-ban várhatóan tovább, nyolc órára nő).
2015-ben is három előszezoni tesztet rendeznek (2016-tól már csak kettőt), de ezek mindegyikére Európában kerül majd sor. (2014-ben két alkalommal is Bahreinbe látogatott a mezőny tesztelni.) A szezonközi tesztek számát ugyanakkor négyről kettőre csökkentik, és ezek felén fiatal pilóták kell hogy lehetőséget kapjanak. A csapatok kevesebb időt tölthetnek a szélcsatornában, és ebből csak egyet használhatnak a szezon folyamán. A CFD-re fordítható idő is csökken.
| |