forma1
Köszöntő

 

Üdvözöllek az oldalon!

 

Ez az oldal a Forma-1 világával foglalkozik

Rengeteg érdekességet olvashattok a sportról, kezdetekről, csapatokról, pilótákról és még nagyon sok érdekességről...

Természetesen minden nap olvashattok friss híreket.

Érdemes minden menüpontba benézni.

Szerkesztő: Gitta

Design: Gitta

Nyitás: 2012. április 13.

Icon:

 

Kövesd az oldalt...

 

 

     
Menü

Főoldal

Vendégkönyv

Üzenet a szerkesztőnek

     
Forma1

Mi is a Forma-1?

F1 előtt-Grand Prix versenyzés

F1 években

Halálos balesetek

Forma-2

Forma-3

GP2

GP3

Rekordok

Gokart

Érdekességek

 
     
Szabályok

FIA

Technikai szabályok

Tesztelési szabályok

Versenyszabályok

Balesetek/biztonság

Zászlószabályok

Alkalmazható bűntetések

     
Ma

Csapatok

Pilóták

 

     
Számláló
Indulás: 2012-03-14
     
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Elfelejtettem a jelszót
     
F1 autó tűzoltórendszere

A Formula-1-es versenyautókban lévő tűzoltórendszer – függetlenül attól, hogy az éppen melyik csapat autójában foglal helyet – feladatukat tekintve teljes mértékben megegyeznek: egy esetleges baleset, vagy bizonyos műszaki meghibásodás esetén a versenyautó ne legyen a lángok martaléka.

 

Az autókba beépített oltóberendezés különböző összetevőkből áll, amelyek közül a legfontosabb alkotóelem, a szénszálas erősítésű magasnyomású tartály. Ez a tartály egy belső tömlőt tartalmaz, amely a tűz oltásához szükséges folyadék halmazállapotú kémiai anyagot rejt magában. Ez a közeg az oltóberendezés működésbe lépését követően a tartályban lévő magas nyomás hatására gázként lép ki a tartályból, hogy azt követően minél hatékonyabban megfékezze a lángok továbbterjedését.

A Formula-1-es autóban lévő oltórendszer azt követően lép működésbe, miután a tartály és a benne lévő tömlő közötti rész megtelik sűrített levegővel, és tulajdonképpen ennek hatására kipréselődik onnan az oltóanyag. A megfelelő hatékonyságú oltáshoz az autó kritikus pontjaihoz speciális csővezetékek vannak elhelyezve, amelyek végein fúvókák foglalnak helyet. Ezek közül kettő a versenyautó hátsó részénél közvetlenül a motornál, egy pedig a vezetői fülkénél található.

A rendszert kétféle módon lehet működésbe hozni. Az egyik, amikor a pilóta a fülkében lévő aktiváló gombot megnyomja. Ez a gomb egy saját akkumulátorral rendelkezik, amely teljesen független a versenyautó villamos energiaellátó rendszerétől. Az oltóberendezés aktiválásának másik módja pedig kívülről, az autó jobb oldalán lévő kar segítségével történhet, amelyet adott esetben a mentőcsapat egyik tagja kézi úton hozhat működésbe. Ez a külső kar csatlakoztatva van az autó villamos rendszerén keresztül az oltóberendezést működésbe hozó szerkezethez. Miután a kart meghúzzák, az elektronika azonnal leállítja a motort, és ezzel egy időben beindul az oltórendszer, és megkezdődik a tűz oltása.

Az oltórendszer bekapcsolását követően az FIA Technikai Szabályzatának 14.1-es cikkelyének eleget téve a tartályban lévő oltóanyag-mennyiség 95%-ának egyenletes nyomás mellett 10…30 másodpercen belül ki kell ürülnie. Ezeket a berendezéseket egy erre szakosodott gyártó készíti el és biztosítja a Formula-1-es csapatok számára, hogy alkalmazásukkal megfelelő védelmet nyújtsanak a versenyzőnek és az alatta lévő technikának egyaránt.

Az oltóberendezésnek meghatározott élettartama van, amely nem haladja meg a két évet. Abban az esetben, ha ezen idő alatt nem lett használva, ki kell üríteni a tartályt, és újra fel kell tölteni.

Minden új tervezésű versenyautó esetén rendelésre készítik el ezeket a rendszereket, így az eladás dátuma pontosan ismert, amelyet fel is tüntetnek rajta. A palack külső megjelenésén egy szezonon belül nem változtatnak, de egy új tervezésű autó elkészítésénél a megváltozott technikai megoldások miatt az oltórendszer kialakítását is módosítják. A tartályt a pilótafülke alsó részén a versenyautó gerincvonalában, közvetlenül a pilóta térde alatt helyezik el. A hengeres formát kapott palack átmérője 150 mm, és hossza 250 mm.

