Ha ki kellene választanod a világ bármely pontján egy várost egy új Formula-1-es utcai pályához, melyik várost választanád, és milyen szempontok alapján döntenél?
Londont. Brit Nagydíj a város szívében, történelmi parkok és műemlékek körül, azt hiszem fantasztikus lenne.
Ha választhatnál egy korábbi világbajnokot csapattársadnak, ki lenne az és miért?
Alain Prost. Úgy érzem, hogy nagyon sokat tanulhatnék tőle. Nem hiába nevezték „professzornak”!
A múlt Formula-1-es újításai között sorakozik az aktív felfüggesztés, a turbófeltöltéses motorok, a hat kerék és sorolhatnánk még… Ha valamelyik korábbi innovációt vissza lehetne hozni a múltból, melyik választanád, és miért?
Tetszik az aktív felfüggesztés ötlete – Szerintem ez egy zseniális koncepció volt abban a korban, ahol még az aerodinamika tanulmányozása sehol sem volt a mostanihoz képest.
Milyen innovációkat szeretnél látni a jövőben?
Azt hiszem a Formula-1 tulajdonképpen most jó úgy ahogy van. Megfelelő az egyensúly a versenyhelyszíneknél, és az előzéseket elősegítő szabályoknál is. Ennek megtartása lenne a lényeg az F1-ben.
Ha csak egy versenypályán vezethetnél életed végéig bárhol a világon, a jelenlegiekből vagy akár a múltból, akkor melyiket választanád?
Mindörökké Monaco
Maserati, Alfa Romeo, Tyrell, March - csak néhány csapat, akik már nem részesei a szériának. Melyik egykori csapatnál versenyeztél volna legszívesebben, és miért?
A Hesketh-nél szívesen versenyeztem volna. Úgy hallottam, hogy náluk jó szórakozás volt dolgozni.
Ha tervezhetnél egy F1-es pályát, melybe az összes kedvenc kanyarod bekerülhetne, akkor melyik lenne az a három, amit mindenképpen beraknál?
A Casinónál lévő bal-jobb kanyar Monacóból - ez egy fantasztikus kihívás, szinte vakon vezetsz, aztán az Ascari sikán Monzából, ez alacsony leszorítóerő mellett egy nagyon nehéz jobbos kanyar, és még Silverstone-ból a Maggots/Becketts.
Ha visszamehetnél az időben, és 1950-1990-ig bármelyik évtizedben versenyezhetnél, melyik évtizedet választanád, és miért?
Hmm... Valószínűleg a 1990-es éveket. Imádtam a megjelenés azokat a versenyautókat. Annyira kifinomultak, mégis egyszerűek voltak, és nem volt több millió gomb a kormányokon.
A jelenlegi szabályokon mit változtatnál legszívesebben, és miért?
Nem vagyok nagy rajongója a KERS-nek. Úgy tűnik nagyon drága, és nem igazán hozza a várakozásoknak megfelelő show-t, hiszen mindenkinek azonos mennyiségű plusz energia áll rendelkezésére.
Ha a Formula-1 nagy versenyzői közül ki kellene választanod két egykori pilótát más-más korból, hogy megnézd, hogyan versengenek egymás ellen, kik lennének ők?
Sennát és Schumachert, amikor mindketten saját pályafutásuk csúcsán voltak.
Ha csapatfőnök lennél, a jelenlegi mezőnyből kit szerződtetnél le elsőként saját csapatodba? (Saját magad, és jelenlegi csapattársad kivételével)
Fernando Alonso
A jelenlegi versenynaptár 19 futamból áll. Ha még egy helyszínt hozzáadhatnál, melyik lenne az, és miért?
Laguna Seca lenne az – fantasztikusan néz ki, és tetszik az ölet, hogy az F1 visszatért Amerikába.
Egy vacsorapartit rendezel, ahová meghívhatsz négy embert a motorsportok világából, akár a múltból is. Kiket hívnál meg?
Frank Williamst, Ron Dennist, Ken Tyrrellt és Colin Chapmannt – gondoljunk csak bele milyen történeteket tudnának mesélni…
Ha lehetőséged nyílna egy F1-es autót vezetni a múltból, melyikbe ülnél bele?
Az 1993-as Williams FW15C-be, vagy az 1990-es Ferrari 641-be.
Tetőtéri medence, tekepálya, forgó sushi bár - csak néhány dolog, ami a legtöbb F1-es Motorhome-ban nem található meg. Ha hozzátehetnél egy dolgot ezekhez felszerelésekhez, berendezésekhez, akkor mi lenne az?
Liftet, mert a lépcsőházakban valóban meredekek a lépcsők.
Képzeld el, hogy most nyerted meg a világbajnoki címet. Hová mennél ünnepelni, és milyen ünnepi menüt választanál?
Ó, ez könnyű Brackley-be, a Khushboo-ban (ez egy indiai étterem Brackley-ben), és „Karun specialitása” menüt választanám!
( formanet.blog.hu )
|