A tűzoltó rendszer igen fontos részét képezi a Formula-1-es versenyautó felszerelésének, amelyet szerencsére nem túl gyakran kell használni a pilótáknak. De ennek ellenére teljes biztonsággal tölti el a versenyzőket, hogy ez a csendes társ ott van mellettük, amely adott helyzetben maximális pontossággal tenné a dolgát.

Technikai adatok:

Átmérő: 150 mm
Hosszúság: 250 mm
Súly: 4 kg

     
Eseménynaptár

 

Kanadai Nagydíj

2015. június 5.

1.szabadedzés: 10:00-11:30

2.szabadedzés: 14:00-15:30

2015. június 6.

3.szabadedzés: 11:00-12:00

Időmérő edzés: 14:00-15:00

2015. június 7.

Futam: 14:00-16:00

     
Pontverseny állása

1. Lewis Hamilton/126p

2. Nico Rosberg/116p

3.Sebastian Vettel/98p

Teljes lista...

     
Extrák

F1 viccek

Versek

Fantáziák

 
 
 
     
Cserék

    

 

 

    

 

További oldalak:

     

Letölthető időmérő edzés és futam:

     

Egy blog rólam, velem, mert szeretek ide írni. Ðzsí. *** Augusztus 25-én PlayDay, azaz játéknap sok-sok nyereménnyel! :)    *****    Tudod hol van és mit jelent a horoszkópodban a Felszálló holdcsomópont? A Chiron? A Lilith? Én megmondom.Látogass meg!    *****    Gyere és nézd meg a lovas és állatos blogom.Különbözõ érdekes történetekkel és sok friss blogbejegyzéssel.Jó nézelõdést!    *****    Ünnepi minijáték vár rád! Kattanj rá, küldd be a megoldást, és NYERJ! =)    *****    Az ASZTRO-suli mindenkit Szeretettel vár. Tanuld meg az asztrológiát a saját horoszkópod elemzésével -TELJESEN INGYEN!    *****    A csillagjövõ asztrológia portálon akció! Születési horoszkóp + 3 év elõrejelzés + Párkapcsolati elemzés 2000 Ft. katt!    *****    Szereted a humort, jó zenéket? Szeretnél ilyen mûsorban részt venni? Keress oldalamon!    *****    "Revealing the truth is like setting a match on fire. It can bring light or set your world on fire." | PROJECT D.C.    *****    PROJECT DC egy futurisztikus-disztópikus SZEREPJÁTÉK! Bármikor szívesen látjuk a csatlakozókat!    *****    Ne maradj le semmirõl, értesülj elsõ kézbõl a Selena Gomezzel kapcsolatos hírekrõl! Hat éve várja a látogatókat az oldal    *****    Református exmisszus-gyakornok, jégkorong, izomautók, rap zene. Igen, ez mind én vagyok! Hogyan? Nézz be és megtudod! :)    *****    Szeretsz írni? Lenne egy jó témád, amit megosztanál másokkal? Akkor kattints, és nyerj egy vendégposztot nálam! :)    *****    Kedveled Ian Somerhaldert? Odáig vagy a szépséges színésznõért, Nina Dobrevért? Kattints! Nem csak TVD rajongóknak!    *****    Szeretsz filmet nézni? Akkor itt a helyed! Nézz filmet facebook messengeren. Klikk ide!!!!    *****    MAYFLOWER / egy májusban született lány blogja / MAYFLOWER / egy májusban született lány blogja / MAYFLOWER    *****    DESIGN KÉSZÍTÕT KERESEK! 100 KREDIT ÉS MEGJELENÉS JÁR ÉRTE! DESIGN KÉSZÍTÕT KERESEK! 100 KREDIT ÉS MEGJELENÉS JÁR ÉRTE!    *****    ***Egy blog. Egy lány. Egy élet.*** Ðzsí blogol. *G-PORTÁL KÖZÖSSÉGMENTÉS ugyanitt. Ha hiányzik a régi közösség.*BLOG***    *****    Furry Fandom | Antropomorf Állatok | Furry Fandom | Antropomorf Állatok | Furry Fandom | Antropomorf Állatok    *****    Nézz filmet facebook messengeren!!!! Klikk! Klikk!    *****    ONMYMIND \\ EGY ÁTLAGOS SRÁC BLOGOL MINDENRÕL AMI ESZÉBEJUT \\ ZENE, CIKKEK, KRITIKA? KATTINTS ÉS OLVASS MOST KEDVEDRE